W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Informacja dla osób z niepełnosprawnościami

Koordynator ds. dostępności

Koordynator ds. dostępności
Na podstawie art. 14 ust. 1 i 2 oraz art. 59 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2020r. poz. 1062) w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lubaniu wyznaczony został Koordynator do spraw dostępności.
Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy przede wszystkim:
•    wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd,
•    przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
•    monitorowanie działalności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lubaniu w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Funkcję Koordynatora ds. dostępności w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lubaniu pełni mgr Anna Jastrzębska – starszy specjalista, samodzielne stanowisko ds. organizacyjnych tel. 75 7222031 numer wewnętrzny 00, e-mail: a.jastrzebska@kppspluban.pl

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
27.06.2021 09:48 Bartłomiej Oleszczuk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
A.J.
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Koordynator ds. dostępności 3.0 25.08.2023 09:46 Janusz Gabryś
Koordynator ds. dostępności 2.0 22.09.2021 09:07 Janusz Gabryś
Koordynator ds. dostępności 1.0 27.06.2021 09:48 Bartłomiej Oleszczuk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Plany i Raporty

Materiały

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Raport​_o​_stanie​_zapewniania​_dostępności​_podmiotu​_publicznego.pdf 0.33MB
Plan działania na rzec poprawy zapewnienia dostepności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lubaniu w 2021 roku
Plan​_działania.pdf 0.15MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.06.2021 12:05 Bartłomiej Oleszczuk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
AJ
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Plany i Raporty 2.0 27.06.2021 09:36 Bartłomiej Oleszczuk
Plany i Raporty 1.0 14.06.2021 12:05 Bartłomiej Oleszczuk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

Aplikacja mobilna Alarm112

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uruchomiło aplikację mobilną Alarm112 do wysyłania zgłoszeń alarmowych do Centrum Powiadamiana Ratunkowego.

 

Aplikacja mobilna Alarm112 umożliwia w sytuacji zagrożenia życia, zdrowia, mienia, środowiska, bezpieczeństwa i porządku publicznego przekazanie zgłoszenia alarmowego do Centrum Powiadamiania Ratunkowego, przez osoby, które nie mogą wykonać połączenia głosowego, w szczególności osoby głuche i niedosłyszące.

W Alarm112 możliwe jest  poprzez wybór odpowiednich piktogramów określenie rodzaju i miejsca zdarzenia oraz wskazanie służby, której pomoc jest konieczna.

Przekazane w ten sposób informacje umożliwiają Operatorowi Numerów Alarmowych przekazanie zdarzenia do odpowiednich, ze względu na rodzaj i miejsce zdarzenia służb ratunkowych.

Aby skorzystać z aplikacji mobilnej Alarm112 należy pobrać aplikację i dokonać rejestracji.

Aplikacja mobilna Alarm112 dostępna jest dla dwóch systemów operacyjnych Android i iOS.

Pobierz aplikację mobilną Alarm112

Pamiętaj! Korzystaj z aplikacji mobilnej Alarm112 tylko w sytuacji zagrożenia!

Korzystaj z numeru alarmowego 112 odpowiedzialnie!

Wideo

Tekst łatwy do czytania (ETR)
Tekst odczytywany maszynowo
Wnioski o zapewnienie dostępności - instrukcja

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.


Kto może złożyć wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności ?
 

Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lubaniu lub ich elementów może:
1.    złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
2.    złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

 

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:


1.    dane kontaktowe wnioskodawcy;
2.    wskazanie strony internetowej lub elementu strony internetowej, które mają być dostępne cyfrowo;
3.    wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4.    wskazanie alternatywnego sposobu dostępności, jeżeli dotyczy.

 
Termin realizacji


Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępność w zakresie określonym we wniosku, zobowiązany jest zawiadomić wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności oraz zaproponować dostęp alternatywny.

 

Złożenie wniosku


Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:
•    wypełnić i wysłać na adres:
Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lubaniu, |
ul. Podwale 7, 59-800 Lubań;
•    dostarczyć wniosek do sekretariatu Komendy w godzinach od 7:30 do 15:30;
•    wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej na kpluban@kwpsp.wroc.pl
•    korzystając z elektronicznej platformy usług publicznych ePUAP.
 

 

Tryb odwoławczy
 

W przypadku, gdy Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Lubaniu nie zapewniła wnioskodawcy dostępności:
1.    w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, albo
2.    w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku, albo
3.    z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności albo w przypadku odmowy przez wnioskodawcę skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu, wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Lubaniu.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni od dnia upłynięcia terminu wskazanego w pkt. 1 i 2 oraz 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.


Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej

Zgodnie z art. 29 i 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3, tego podmiotu.


Kto może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej ?
 
Każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego może:
•    poinformować o braku dostępności.

 

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy po wykazaniu interesu faktycznego może:
•    złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej,
•    złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

 

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
1.    dane kontaktowe wnioskodawcy;
2.    wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
3.    wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4.    wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

 
Termin realizacji

 

Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadku, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest znacznie utrudnione lub niemożliwe, podmiot publiczny zobowiązany jest poinformować wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności wraz z uzasadnieniem wskazującym okoliczności uniemożliwiające zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku oraz zaproponować dostęp alternatywny.
 
Złożenie wniosku


Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:
•    wypełnić i wysłać na adres:
Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lubaniu
ul. Podwale 7, 59-800 Lubań
•    dostarczyć wniosek do sekretariatu Komendy w godzinach od 7:30 do 15:30;
•    wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej na kpluban@kwpsp.wroc.pl
•    korzystając z elektronicznej platformy usług publicznych ePUAP.

 
Tryb odwoławczy


Gdy podmiot publiczny nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
1.    w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, albo
2.    w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia, albo  z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności, osoba ze szczególnymi potrzebami ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.

Termin na wniesienie skargi to 30 dni od dnia upłynięcia terminu wskazanego w pkt. 1 i 2 oraz 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.

Niżej załączniki do pobrania:

Materiały

WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI ARCHITEKTONICZNEJ, KOMUNIKACYJNEJ
1​_-​_WNIOSEK​_O​_ZAPEWNIENIE​_DOSTĘPNOŚCI​_ARCHITEKTONICZNEJ,​_KOMUNIKACYJNEJ.docx 0.03MB
ŻĄDANIE ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ
2​_-​_ŻĄDANIE​_ZAPEWNIENIA​_DOSTĘPNOŚCI​_CYFROWEJ.docx 0.03MB
WNIOSEK O ZAPEWNIENIE TŁUMACZA JĘZYKA MIGOWEGO
3​_-​_WNIOSEK​_O​_ZAPEWNIENIE​_TŁUMACZA​_JĘZYKA​_MIGOWEGO.docx 0.04MB
Klauzula informacyjna -przetwarzanie danych w mediach społecznościowych KP PSP w Lubaniu
Klauzula​_informacyjna​_-przetwarzanie​_danych​_w​_mediach​_społecznościowych​_KP​_PSP​_w​_Lubaniu.pdf 0.23MB
{"register":{"columns":[]}}