W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Finansów

Główny księgowy: st. str. Dominika Matylis
Tel. 47 752 37 15


Specjalista: Bożena Gil
Tel. 47 751 37 16


Do zadań Sekcji ds. Finansów w szczególności należy:

 

1)    sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową;
2)    prowadzenie rachunkowości komendy powiatowej;
3)    prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
4)    prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
a)    wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy powiatowej,
b)    zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę powiatową,
c)    przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
d)    zapewnieniu terminowego ściągania należności;
5)    analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej;
6)    prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
7)    nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej;
8)    współpraca z Sekcją Kwatermistrzowsko-Techniczną w zakresie obsługi mieszkaniowej oraz socjalnej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów;
9)    współpraca z Sekcją Kwatermistrzowsko-Techniczną w zakresie prowadzenia postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy powiatowej, zawinionych przez kierowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez dowódców JRG i kierowników komórek organizacyjnych komendy powiatowej;
10)    sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym i rozliczanie dokumentacji jednostek OSP dotyczącej sporządzania wniosków i prowadzenia prawidłowej realizacji zakupów i remontów w ramach dotacji z budżetu państwa.

{"register":{"columns":[]}}