W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Finansów

 
 
Starszy Technik - Ewa Michalewicz
 

Do zadań sekcji finansów należy w szczególności:

 

W zakresie zadań finansowych:

  1. Sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;
  2. Prowadzenie rachunkowości komendy;
  3. Prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
    • wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;
    • zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;
    • przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
    • zapewnieniu terminowego ściągania należności;
    • dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;
    • wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;
  4. Realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;
  5. Prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
  6. Prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
  7. Opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;
  8. Opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;
  9. Sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;
  10. Przygotowanie wniosków do starosty/prezydenta miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
  11. Sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
  12. Naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
  13. Realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
  14. Sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;
  15. Udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;
  16. Opiniowanie rejestrów ryzyka w zakresie finansów w Komendzie z obszaru kontroli zarządczej;
  17. Organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;
  18. Kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych  przez poszczególne komórki organizacyjne.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 09:37 kpt. Mateusz Wyrba
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Mateusz Wyrba
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Finansów 5.0 28.02.2024 09:22 kpt. Marek Wranik
Sekcja Finansów 4.0 06.10.2022 15:00 mł. kpt. Marek Wranik
Sekcja Finansów 3.0 12.02.2021 09:58 mł. kpt. Marek Wranik
Sekcja Finansów 2.0 09.12.2020 16:07 mł. kpt. Marek Wranik
Sekcja Finansów 1.0 08.12.2020 09:37 kpt. Mateusz Wyrba

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}