W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Struktury Zadaniowe

Do zadań struktur zadaniowych należy:

 

W zakresie realizacji zadań obronnych (PSO):

  1. organizowanie i prowadzenie prac związanych z przygotowaniami obronnymi          w komendzie;
  2. koordynowanie i kontrolowanie realizacji zadań obronnych;
  3. ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej, zapewnienie jego właściwej konserwacji.

 

W zakresie realizacji spraw BHP (PBHP):

  1. prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
  2. bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;
  3. sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu, co najmniej raz          w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
  4. opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy;
  5. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych
    i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań
    i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
  6. przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
  7. udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się
    z wykonywaną pracą;
  8. doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
  9. ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn  i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
  10. współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami,                         w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników;
  11. uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta powiatowego, komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy;
  12. współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich  pracowników;
  13. realizacja innych zadań wynikających z obowiązujących  przepisów w zakresie bhp.

 

W zakresie ochrony informacji niejawnych (POIN):

  1. pełnienie funkcji Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji Niejawnych zwanego „Pełnomocnikiem Ochrony Informacji Niejawnych”;
  2. zapewnienie wymaganej ochrony przetwarzanych informacji niejawnych oraz systemów i sieci teleinformatycznych;
  3. kontrolowanie  stanu ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów w tym zakresie;
  4. opracowywanie i nadzorowanie realizacji planów w zakresie ochrony informacji niejawnych;
  5. planowanie i prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych;
  6. nadzorowanie działalności kancelarii materiałów niejawnych;
  7. kontrola przestrzegania właściwego oznaczenia i rejestrowania dokumentów niejawnych;
  8. nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych;
  9. prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych;
  10. udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom do tego uprawnionym                i egzekwowanie zwrotu dokumentów;
  11. realizacja właściwego oznaczenia i rejestrowania dokumentów w kancelarii materiałów niejawnych oraz jednostce organizacyjnej;
  12. prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami.

 

W zakresie  Ochrony Danych Osobowych (PIOD):

  1. informowanie administratora, podmiot przetwarzający, funkcjonariuszy lub pracowników w KP PSP w Środzie Śląskiej, którzy przetwarzają dane osobowe,      o obowiązkach związanych z ochroną danych osobowych;
  2. doradzanie i udzielanie konsultacji administratorowi lub SOD (Specjalista Ochrony Danych) w kwestiach:
    1. zasadności przeprowadzania oceny skutków dla ochrony danych osobowych     w tym wyboru między wewnętrzną lub zewnętrzną oceną;
    2. metodologii przeprowadzenia oceny skutków dla ochrony danych osobowych;
    3. zabezpieczeń, w tym środków technicznych i organizacyjnych, stosowanych      w celu minimalizowania wszelkich zagrożeń praw i interesów osób, których dane podlegają ochronie;
    4. prawidłowości przeprowadzonej oceny skutków dla ochrony danych osobowych i zgodności jej wyników z wymogami ochrony danych osobowych oraz podjęcia decyzji o kontynuowaniu przetwarzania, lub konieczności wdrożenia zabezpieczeń, czy ostatecznie konsultacji
      z organem nadzorczym;
  3. monitorowanie przestrzeganie przepisów oraz innych obowiązujących procedur      w dziedzinie ochrony danych osobowych, w szczególności:
    1. zagadnień związanych z podziałem obowiązków na poszczególne komórki organizacyjne oraz strażaków i pracowników;
    2. działań realizowanych przez administratora mających na celu zwiększenie świadomości ochrony danych osobowych;
    3. szkoleń personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania danych osobowych, prowadzonych w jednostce organizacyjnej PSP;
    4. audytów prowadzonych w zakresie ochrony danych osobowych;
  4. udzielanie na żądanie administratora zalecenia w zakresie oceny skutków dla ochrony danych osobowych oraz monitorują ich wykonanie;
  5. współpraca bezpośrednio z organem nadzorczym i pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych
    z przetwarzaniem, w szczególności w przypadku uprzedniej konsultacji oceny skutków z organem nadzorczym.
  6. Do zadań Specjalisty Ochrony Danych należy koordynowanie zadań realizowanych przez poszczególne komórki organizacyjne w Komendzie oraz wykonywanie poleceń wydawanych przez administratora. SOD współpracuje bezpośrednio z Inspektorem  Ochrony Danych.

 

W zakresie polityki informacyjnej (PPI):

  1. realizacja założeń komendanta w zakresie polityki informacyjnej, organizowanie      i prowadzenie działalności informacyjno - promocyjnej komendy;
  2. współpraca ze środkami masowego przekazu – mediami lokalnymi, regionalnymi     i ogólnopolskimi;
  3. kreowanie  w środkach masowego przekazu pozytywnego wizerunku strażaka-ratownika;
  4. opracowywanie materiałów dla mediów;
  5. organizowanie konferencji prasowych;
  6. prowadzenie obsługi mediów podczas działań ratowniczych;
  7. koordynowanie i realizowanie zadań z zakresu prewencji społecznej;
  8. obsługa strony internetowej i Biuletynu Informacji Publicznej komendy.

 

{"register":{"columns":[]}}