W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ogłoszenie nr 1 / 2023 o naborze do służby w KP PSP w Sulęcinie

21.03.2023

Na zdjęciu znajduje się strażak

OGŁOSZENIE NR 1 / 2023

O POSTĘPOWANIU KWALIFIKACYJNYM WOBEC KANDYDATÓW UBIEGAJĄCYCH SIĘ
O PRZYJĘCIE DO SŁUŻBY W PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ

 

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie

ogłasza nabór do służby przygotowawczej w Państwowej Straży Pożarnej

na stanowisko: stażysta

 

                                                                          Liczba kandydatów do przyjęcia do służby:         2

Stanowisko etatowe (docelowe): starszy ratownik – kierowca

System pełnienia służby: zmianowy(zmianowy rozkład czasu służby strażaka polega na wykonywaniu zadań służbowych i pełnieniu dyżurów, trwających nie dłużej niż 24 godziny, po których następują co najmniej 24 godziny wolne od służby)

Miejsce pełnienia służby: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej
w  Sulęcinie – Jednostka Ratowniczo – Gaśnicza PSP,
 
ul. E. Plater 8, 69 – 200 Sulęcin

Przewidywany termin przyjęcia do służby: III - IV kwartał 2023 r.

 

Wymagania obligatoryjne stawiane kandydatom:

Kandydat do służby w Państwowej Straży Pożarnej musi spełniać wymagania określone w art. 28 ust. 1
oraz art. 34 ust. 4 i 5
ustawy o PSP z dnia 24 sierpnia 1991 r. (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 1969 ze zmianami):

  1. posiadanie obywatelstwa polskiego;
  2. niekaralność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
  3. korzystanie z pełni praw publicznych;
  4. wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe;
  5. zdolność fizyczna i psychiczna do pełnienia służby w PSP;
  6. uregulowany stosunek do służby wojskowej (odbyta zasadnicza służba wojskowa lub przeniesienie
    do rezerwy bez odbycia tej służby albo po zwolnieniu od obowiązku służby wojskowej, warunku tego
    nie stosuje się do kobiet).

 

Wymagania związane za stanowiskiem pracy:

  1. Wymagania konieczne:
  • prawo jazdy co najmniej kat B i C.
  1.  Wymagania pożądane:
  • prawo jazdy kat. C+E, D,
  • uprawnienia do obsługi podestów ruchomych przejezdnych – wydane przez Urząd Dozoru Technicznego,
  • uprawnienia do napełniania zbiorników przenośnych w zakresie: gazy sprężone (powietrze) – wydane przez Urząd Dozoru Technicznego,
  • uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji o mocy
    do 1kV,
  • posiadanie uprawnień ratownika medycznego.

Wymagane dokumenty:

  1. podanie o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie - (wyłącznie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia),
  2. zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania ćwiczeń fizycznych, wystawione nie wcześniej niż 30 dni przed przystąpieniem do testu sprawności fizycznej (wyłącznie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia).

Koszty ewentualnych badań i wystawienia zaświadczenia pokrywa kandydat.

 

Termin i miejsce składania dokumentów:

Zainteresowani proszeni są o składanie wyżej wymienionych dokumentów w terminie do 04 kwietnia 2023 r.

  • w sekretariacie Komendy Powiatowej PSP w Sulęcinie przy ul. E. Plater 8, od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 15:30 osobiście, lub drogą pocztową na adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej, ul. E. Plater 8, 69 – 200 Sulęcin.

Wyklucza się składanie ofert za pośrednictwem poczty elektronicznej.

 

Kandydaci zakwalifikowani do V Etapu postępowania – rozmowy kwalifikacyjnej, w terminie
do 17 kwietnia 2023 r. do godz. 12:00 składają następujące dokumenty:

  1. kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, o ile wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby;
  2. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, wyszkolenie lub posiadane umiejętności;
  3. zaświadczenie o udziale w działaniach ratowniczo-gaśniczych lub ćwiczeniach organizowanych przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej, o ile kandydat jest członkiem ochotniczej straży pożarnej (wyłącznie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego ogłoszenia);
  4. kserokopie stron książeczki wojskowej z uwidocznionymi danymi osobowymi kandydata i zapisem dotyczącym uregulowanego stosunku do służby wojskowej.

 

DODATKOWE INFORMACJE:

  1. Wymagane jest, aby w podaniu kandydat podał numer telefonu kontaktowego w celu informowania kandydata o nadanym numerze identyfikacyjnym oraz o ewentualnych zmianach terminów etapów postępowania i dodatkowych ustaleniach.
  2. Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem – „Nabór nr 1/2023 do służby w KP PSP w Sulęcinie oraz imię i nazwisko kandydata”.
  3. Za datę przyjęcia dokumentów uznaje się datę ich wpływu do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej
    w Sulęcinie (decyduje data wpływu, a nie data stempla pocztowego). Oferty składane po terminie nie będą brane pod uwagę w postępowaniu kwalifikacyjnym.
  4. Każdemu kandydatowi po złożeniu wymaganych dokumentów Komisja nadaje NUMER IDENTYFIKACYJNY. Osobom składającym dokumenty osobiście numer zostanie nadany w momencie złożenia dokumentów. Kandydaci, którzy aplikację prześlą pocztą, zostaną poinformowani telefonicznie o nadanym numerze identyfikacyjnym.
  5. Szczegółowe informacje dot. postępowania kwalifikacyjnego można uzyskać w Sekcji ds. organizacyjno – kadrowych tut. Komendy pod numerem tel. 95 755 00 56 od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 15:00

 

Informacja o naborze do służby w KP PSP w Sulęcinie zostanie umieszczona:

  1. na tablicy ogłoszeń w siedzibie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie, ul. E. Plater 8,
  2. na tablicy ogłoszeń w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sulęcinie, ul. Lipowa 18B,
  3. na stronie internetowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie:

 https://www.gov.pl/web/kppsp-sulecin

  1. na stronie internetowej BIP – Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie,
  2. na stronie internetowej BIP – Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Gorzowie Wlkp.

 

 

 

Przebieg postępowania kwalifikacyjnego

Procedura postępowania kwalifikacyjnego kandydatów do służby przygotowawczej składa się z 6 etapów:

 

Etap I:                    Ocena dokumentów, o których mowa w § 5 ust. 1 rozporządzenia MSWiA z dnia 23 września 2021 r.
w sprawie postępowania kwalifikacyjnego o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej;

Etap II:                   Test sprawności fizycznej;

Etap III:                  Sprawdzian braku lęku wysokości (akrofobia);

Etap IV:                 Ocena dokumentów, o których mowa w § 5 ust. 4 rozporządzenia MSWiA z dnia 23 września 2021 r.
w sprawie postępowania kwalifikacyjnego o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej
(tylko dla kandydatów zakwalifikowanych do rozmowy kwalifikacyjnej);

Etap V:                  Rozmowa kwalifikacyjna;

Etap VI:                 Ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej.

 

Postępowanie kwalifikacyjne wobec kandydata kończy się z chwilą uzyskania przez kandydata negatywnego wyniku z któregokolwiek z etapów postępowania kwalifikacyjnego lub nieprzystąpienia przez kandydata do któregokolwiek z etapów postępowania kwalifikacyjnego, wymienionego w ogłoszeniu o postępowaniu kwalifikacyjnym.

 

OPIS ETAPÓW POSTĘPOWANIA:

 

Etap I.  Ocena dokumentów, o których mowa w § 5 ust. 1 rozporządzenia MSWiA z dnia 23 września 2021 r.
w sprawie postępowania kwalifikacyjnego o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej, związanych
z postępowaniem kwalifikacyjnym.

 

Ocena złożonych dokumentów polega na sprawdzeniu ich kompletności oraz spełnienia wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu o postępowaniu kwalifikacyjnym.

Złożenie przez kandydata dokumentów niekompletnych lub niespełnienie przez niego wymogów określonych w ogłoszeniu o postępowaniu kwalifikacyjnym jest równoznaczne z uzyskaniem negatywnego wyniku z postępowania kwalifikacyjnego.

O dopuszczeniu kandydata do kolejnego etapu postępowania komisja kwalifikacyjna informuje kandydatów podając termin i miejsce przeprowadzenia kolejnego etapu postępowania poprzez zamieszczenie nadanego numeru identyfikacyjnego kandydata oraz stosownej informacji na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/kppsp-sulecin i w siedzibie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie, ul. E. Plater 8.

 

Przed rozpoczęciem pozostałych etapów postępowania kwalifikacyjnego kandydat okazuje ważny dokument ze zdjęciem potwierdzający jego tożsamość. Brak ważnego dokumentu ze zdjęciem stwierdzającego tożsamość spowoduje wykluczenie z dalszego postępowania kwalifikacyjnego.

 

Etap II.  Test sprawności fizycznej.

 

Test sprawności fizycznej składa się z prób sprawnościowych oraz próby wydolnościowej, które przeprowadza się i ocenia w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 42 ust. 3 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r.
o Państwowej Straży Pożarnej.

Test sprawności fizycznej dla kandydatów (mężczyzn i kobiet) obejmuje:

  1. podciąganie się na drążku;
  2. bieg po kopercie;
  3. próbę wydolnościową.

 

Kandydat może podejść do każdej z prób dwukrotnie. Podejście drugie może nastąpić wyłącznie w dniu,
w którym przeprowadzono pierwsze podejście do danej próby. Do oceny ogólnej zostaje wybrany korzystniejszy wynik podejścia uzyskany przez kandydata.

Wynik końcowy testu sprawności fizycznej oblicza się jako średnią arytmetyczną punktów uzyskanych
w ramach każdej z prób. Wynik końcowy podaje się z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku.

Test sprawności fizycznej uznaje się za zaliczony w przypadku zaliczenia każdej z prób oraz osiągnięcia wyniku końcowego dla mężczyzn - co najmniej 50 punktów, a dla kobiet - co najmniej 46 punktów.

W przypadku gdy liczba kandydatów, którzy zaliczyli test sprawności fizycznej, jest mniejsza od liczby stanowisk, na które jest prowadzony nabór, można obniżyć minimalny do osiągnięcia wynik końcowy testu sprawności fizycznej do 41 punktów.

Uzyskany przez kandydata wynik z testu sprawności fizycznej pozostaje ważny przez okres 6 miesięcy liczony od dnia jego zakończenia i może być wykorzystywany przy postępowaniu kwalifikacyjnym w innej jednostce organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej.

 

  1. Próba wydolnościowa (Beep test)

 

Próbę wydolnościową przeprowadza się w ubiorze i obuwiu sportowym w pomieszczeniu zamkniętym o utwardzonej nawierzchni.

 

Opis próby wydolnościowej

Próba wydolnościowa (Beep test) polega na bieganiu między dwoma znacznikami (liniami), oddalonymi od siebie o 20 metrów w określonym, stale rosnącym tempie. Szerokość toru wynosi 1,5 m. Tempo nadaje sygnał dźwiękowy, podczas trwania którego kandydat musi znajdować się poza wyznaczoną linią dwiema nogami. Jeżeli kandydat dotrze do linii przed sygnałem, powinien zatrzymać się za nią i ruszyć do kolejnego odcinka po usłyszeniu sygnału.

Koniec testu następuje w momencie, gdy kandydat dwukrotnie nie przebiegnie kolejnych 20 metrów w wyznaczonym czasie lub dwukrotnie pod rząd wystartuje do kolejnych odcinków przed sygnałem.

Ostateczny wynik to liczba rozpoczętego poziomu oraz liczba pełnych przebiegniętych 20-metrówek na tym poziomie (np. 10 - 9), gdzie 10 oznacza poziom, a 9 - numer 20-metrowego odcinka.

 

Liczba odcinków

1 odc.

2 odc.

3 odc.

4 odc.

5 odc.

6 odc.

7 odc.

8 odc.

9 odc.

10 odc.

11 odc.

12 odc.

Czas odcinka

(s)

Poziom

Przebiegnięty dystans (m)

1

20

40

60

80

100

120

140

 

 

 

 

 

9,0

2

160

180

200

220

240

260

280

300

 

 

 

 

8,0

3

320

340

360

380

400

420

440

460

 

 

 

 

7,5

4

480

500

520

540

560

580

600

620

640

 

 

 

7,2

5

660

680

700

720

740

760

780

800

820

 

 

 

6,8

6

840

860

880

900

920

940

960

980

1000

1020

 

 

6,5

7

1040

1060

1080

1100

1120

1140

1160

1180

1200

1220

 

 

6,2

8

1240

1260

1280

1300

1320

1340

1360

1380

1400

1420

1440

 

6,0

9

1460

1480

1500

1520

1540

1560

1580

1600

1620

1640

1660

 

5,7

10

1680

1700

1720

1740

1760

1780

1800

1820

1840

1860

1880

 

5,5

11

1900

1920

1940

1960

1980

2000

2020

2040

2060

2080

2100

2120

5,3

12

2140

2160

2180

2200

2220

x

x

x

x

x

x

x

5,1

 

  1. Podciąganie się na drążku

 

Drążek jest umieszczony na wysokości doskocznej, pozwalającej na swobodny zwis ciała, bez dotykania podłoża.
W przypadku braku możliwości doskoczenia do drążka, kandydat ma prawo do uzyskania pomocy osób przeprowadzających test sprawności fizycznej.

Kandydat zajmuje pozycję w zwisie na drążku (nachwytem lub podchwytem) o ramionach wyprostowanych w stawach łokciowych. Na komendę "start" podciąga się, tak aby broda znalazła się powyżej drążka i wraca do pozycji wyjściowej, następnie ponawia ćwiczenie.

Oceniający głośno podaje liczbę zaliczonych podciągnięć.

Jeżeli kandydat  nie wykona ćwiczenia zgodnie z opisem, np. nie podciągnie się na drążku do wymaganej pozycji lub nie wróci do zwisu na drążku o ramionach wyprostowanych w stawach łokciowych, oceniający powtarza ostatnią liczbę prawidłowo zaliczonych podciągnięć.

Podczas wykonywania ćwiczenia jest dozwolona praca tułowia i nóg.

Wynikiem końcowym jest liczba prawidłowo zaliczonych podciągnięć.

 

  1. Bieg po kopercie.

 

Konkurencja jest przeprowadzana na polu prostokąta o wymiarach 3 x 5 m, na którym w wyznaczonych miejscach (naklejone z taśmy o szerokości 5 cm krzyże mają wymiary 20 x 20 cm) ustawia się tyczki o wysokości 160-180 cm
- podstawa tyczki w całości musi zakrywać naklejony krzyż (sposób rozmieszczenia tyczek przedstawia rysunek).

Sposób przeprowadzenia konkurencji: kandydat na komendę "na miejsca" podchodzi do linii startu i zajmuje pozycję startową. Na komendę "start" kandydat rozpoczyna bieg zgodnie z oznaczonym na rysunku kierunkiem (A-B-E-C-D-E-A), omijając tyczki od strony zewnętrznej. Kandydat pokonuje trasę trzykrotnie. Podczas wykonywania próby obowiązuje całkowity zakaz chwytania i przytrzymywania stojących tyczek. W przypadku przewrócenia lub przesunięcia tyczki
z punktu jej ustawienia, kandydat musi ją ustawić na wcześniej zajmowanym miejscu i dopiero kontynuować bieg.
W przypadku nieustawienia tyczki na wcześniej zajmowanym miejscu i kontynuowaniu biegu, kandydatowi przerywa się próbę i uznaje się ją jako niezaliczoną. Kandydat może popełnić 1 falstart, kolejny go dyskwalifikuje.

Wynikiem końcowym jest czas pokonania ćwiczenia, z dokładnością do 0,01 sekundy.

 

 

TABELA PUNKTOWA

(przeliczenie uzyskanych wyników na punkty)

 

LICZBA PUNKTÓW

Podciąganie się na drążku

(liczba powtórzeń)

Bieg po kopercie

(czas w sekundach)

Beep test

(poziom - liczba odcinków)

75

26

22,00

12 - 5

74

25

22,05

12 - 4

73

24

22,10

12 - 3

72

23

22,15

12 - 2

71

22

22,20

12 - 1

70

21

22,25

11 - 12

69

20

22,30

11 - 11

68

19

22,35

11 - 10

67

18

22,40

11 - 9

66

17

22,45

11 - 8

65

16

22,50

11 - 7

64

 

22,55

11 - 6

63

15

22,60

11 - 5

62

 

22,65

11 - 4

61

14

22,70

11 - 3

60

 

22,75

11 - 2

59

 

22,80

11 - 1

58

13

22,85

10 - 11

57

 

22,90

10 - 10

56

 

22,95

10 - 9

55

12

23,00

10 - 8

54

 

23,05

10 - 7

53

 

23,10

10 - 6

52

 

23,15

10 - 5

51

 

23,20

10 - 4

50

11

23,25

10 - 3

49

 

23,30

10 - 2

48

 

23,35

10 - 1

47

 

23,40

9 - 11

46

 

23,45

9 - 10

45

10

23,50

9 - 9

44

 

23,60

9 - 8

43

 

23,70

9 - 7

42

 

23,80

9 - 6

41

 

23,90

9 - 5

40

9

24,00

9 - 4

39

 

24,10

9 - 3

38

 

24,20

9 - 2

37

 

24,30

9 - 1

36

 

24,40

8 - 11

35

8

24,50

8 - 10

34

 

24,60

8 - 9

33

 

24,70

8 - 8

32

 

24,80

8 - 7

31

 

24,90

8 - 6

30

7

25,00

8 - 5

29

 

25,10

8 - 4

28

 

25,20

8 - 3

27

 

25,30

8 - 2

26

 

25,40

8 - 1

25

6

25,50

7 - 10

24

 

25,60

7 - 9

23

 

25,70

7 - 8

22

 

25,80

7 - 7

21

 

25,90

7 - 6

20

5

26,00

7 - 5

19

 

26,10

7 - 4

18

 

26,20

7 - 3

17

 

26,30

7 - 2

16

 

26,40

7 - 1

15

4

26,50

6 - 10

14

 

26,60

6 - 9

13

 

26,70

6 - 8

12

 

26,80

6 - 7

11

 

26,90

6 - 6

10

3

27,00

6 - 5

9

 

27,10

6 - 4

8

 

27,20

6 - 3

7

 

27,30

6 - 2

6

 

27,40

6 - 1

5

2

27,50

5 - 9

4

 

27,60

5 - 8

3

 

27,70

5 - 7

2

 

27,80

5 - 6

1

1

27,90

5 - 5

 

Informacja dodatkowa:

Przy ocenie prób w ramach testu sprawności fizycznej nie będą przyznawane punkty preferencyjne za wiek.

 

Etap III.   Sprawdzian braku  lęku wysokości (akrofobia).

 

         Sprawdzian uznaje się za zaliczony, jeżeli asekurowany kandydat samodzielnie wszedł na wysokość 20 m
na drabinę ustawioną pod kątem 75º i zszedł z niej.

 

Etap IV.  Ocena dokumentów, o których mowa w § 5 ust. 4 rozporządzenia MSWiA z dnia 23 września 2021 r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej, związanych z postępowaniem kwalifikacyjnym

 

Kandydat zakwalifikowany do tego etapu postępowania zobowiązany jest dostarczyć do siedziby KP PSP w Sulęcinie – Sekcja organizacyjno - kadrowa, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 17 kwietnia 2023 roku do godz. 12.00 następujące dokumenty:

  • kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, o ile wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby;
  • kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, wyszkolenie lub posiadane umiejętności;
  • zaświadczenie o udziale w działaniach ratowniczo-gaśniczych lub ćwiczeniach organizowanych przez jednostki organizacyjne PSP, o ile kandydat jest członkiem ochotniczej straży pożarnej,
  • kserokopie stron książeczki wojskowej z uwidocznionymi danymi osobowymi kandydata i zapisem dotyczącym uregulowanego stosunku do służby wojskowej.

 

UWAGA:

Brak dokumentu potwierdzającego wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe, wyklucza kandydata z dalszego postepowania kwalifikacyjnego.

Brak prawa jazdy kat. C wyklucza kandydata z dalszego postępowania kwalifikacyjnego.

 

Posiadane wykształcenie, wyszkolenie lub posiadane umiejętności oceniane są w systemie punktowym. Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania wynosi 60.


 

MOŻLIWE DO ZDOBYCIA PUNKTY ZA POSIADANE WYKSZTAŁCENIE, WYSZKOLENIE LUB UMIEJĘTNOŚCI  - MAKSYMALNIE 60 PKT.

 

Preferencje, za które obligatoryjnie są przyznawane punkty:

1.

szkolenie podstawowe w zawodzie strażak

- 20 pkt

2.

posiadanie tytułu zawodowego technik pożarnictwa

- 25 pkt

3.

posiadanie tytułu zawodowego inżynier pożarnictwa

- 30 pkt

4.

posiadanie tytułu zawodowego inżynier i dyplomu ukończenia w Szkole Głównej Służby Pożarniczej studiów w zakresie inżynierii bezpieczeństwa w specjalności inżynieria bezpieczeństwa pożarowego, wydanego do dnia 30 września 2019 r., lub studiów na kierunku inżynieria bezpieczeństwa w zakresie bezpieczeństwa pożarowego, wydanego po dniu 30 września 2019 r.

- 15 pkt

5.

uzyskanie kwalifikacji ratownika, o których mowa w art. 13 ustawy z dnia  8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2020 r. poz. 882, 2112 i 2401 oraz z 2021 r. poz. 159, 1559 i 1641)

- 5 pkt

6.

uprawnienia do wykonywania zawodu ratownika medycznego, o których mowa w art. 10 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym

- 15 pkt

7.

wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej – ukończone SP

- 5 pkt

8.

wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej – ukończone SP+RT

- 10 pkt

9.

wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej – ukończone SP+RT+RW

- 15 pkt

10.

wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej – ukończone SP według programu
z dnia 17 listopada 2015 r.

- 15 pkt

11.

ukończone liceum ogólnokształcące lub technikum w klasie, w której były nauczane przedmioty dotyczące funkcjonowania ochrony przeciwpożarowej, dla których zostały opracowane w szkole programy nauczania włączone do szkolnego zestawu programów nauczania

- 5 pkt

Preferencje dodatkowe, za które są przyznawane punkty:

12.

prawo jazdy kat. C

- 5 pkt

13.

prawo jazdy kat. C+E

- 10 pkt

14.

prawo jazdy kat. D

- 5 pkt

15.

inne kwalifikacje lub uprawnienia wymagane na danym stanowisku:

- uprawnienia do obsługi podestów ruchomych przejezdnych - wydane przez UDT - 5 pkt,

- uprawnienia do napełniania zbiorników przenośnych w zakresie: gazy sprężone (powietrze) -   

  wydane przez UDT - 5 pkt,

- uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci o mocy do 1kV – 5 pkt.

- 15 pkt

 

MAKSYMALNIE

60 pkt

 

Sposób liczenia punktów:

  1. za kwalifikacje wymienione w pkt 1–3 przyznaje się punkty jedynie z jednego tytułu, z wyższą wartością punktową;
  2. za kwalifikacje wymienione w pkt 5 i 6 przyznaje się punkty jedynie z jednego tytułu, z wyższą wartością punktową;
  3. za kwalifikacje wymienione w pkt 7–10 przyznaje się punkty jedynie z jednego tytułu, z wyższą wartością punktową;
  4. za kwalifikacje wymienione w pkt 7–10 przyznaje się punkty jedynie w przypadku potwierdzenia przez właściwego dla działalności ochotniczej straży pożarnej komendanta powiatowego PSP aktywnego członkostwa przez udokumentowany udział w co najmniej dwóch zdarzeniach – w działaniach ratowniczo-gaśniczych lub ćwiczeniach organizowanych przez jednostkę organizacyjną PSP (w okresie jednego roku poprzedzającego datę publikacji ogłoszenia, tj. terminu składania dokumentów, o których mowa w § 5 ust. 1 rozporządzenia);  
  5. w przypadku posiadania przez kandydata kwalifikacji wymienionych w pkt 12 – 14 punkty sumuje się, z zastrzeżeniem że nie można łączyć pkt 12 i 13.

 

Wyjaśnienie użytych skrótów:

SP     – szkolenie podstawowe strażaków-ratowników ochotniczej straży pożarnej,

RT     – szkolenie z zakresu ratownictwa technicznego dla strażaków-ratowników ochotniczej straży pożarnej,

RW    – szkolenie strażaków-ratowników ochotniczej straży pożarnej z zakresu działań przeciwpowodziowych
    oraz ratownictwa na wodach.

 

Etap V.  Rozmowa kwalifikacyjna

 

Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona będzie przez komisję kwalifikacyjną powołaną przez Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie, w trakcie której ocenie podlegać będą w szczególności:

 

1) autoprezentacja kandydata, w tym wskazanie zainteresowań, doświadczeń i osiągnięć oraz oczekiwań związanych ze służbą w Państwowej Straży Pożarnej;

2) kompetencje społeczne niezbędne do służby w Państwowej Straży Pożarnej oraz ich wpływ na motywację kandydata do podjęcia służby w Państwowej Straży Pożarnej;

3) umiejętność komunikacji, w tym przekazywania, odbierania i rozumienia informacji oraz jasnego i wyrazistego formułowania wypowiedzi.

 

Każdy z członków komisji, po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej, odrębnie ocenia kandydata. Maksymalna liczba punktów możliwa do przyznania przez członka komisji za każdy z elementów wymienionych
w pkt 1-3 wynosi 10.

Pozytywny wynik z rozmowy kwalifikacyjnej osiąga kandydat, który uzyska co najmniej 16 punktów na podstawie średniej arytmetycznej liczby punktów przyznanych przez członków komisji z dokładnością do jednego miejsca po przecinku.

 

Po zakończeniu etapów postępowania kwalifikacyjnego od I do V, na stronie internetowej Komendy zostanie umieszczona lista numerów identyfikacyjnych kandydatów zakwalifikowanych do kolejnego etapu – ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w PSP.

 

Etap VI.   Ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w PSP.

 

Na badania lekarskie w celu oceny zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby
w Państwowej Straży Pożarnej będą kierowani kandydaci, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów, z uwzględnieniem liczby stanowisk, na które jest prowadzony nabór do służby. W przypadku gdy komisja lekarska orzeknie, że kandydat jest niezdolny do służby w Państwowej Straży Pożarnej, na badania lekarskie zostanie skierowany kolejny kandydat z najwyższą liczbą uzyskanych punktów.

Badania przeprowadza Rejonowa Komisja Lekarska wyznaczona przez Centralną Komisję Lekarską, która wyda orzeczenie o przydatności kandydata do służby w PSP.

 

Po zakończeniu VI etapu postępowania kwalifikacyjnego na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/kppsp-sulecin zostanie umieszczona lista numerów identyfikacyjnych kandydatów do przyjęcia do służby przygotowawczej w KP PSP w Sulęcinie

 

SPOSÓB POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTAMI KANDYDATÓW

 

Dokumenty kandydatów, którzy zostaną przyjęci do służby w wyniku naboru stanowią część akt osobowych.

Dokumenty pozostałych kandydatów będą do odbioru w sekretariacie Komendy Powiatowej PSP w Sulęcinie do 1 miesiąca po zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego, a po tym terminie zostaną zniszczone.

 

KOMENDANT POWIATOWY

PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ

/-/

 bryg. Waldemar Konieczny

 

Podpisano elektronicznie

 

 

KOMENDA POWIATOWA

PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ

w Sulęcinie

             

                                

HARMONOGRAM NABORU DO SŁUŻBY W KP PSP W SULĘCINIE

 

Data i godzina

Nazwa etapu

Miejsce

Uwagi

21.03-04.04.2023 r. do godz. 15.00

Termin składania dokumentów aplikacyjnych

KP PSP Sulęcin
ul. E. Plater 8

69-200 Sulęcin

 

I ETAP

05.04.2023 r.

I weryfikacja dokumentów aplikacyjnych

KP PSP Sulęcin
ul. E. Plater 8

69-200 Sulęcin

bez udziału kandydatów

II ETAP

13.04.2023 r.

godz. 9.00

 

Podciąganie się na drążku

Bieg po kopercie

Próba wydolnościowa (Beep test)

 

miejsce zostanie podane
w późniejszym terminie

 

 

- obowiązuje strój sportowy

- wymagany ważny dokument tożsamości

III ETAP

14.04.2023 r.

godz. 9.00

Próba wysokościowa

KP PSP Sulęcin
ul. E. Plater 8

69-200 Sulęcin

wymagany ważny dokument tożsamości

IV ETAP

17.04.2023 r.
do godz. 12.00

Termin składania dokumentów przez kandydatów zakwalifikowanych do rozmowy kwalifikacyjnej

KP PSP Sulęcin
ul. E. Plater 8

69-200 Sulęcin

 

17.04.2023 r.

II weryfikacja dokumentów aplikacyjnych

KP PSP Sulęcin
ul. E. Plater 8

69-200 Sulęcin

bez udziału kandydatów

V ETAP

19.04.2023 r.

godz. 10.00

Rozmowa kwalifikacyjna
z Komisją Kwalifikacyjną

KP PSP Sulęcin
ul. E. Plater 8

69-200 Sulęcin

wymagany ważny dokument tożsamości

 

                Komisja kwalifikacyjna zastrzega sobie prawo zmiany harmonogramu naboru. Ewentualna zmiana terminu będzie niezwłocznie umieszczana na stronie internetowej komendy.

 

               

KOMENDANT POWIATOWY

PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ

/-/

 bryg. Waldemar Konieczny

 

Podpisano elektronicznie

 

 

 

 

 

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

DLA KANDYDATÓW DO SŁUŻBY W KOMENDZIE POWIATOWEJ PSP W SULĘCINIE
NA POTRZEBY procesu REKRUTACJI

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie informuje, że:

  1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie, ul. E. Plater 8,  69-200 Sulęcin, tel. 95 755 00 54, fax 95 755 14 37, e-mail: sekretariat@straz.sulecin.pl
  2. W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sulęcinie wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, zatrudniony w Komedzie Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Gorzowie Wlkp., tel. 95 733 83 18, e-mail: inspektor.rodo@straz.gorzow.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji rekrutacji do służby
    w Komedzie Powiatowej PSP w Sulęcinie na podstawie
    art. 6 ust. 1 lit. a, b, c RODO
    w związku z art. 13 i 28 Ustawy o Państwowej Straży Pożarnej.
  4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej, podmioty publiczne, podmioty przetwarzające realizujące usługi na rzecz KP PSP w Sulęcinie.
  5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres przewidziany w przepisach właściwych w sprawie materiałów archiwalnych.
  7. Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  8. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
    ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01,
    e-mail: 
    kancelaria@giodo.gov.pl jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza przepisy RODO.
  9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, jest wymagane w celu nawiązania stosunku służbowego (zawarcia umowy o pracę),
    a w zakresie nie wymaganym ustawą jest dobrowolne. Jest Pani/Pan zobowiązana/y
    do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości udziału w postępowaniu rekrutacyjnym i brak możliwości nawiązania stosunku służbowego (zawarcia umowy o pracę).
  10. Przetwarzanie podanych przez Panią/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

Materiały

Ogłoszenie​_nr​_1​_​_z​_2023​_r​_o​_naborze​_do​_służby​_w​_KP​_PSP​_w​_Sulęcinie
Ogłoszenie​_nr​_1​_​_z​_2023​_r​_o​_naborze​_do​_służby​_w​_KP​_PSP​_w​_Sulęcinie.PDF 1.01MB
Załącznik​_nr​_1​_-​_Podanie​_o​_przyjęcie​_do​_służby
Załącznik​_nr​_1​_-​_Podanie​_o​_przyjęcie​_do​_służby.pdf 0.20MB
Załącznik​_nr​_2​_-​_Zaświadczenie​_lekarskie
Załącznik​_nr​_2​_-​_Zaświadczenie​_lekarskie.pdf 0.13MB
Załącznik​_nr​_3​_-​_Zaświadczenie​_o​_udziale​_w​_działaniach
Załącznik​_nr​_3​_-​_Zaświadczenie​_o​_udziale​_w​_działaniach.pdf 0.09MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
21.03.2023 14:47 asp. Mariusz Szabat
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł. kpt. Monika Żuk
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Ogłoszenie nr 1 / 2023 o naborze do służby w KP PSP w Sulęcinie 2.0 21.03.2023 14:48 asp. Mariusz Szabat
Ogłoszenie nr 1 / 2023 o naborze do służby w KP PSP w Sulęcinie 1.0 21.03.2023 14:47 asp. Mariusz Szabat

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}