W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przekazanie nowego samochodu gaśniczego dla OSP Trzebów

16.07.2021

Wspólne zdjęcie pamiątkowe

W dniu 16 lipca br. odbyła się uroczystość przekazania pojazdu ratowniczo – gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Trzebowie.

Wśród zaproszonych gości znaleźli się:

Wicewojewoda Lubuski – Wojciech Perczak

Pani Europoseł - Elżbieta Rafalska

Zastępca Lubuskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP – st. bryg. Janusz Drozda

Prezes WFOŚiGW Pan Mariusz Herbut.

Zastępca Prezesa Zarządu WFOŚiGW w Zielonej Górze – Ireneusz Madej

Komendant Powiatowy PSP w Sulęcinie – mł. bryg. Waldemar Konieczny

Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej w Sulęcinie – Anna Wyczachowska

Burmistrz Sulęcina – Dariusz Ejchart

Zastępca Burmistrza Sulęcina – Iwona Walczak

Proboszcz Parafii Długoszyn - ks. mgr Henryk Laszczowski

Komendant Oddziału M-G ZOSP RP w Sulęcinie – Grzegorz Gap

Prezes Zarządu OSP Trzemeszno Lubuskie – Krzysztof Szczerba

Prezes Zarządu OSP Grochowo – Jan Małecki

Naczelnik OSP Miechów – Paweł Kaczmarek.

Przekazany pojazd to średni samochód ratowniczo-gaśniczy. Pod zabudowę pojazdu wykorzystano dwuosiowe podwozie Volvo z napędem 4×4 i wysokoprężnym silnikiem o mocy 285 koni mechanicznych.

Samochód ten zastąpi średni samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu STEYR, wyprodukowany w 1976 roku, który jest wyeksploatowany i awaryjny.

Zakup pojazdu został zrealizowany w ramach Porozumienia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministra Środowiska w sprawie współdziałania w zakresie zwalczania zagrożeń dla środowiska na bazie którego powstał w 2018 r. ogólnopolski program wspierania służb ratowniczych. Wartość pojazdu to kwota 777 360 zł. z czego dofinasowanie przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze wynosi 185 000,00 zł, dotacja Krajowego System Ratowniczo Gaśniczego wynosi 275 000,00 zł., dofinansowanie przez Gminę Sulęcin wynosi 312 000,00 zł., środki własne OSP wyniosły 5 360zł

Do nowego pojazdu Celowy Związek Gmin zakupił wciągarkę o wartości 12000 zł.

Z pewnością nowy pojazd podniesie skuteczność działań miejscowej jednostki, a tym samym poziom bezpieczeństwa mieszkańców miejscowości, gminy i powiatu.

Zdjęcia (10)