W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Samodzielne stanowisko pracy ds. finansowych

kpt. mgr Anna Harasimowicz

Główny Księgowy
tel. 95 755 00 55
anna.harasimowicz@straz.sulecin.pl

Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Finansowych należy:

- prowadzenie rachunkowości jednostki,

- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,

- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,

- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,

- opracowywanie materiałów do projektu budżetu Komendy Powiatowej PSP,

- sporządzanie planu dochodów i wydatków budżetowych Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej,

- opracowywanie planów finansowych przychodów i wydatków gospodarki pozabudżetowej- środki specjalne,

- określenie zasad prowadzenia gospodarki kasowej, m.in. w zakresie obrotu rozliczeń gotówkowych i bezgotówkowych, prowadzenia dokumentacji,

- określenie zasad ewidencji magazynowej i rozliczania rzeczowych składników majątku obrotowego,

- rozliczanie, ewidencja dochodów i wydatków budżetowych Komendy Powiatowej PSP, jako dysponenta środków budżetowych państwa trzeciego stopnia oraz środków specjalnych w układzie syntetycznym i analitycznym,

- ewidencja syntetyczna składników majątkowych i umorzeń oraz analityczna składników majątkowych przejętych w użytkowanie z Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej,

- uzgadnianie stanów ewidencji syntetycznej składników majątkowych z ewidencją analityczną prowadzoną przez wydział kwatermistrzowski,

- rozliczanie wyników inwentaryzacji składników majątkowych Komendy Powiatowej oraz składników majątkowych przejętych w użytkowanie,

- przeprowadzanie inwentaryzacji sald aktywów i pasywów nie będących przedmiotem spisu z natury, metodą weryfikacji sald z odpowiednimi dokumentami,

- sporządzanie okresowych analiz finansowo-ekonomicznych, ocena sytuacji gospodarczej i składanie stosownych informacji Staroście,

- kontrola wewnętrzna (finansowo-księgowa) wstępna operacji gospodarczych, bieżąca środków pieniężnych, rozrachunków, składników majątku, wynagrodzeń, kosztów, inwestycji, funduszy specjalnych,

- terminowe sporządzanie zewnętrznych sprawozdań,właściwe przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji finansowej i ksiąg rachunkowych.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
20.11.2020 15:42 asp. Mariusz Szabat
Wytwarzający/ Odpowiadający:
asp. Szabat Mariusz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Samodzielne stanowisko pracy ds. finansowych 2.0 30.11.2023 17:51 asp. Mariusz Szabat
Samodzielne stanowisko pracy ds. finansowych 1.0 20.11.2020 15:42 asp. Mariusz Szabat

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}