Sekcja Finansów

Główny księgowy

st. ogn. Stefania Cichy

tel. 478 518 635

 

Starszy Inspektor

Anna Strużyńska

tel. 478 518 636

 

Do zadań Sekcji Finansów należy w szczególności:

  1. sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;
  2. prowadzenie rachunkowości komendy;
  3. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
  • wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;
  • zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
  • zapewnieniu terminowego ściągania należności;
  • dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;
  1. realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;
  2. prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
  3. prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
  4. opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;
  5. opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;
  6. sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;
  7. przygotowanie wniosków do starosty/prezydenta miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
  8. sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
  9. naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
  10. realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
  11. sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;
  12. udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;
  13. organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;
  14. kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
07.12.2020 16:21 Wojciech Poloczek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wojciech Poloczek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Finansów 6.0 04.07.2022 11:52 Wojciech Poloczek
Sekcja Finansów 5.0 04.05.2022 08:33 Wojciech Poloczek
Sekcja Finansów 4.0 19.05.2021 09:17 Wojciech Poloczek
Sekcja Finansów 3.0 09.12.2020 18:45 Wojciech Poloczek
Sekcja Finansów 2.0 09.12.2020 12:39 Wojciech Poloczek
Sekcja Finansów 1.0 07.12.2020 16:21 Wojciech Poloczek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}