W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna

Kierownik Sekcji:

Zadania Sekcji Kwatermistrzowsko-Technicznej

W zakresie spraw kwatermistrzowsko - technicznych:

  1. administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych przez komendę obiektów i pomieszczeń, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie;
  2. opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
  3. prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej socjalnej strażaków i pracowników komendy;
  4. dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
  5. zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty KSRG na terenie powiatu oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
  6. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej;
  7. prowadzenie ewidencji ilościowo — wartościowej majątku;
  8. likwidowanie zbędnych rzeczowych składników majątku;
  9. sporządzanie planów zakupów i robót budowlano instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy;
  10. prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy, zawinionych przez kierowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez dowódców JRG i kierowników komórek organizacyjnych komendy;
  11. systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów i ustalenie z komórką właściwą ds. operacyjnych priorytetów w tym zakresie;
  12. prowadzenie spraw inwentaryzacji majątku;
  13. utrzymanie w gotowości operacyjno — technicznej pojazdów i sprzętu silnikowego poprzez dokonywanie bieżących napraw i konserwacji;
  14. prowadzenie spraw dotyczących rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów;
  15. prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi i smarami;
  16. prowadzenie rozliczeń i dokumentacji dotyczącej transportu samochodowego;
  17. wykonywanie napraw i konserwacji sprzętu ochrony dróg oddechowych;
  18. wykonywanie okresowych badań sprzętu pożarniczego i specjalistycznego;
  19. weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych;
  20. analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania, dysponowania i kierowania działaniami ratowniczymi;
  21. realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
  22. wykonywanie zadań związanych z rozdziałem dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej.
  23. analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek ochrony przeciwpożarowej na obszarze działania komendy;
  24. koordynowanie prac z zakresu organizacji, funkcjonowania i nadzoru łączności jednostek KSRG na obszarze działania komendy;
  25. planowanie i wdrażanie w jednostkach KSRG na obszarze działania komendy nowoczesnych technik łączności;
  26. zapewnienie ciągłego funkcjonowania instalacji telefonicznej i łączności bezprzewodowej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy poprzez wykonywanie bieżących napraw i konserwacji;
  27. współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności;
  28. analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz wdrażanie i nadzorowanie sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy;
  29. zapewnienie niezawodnego działania sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy;
  30. współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik informatycznych;
  31. planowanie i wdrażanie w jednostkach KSRG nowoczesnych technik informatycznych;
  32. sporządzanie informacji i analiz z zakresu informatyki;
  33. wdrażanie zunifikowanych systemów teleinformatycznych;
  34. systematyczne archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy;
  35. realizacja zadań administratora sieci i środowisk programowych;
  36. utrzymanie w sprawności istniejących w komendzie systemów teleinformatycznych;
  37. nadzór nad stroną internetową komendy, kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną;

W zakresie spraw ochrony informacji niejawnych:

  1. pełnienie funkcji Pełnomocnika do spraw Ochrony Informacji Niejawnych zwanego „Pełnomocnikiem Ochrony Informacji Niejawnych”;
  2. zapewnienie wymaganej ochrony informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przesyłanych oraz systemów i sieci teleinformatycznych;
  3. kontrolowanie stanu ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów w tym zakresie;
  4. opracowywanie i nadzorowanie realizacji planów w zakresie ochrony informacji niejawnych;
  5. planowanie i prowadzenie szkoleń pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.

W zakresie spraw realizowanych przez koordynatora ds. dostępności:

  1. wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez komendę;
  2. przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  3. monitorowanie działalności komendy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  4. przedstawianie komendantowi bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań;
  5. sporządzanie raportu zbiorczego o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.12.2020 23:40 asp. Marcin Gruca
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Sekcja Kwatermistrzowska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 7.0 06.04.2023 08:39 mł. kpt. Marcin Gruca
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 6.0 01.12.2022 11:57 Maciej Dzielecki
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 5.0 05.09.2022 09:06 Maciej Dzielecki
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 4.0 02.05.2022 11:33 Maciej Dzielecki
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 3.0 27.04.2022 12:42 Maciej Dzielecki
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 2.0 14.05.2021 08:31 asp. Marcin Gruca
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 1.0 10.12.2020 23:40 asp. Marcin Gruca

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}