W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Tytuł/stanowisko: Kierownik Sekcji Prawnej

Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Katowicach 40-158 Katowice, ul. Owocowa 6-6A ogłasza nabór na stanowisko: Kierownik Sekcji Prawnej- 1 etat

Wykształcenie: Wyższe (magister)
Forma zatrudnienia: Powołanie
Termin składania aplikacji upłynął: 28-07-2025

Informacje o ofercie

O ważności oferty kandydata decyduje data wpływu do Państwowej Inspekcji Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w Katowicach, ul. Owocowa 6-6a, 40-158 Katowice. Dokumenty otrzymane po terminie lub niespełniające wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu, nie będą rozpatrywane.

Zakres obowiązków

  • kierowanie pracą sekcji prawnej;
  • zapewnienie prawidłowej realizacji zadań należących do zakresu działania sekcji;
  • rejestracja zakładowych układów zbiorowych pracy;
  • prowadzenie rejestru zakładowych układów zbiorowych pracy i akt rejestrowych;
  • akceptowanie informacji zbiorczych i sprawozdań opracowywanych przez pracowników sekcji;
  • sporządzanie odpowiedzi na pisma zadekretowane przez przełożonych bezpośrednio na kierownika sekcji;
  • rzetelne i terminowe wykonywanie zadań wynikających z zakresu obowiązków oraz innych zleconych przez przełożonych.

Miejsce wykonywania pracy

Województwo: śląskie
Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Katowicach, ul. Owocowa 6-6a, 40-158 Katowice

Wymagania

 Wymagania kwalifikacyjne w zakresie wykształcenia i stażu pracy:

  • wykształcenie wyższe – kierunek: Prawo, 
  • staż pracy: co najmniej 5 lat; w tym co najmniej 2 lata na stanowisku kierowniczym lub podobnym

Wymagania dodatkowe:

  • bardzo dobra znajomość zagadnień z zakresu: prawa pracy, prawa administracyjnego, postępowania egzekucyjnego w administracji, prawa cywilnego, prawa zamówień publicznych, finansów publicznych;
  • wiedza i praktyka z zakresu oceny materiału dowodowego w ramach postępowania cywilnego oraz administracyjnego;
  • doświadczenie w przygotowywaniu opinii i analiz prawnych;
  • zdolność do formułowania czytelnych wniosków, proponowania rozwiązań;
  • bardzo dobra znajomość ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy;
  • biegła znajomość obsługi pakietu biurowego MS Office;
  • otwartość na innowacje i kreatywność;
  • systematyczność i sumienność;
  • zdolność do pracy pod presją czasu;
  • komunikatywność i umiejętność prowadzenia negocjacji;
  • kontrola porządku i dyscypliny pracy.

Wymagane dokumenty

list motywacyjny i życiorys (CV) wraz z danymi umożliwiającymi kontakt (telefon, adres poczty elektronicznej) z osobą składającą ofertę;

  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie – kopia dyplomu ukończenia uczelni oraz kopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy oraz kwalifikacje zawodowe;
  • kopie dokumentów potwierdzających przebieg zatrudnienia w zakresie niezbędnym 
  • do aplikowania na wybrane stanowisko (świadectwa pracy);
  • oświadczenie kandydata o zapoznaniu się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych oraz o wyrażeniu zgody na ich przetwarzanie do celów naboru.

Do dokumentów sporządzonych w języku obcym niezbędne jest dołączenie kopii ich tłumaczenia na język polski sporządzonej przez tłumacza przysięgłego.

W przypadku składania oferty w formie papierowej, oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane i opatrzone datą.
 

Benefity

  • stabilne zatrudnienie;
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastka”) oraz system nagród;
  • szkolenia doskonalące, możliwość uzyskania dofinansowania kosztów nauki;
  • dofinansowanie wypoczynku, aktywności sportowo-rekreacyjnej i kulturalnej w ramach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
  • pakiet benefitów Pracowniczych (pakiet medyczny, pakiet sportowy oraz ubezpieczenie grupowe).
     

INNE INFORMACJE

Do składania ofert pracy zachęcamy również osoby z orzeczoną niepełnosprawnością.
Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowy kwalifikacyjne, o czym zostaną poinformowani telefonicznie. 
Oferty pracy niewykorzystane w procesie naboru są niszczone niezwłocznie po jego zakończeniu, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia publikacji ogłoszenia o naborze. Informację o zakończeniu naboru publikuje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Państwowej Inspekcji Pracy w terminie 30 dni od dnia jego zakończenia. Informację publikuje się na okres 14 dni.

Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów

  • Osoba kontaktowa: Barbara Koba, Wioleta Słupina
  • Telefon: 32 604 15 17, 32 604 15 16
  • Adres: Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy, ul. Owocowa 6-6a, 40-158 Katowice, z dopiskiem: „Oferta pracy – OIP.KT.KSP.07.25” lub elektronicznie przez formularz aplikacyjny wybierając APLIKUJ.

Materiały

Katowice Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Katowice​_Informacja​_dotycząca​_przetwarzania​_danych​_osobowych.docx 0.02MB
oświadczenie
oświadczenie.pdf 0.06MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.07.2025 08:16 Edyta Dzwonek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Edyta Dzwonek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
OIP KATOWICE KIEROWNIK SEKCJI PRAWNEJ 1.0 14.07.2025 08:16 Edyta Dzwonek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}