W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Harmonogram rekrutacji

Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Łodzi ogłasza rekrutację do klasy I na rok szkolny 2024/2025 do 5-letniego liceum plastycznego dla absolwentów szkół podstawowych.

 

Prowadzimy nabór na następujące kierunki:

  • techniki graficzne – projektowanie graficzne
  • projektowanie użytkowe – wzornictwo artystyczne
  • projektowanie użytkowe – projektowanie ubioru
  • fotografia i film – fotografia artystyczna

 

O przyjęcie do klasy pierwszej może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy nie więcej niż 17 lat. Kwalifikacja i przyjęcie kandydatów do Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Łodzi odbywa się na podstawie egzaminu wstępnego.

 

19 marca 2024, godz. 13.30-18.00 - Drzwi Otwarte

 

Od 19 marca do 17 kwietnia 2024 r. - składanie dokumentów
Kandydaci lub rodzice (prawni opiekunowie) niepełnoletnich kandydatów ubiegających się o przyjęcie do Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Łodzi składają:

  • wniosek o przyjęcie do szkoły wraz z załącznikami:
    dwie fotografie z czytelnie wypisanym imieniem i nazwiskiem kandydata na odwrocie;
    zaświadczenie o uczęszczaniu do klasy 8 szkoły podstawowej z pieczęcią szkoły, podpisane przez wychowawcę klasy z wykazem ocen z I półrocza;
    zaświadczenie lekarskie od lekarza POZ o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia  kształcenia w plastycznej szkole artystycznej (podaj lekarzowi podstawę prawną: Ustawa Prawo Oświatowe art.142.1 ust.2: Do pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego dopuszcza się kandydatów, którzy do wniosku o przyjęcie do publicznej szkoły lub publicznej placówki artystycznej dołączyli zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w danej publicznej szkole lub publicznej placówce artystycznej, wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej);
    oświadczenie o spełnieniu dodatkowych kryteriów;
    informację o wyborze specjalizacji;
    oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych na potrzeby rekrutacji;
  • w przypadku osób, które pobierały naukę poza granicą Rzeczypospolitej Polskiej – dokument stwierdzający ukończenie szkoły za granicą lub dokument wydany przez szkołę za granicą potwierdzający uczęszczanie ucznia przybywającego z zagranicy do szkoły za granicą i wskazujący klasę lub etap edukacji, które uczeń ukończył bądź po zakończeniu rekrutacji ukończy;
  • w przypadku osób, które nie władają językiem polskim na tyle sprawnie, by podejść do egzaminu ustnego przeprowadzanego w tym języku – oświadczenie o tym fakcie.

 

Dokumenty należy dostarczyć osobiście lub przesłać pocztą.

W wyjątkowych sytuacjach, uzasadnionych sytuacją np. zdrowotną, mieszkaniową, w uzgodnieniu z sekretariatem szkoły, dokumenty rekrutacyjne /skany/ będzie można przesłać drogę elektroniczną na podany przez sekretariat, wyodrębniony, do celu rekrutacji, adres mailowy.

 

22-23 kwietnia 2024 r. – I część egzamin praktyczny:

  1. Egzamin z rysunku – 9.00-10.30
    praca na formacie A3,  studium walorowe martwej natury
    czas pracy 90 minut.

  2. Egzamin z malarstwa – 10.45-12.15
    praca na formacie A3, studium kolorystyczne martwej natury,
    czas pracy 90 minut.

  3. Egzamin z kompozycji przestrzennej – 12.30-14.00
    praca z plasteliny,
    czas pracy 90 minut.

Zdający na egzamin muszą zaopatrzyć się w:

  • ołówki miękkie (zakres: B-8B) do pracy rysunkowej,
  • farby wodne (akryl, tempera, plakatowe), pędzle, naczynie na wodę, paletę,
  • szpatułki, nóż do pracy w plastelinie,
  • plastelinę w jednorodnym kolorze (szarym lub brązowym) do pracy z kompozycji przestrzennej – 0,5 kg,
  • tekturkę - podkład pod kompozycję 20 x 20 cm,
  • pudełko do zapakowania kompozycji 20 x 20 x 20 cm.

Zdający mają zapewnione: papier do wykonania prac rysunkowych i malarskich.

 

24 kwietnia 2024 r. od godz. 8.15 - egzamin teoretyczny

 

Egzamin ustny ze znajomości zagadnień związanych z różnymi dziedzinami sztuk plastycznych w zakresie objętym podstawą programową dla szkoły podstawowej.

Kandydat przygotowuje w domu prezentację twórczości wybranego artysty.
Przedstawia ją Komisji w formie ustnej na podstawie wydrukowanych w formacie A4 kolorowych reprodukcji, przedstawia także konspekt (plan wypowiedzi) zawierający bibliografię.

Odpowiada na pytania związane z różnymi dziedzinami sztuk plastycznych w zakresie objętym podstawą programową dla szkoły podstawowej - zalecana lektura przygotowująca do egzaminu ustnego: S. K. Stopczyk, Bliżej sztuki, Wydawnictwo WSiP.

Zdający zgłaszają się na egzamin z legitymacją szkolną lub innym dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość pół godziny przed rozpoczęciem egzaminu. Zdający pozostaje podczas egzaminu cały czas w budynku szkoły; opuszczenie budynku oznacza zakończenie egzaminu.

Kodowanie
W dniu egzaminu każdy kandydat otrzyma indywidualny kod, którym opisuje wykonane na egzaminie praktycznym prace plastyczne

 

30 kwietnia 2024 r. godz.14.00 - ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.

Publikacja list – w budynku szkoły, w widocznym miejscu i na stronie internetowej szkoły.

 

od 6 do 10 maja 2024 r. - czas na wnoszenie odwołań od wyników

 

do 20 maja 2024 r. - rozpatrzenie przez Dyrektora szkoły odwołań od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej

 

do 8 lipca 2024 r. - składanie świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń CKE o wynikach egzaminu po ósmej klasie (oryginały) dla kandydatów, którzy zakwalifikowali się do przyjęcia do PLSP

 

10 lipca 2024 r. - ogłoszenie listy osób przyjętych do PLSP
Publikacja list – wg prawa oświatowego - w budynku szkoły, w widocznym miejscu na tablicy ogłoszeń i na stronie internetowej szkoły

* zastrzega się zmiany w harmonogramie, jeżeli zmianom ulegną podstawy prawne, dotyczące rekrutacji do liceum sztuk plastycznych, lub zostaną wprowadzone zmiany, uzależnione np. sytuacją pandemiczną w kraju lub wystąpią inne, istotne okoliczności, wymagające natychmiastowych zmian podanych terminów.

 

UWAGA!
Prosimy kandydatów do PLSP o zarezerwowanie sobie wszystkich terminów w/w przeznaczonych na egzaminy wstępne, czyli, nie planowanie w podanych dniach, wyjazdów, uroczystości rodzinnych i innych tego typu wydarzeń. Ze względu na dużą ilość kandydatów, szkoła nie dokonuje indywidualnego dopasowania terminu egzaminu dla kandydata. Po zakończeniu przyjmowania dokumentów rekrutacyjnych, na stronie internetowej szkoły, opublikujemy schemat organizacyjny egzaminów praktycznych, tj. podamy informację,  zawierającą sposób podziału kandydatów na poszczególne dni trwania egzaminu praktycznego.

 

Rekrutacja dla cudzoziemców

Korzystanie z nauki, w publicznych szkołach artystycznych, przez osoby, będące cudzoziemcami, jest odpłatne! Zarządzenia dyrektora CEA w tej sprawie, jest dostępne: https://www.gov.pl/web/cea/zarzadzenia-dyrektora-cea

 

 

Materiały

Wniosek o przyjęcie do PLSP
wniosek​_o​_przyjecie​_do​_PLSP.pdf 0.69MB
Zarządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 14 listopada 2017 r. w sprawie wysokości opłat za korzystanie z nauki w publicznych szkołach artystycznych oraz za udzielane świadczenia w publicznych placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom szkół artystycznych w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania oraz sposobu wnoszenia tych opłat
Zarzadzenie​_MKiDN​_ws​_opłat.pdf 0.47MB
Zarządzenie Dyrektora CEA z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat
Zarządzenie​_Dyrektora​_CEA​_z​_dnia​_7​_lutego​_2020​_r.pdf 1.02MB
Informacje jakie muszą być zawarte we wniosku dotyczącego zwolnienia z opłat
Wniosek​_dot​_zwolnienia​_z​_opłat.pdf 0.77MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
16.02.2024 22:35 Magdalena Modrzejewska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Jolanta Mastalerz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Harmonogram rekrutacji 2.0 19.02.2024 09:36 Magdalena Modrzejewska
Harmonogram rekrutacji 1.0 16.02.2024 22:35 Magdalena Modrzejewska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}