W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ambasada RP w Lizbonie poszukuje pracownika na stanowisko ds. mediów / tłumacz

01.07.2022

Ambasada RP w Lizbonie poszukuje pracownika na stanowisko ds. mediów / tłumacz

Ambasada RP w Lizbonie

Miejsce pracy: Lizbona, Ambasada RP

Wymiar czasu pracy: 1 etat miejscowy

Wybór na stanowisko odbędzie się w drodze konkursu, a zainteresowani proszeni są o składanie wniosków do 14 lipca 2022 r. 

Zakres zadań wykonywanych przez pracownika na stanowisku pracy:

  • tłumaczenia pisemne (tezy, analizy, publikacje wewnętrzne, pisma, umowy, zarządzenia, broszury, artykuły i inne dokumenty służbowe) z języka polskiego na język portugalski lub odwrotnie,
  • wykonywanie tłumaczeń ustnych konsekutywnych podczas spotkań służbowych kierownictwa placówki oraz pracowników merytorycznych, a także tłumaczenie konsekutywne wystąpień publicznych kierownictwa placówki,
  • tłumaczenia informacji konsularnych i administracyjnych wykorzystywanych w działalności placówki oraz zamieszczanych na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń urzędu,
  • weryfikacja tekstów sporządzonych w języku obcym oraz tłumaczeń wykonanych przez inne osoby,
  • analiza informacji prasowych, w tym kwestii gospodarczych,
  • pełnienie funkcji redaktora lokalnego strony internetowej Ambasady,
  • przygotowywanie projektów komunikatów, przemówień i oświadczeń,
  • obsługa medialna wizyt i wydarzeń Ambasady,
  • kontakty z dziennikarzami,
  • wykonywanie prac redakcyjnych i edycyjnych w ramach prowadzonych portali (właściwych dla obszaru stanowiska),
  • tworzenie treści na potrzeby serwisów społecznościowych wykorzystywanych w komunikacji internetowej przez Ambasadę, w tym także w zakresie sytuacji kryzysowych i nadzwyczajnych (komunikaty, ostrzeżenia, zalecenia),
  • pozyskiwanie i tworzenie odpowiednich treści (tekstów, zdjęć) do publikacji w mediach społecznościowych i w redagowanych portalach oraz zapewnienie ich rozwoju we współpracy z komórkami organizacyjnymi ministerstwa, partnerami zewnętrznymi (m.in. autorzy zewnętrzni, agencje fotograficzne, przedstawiciele władz regionalnych, przedstawiciele redakcji),
  • udział w realizowanych, przy współpracy z partnerami zewnętrznymi (wykonawcy stron internetowych, graficy, programiści, agencje PR i interaktywne) projektach,
  • dokonywanie przeglądu informacji na temat polskiej polityki zagranicznej, najnowszych technologii teleinformatycznych, komunikacyjnych i multimedialnych, wdrażanie nowych rozwiązań. Śledzenie rozwoju komunikacji internetowej, ze szczególnym uwzględnieniem dyplomacji cyfrowej, a także technologii wykorzystywanych w Internecie oraz mediów społecznościowych.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:

Niezbędne

Wykształcenie:

  • wyższe magisterskie lub równorzędne: filologiczne lub lingwistyczne w zakresie języka portugalskiego/polskiego; stosunki międzynarodowe; komunikacja społeczna; administracja.

Doświadczenie zawodowe:

  • powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego.

Pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość języka portugalskiego/polskiego na poziomie C1,
  • obszerna wiedza nt. Polski i Portugalii (polityka, gospodarka, kultura),
  • zdolności analityczne,
  • znajomość mediów społecznościowych,
  • łatwość nawiązywania kontaktów,
  • umiejętność pracy w warunkach stresu i pod presją czasu,
  • znajomość aktów prawnych: ustawy o Prawie autorskim i Prawach pokrewnych, ustawy Prawo prasowe, ustawy o dostępie do informacji publicznej, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy Prawo zamówień publicznych,
  • wiedza z zakresu prowadzenia profili w mediach społecznościowych,
  • znajomość narzędzi PR,
  • znajomość zasad funkcjonowania redakcji internetowej,
  • umiejętność pisania i redagowania tekstów informacyjnych na potrzeby mediów, w tym mediów internetowych udokumentowana publikacjami,
  • znajomości zasad bezpieczeństwa teleinformatycznego,
  • umiejętność: argumentowania, współpracy, analitycznego myślenia,
  • samodzielność i inicjatywa,
  • zorientowanie na osiąganie celów,
  • odporność na stres,
  • dyspozycyjność,
  • poświadczenie bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu.

Dodatkowe:

Wykształcenie:

  • Wyższe lub studia podyplomowe na innym kierunku związanych z obszarem spraw zagranicznych.

Doświadczenie zawodowe:

  • w zakresie komunikacji medialnej z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.

 

Dokumenty i oświadczenia:

Niezbędne:

  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego i lub dodatkowego w zakresie wykształcenia,
  • kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego i lub dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego,
  • kopie dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie znajomości języka portugalskiego/polskiego na poziomie C1,
  • CV ze zdjęciem,
  • list motywacyjny;
  • kopia dokumentu tożsamości potwierdzającego obywatelstwo polskie lub prawo legalnego pobytu na terytorium Portugalii;
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów nabory,
  • oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2019, poz. 742).

 

Termin składania dokumentów:
Wymagane dokumenty w formie elektronicznej prosimy przesyłać do dnia 14.07.2022 r. na adres mailowy: lizbona.amb.sekretariat@msz.gov.pl.

W tytule wiadomości podając hasło rekrutacja na stanowisko ds. mediów / tłumacz.
 

Ambasada RP w Lizbonie zastrzega sobie prawo do kontaktu z wybranymi osobami.
 

Uwaga! Ambasada nie zapewnia zakwaterowania.

Prosimy zainteresowane osoby o przesłanie zgłoszeń wraz z wyrażoną zgodą na przetwarzanie danych osobowych o treści „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przesłanych dokumentach w celach rekrutacyjnych, zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Klauzula informacyjna RODO

Potwierdzanie znajomości języków obcych w MSZ odbywa się na podstawie Wykazu dokumentów potwierdzających znajomość języków obcych.

Wykaz stanowi załącznik do Rozporządzenia Ministra Spraw Zagranicznych  z dnia 25 stycznia 2022 r. w sprawie badań lekarskich oraz dokumentów potwierdzających spełnianie niektórych warunków wymaganych do dania stopnia dyplomatycznego.

Materiały

Wykaz dokumentów potwierdzających znajomość języków obcych
Wykaz​_dokumentów​_potwierdzających​_znajomość​_języków​_obcych.pdf 2.63MB
Klauzula informacyjna
Klauzula​_informacyjna.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}