W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zgodność z prawem decyzji organu administracji publicznej nie może być oceniana przez pryzmat rozporządzenia wykonawczego Komisji, które nie obowiązywało w dacie wydania tej decyzji.

Taka wykładnia prowadzi bowiem do retroaktywnego stosowania przepisów.

Prokuratoria Generalna w swoim poglądzie wskazała, że oceniając zgodność z prawem decyzji Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego zatwierdzającej stawki  za minimalny dostęp do infrastruktury kolejowej na lata 2013/2014 przez pryzmat nieobowiązującego w dacie jej wydania rozporządzenia Komisji 2015/909, Sąd dokonał niedopuszczalnej, retroaktywnej wykładni art. 33 ust. 7 i 8 ustawy o transporcie kolejowym.

Materiały

Pogląd w sprawie I NSK 21/18
KR-48-4-19-KBO​_pogląd​_PGRP.pdf 0.21MB
{"register":{"columns":[]}}