W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Wypożyczenie instrumentu

Informacja o opłatach obowiązujących za rok szkolny 2025/2026

  • wypożyczenie instrumentu (do domu): 100,00 zł na rok szkolny
  • opłata za wypożyczenie na wakacje (do domu): 20,00 zł
  • korzystanie z instrumentów w szkole (na rok szkolny): 70,00 zł
    • akordeon
    • fortepian - płacą wszyscy uczący się fortepianie
    • organy - płacą wszyscy uczący się na organach
    • kontrabas
    • perkusja
    • klawesyn

Wszelkie formalności związane z wypożyczaniem lub zamianą instrumentów należy zgłaszać do referenta, Pani Ilony Liberadzkiej-Ratusińskiej (pokój 207 - kasa/xero) kontakt: referent@psm.mielec.pl 

 


Warunki wypożyczenia instrumentu

  • osoba wypożyczająca (rodzic) z ważnym dowodem osobistym,
  • osoba poręczająca (ktoś znajomy lub z rodziny, ale nie drugi rodzic/małżonek) z ważnym dowodem osobistym,
  • wpłata za wypożyczenie instrumentu szkolnego - 100,00 zł na cały rok szkolny,
  • przy wypożyczeniu i oddaniu instrumentu obowiązkowo powinien być obecny nauczyciel przedmiotu głównego (nauczyciel instrumentu),
  • opłaty obowiązują również za korzystanie z instrumentu szkolnego podczas obowiązkowych zajęć oraz podczas samodzielnego ćwiczenia (fortepian, organy, akordeon, kontrabas, klawesyn) - 70,00 zł na cały rok szkolny,
  • wszystkie powyższe środki służą do tego, by dbać o stan techniczy instrumentów oraz na dofinansowanie zakupów nowych instrumentów.

 


Regulamin wypożyczania

instrumentów muzycznych (nie objętych realizacją programu unijnego) uczniom w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia, im. Mieczysława Karłowicza w Mielcu

I. Informacje ogólne

  1. Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia, im. Mieczysława Karłowicza w Mielcu umożliwia uczniom szkoły wypożyczanie instrumentów muzycznych w ramach posiadanych możliwości.
  2. Powyższe nie oznacza, że jest to obowiązek szkoły, ani też że wypożyczony instrument może być przypisany do ucznia do końca jego edukacji w szkole.
  3. Instrumenty muzyczne wypożyczane są aktualnym uczniom szkoły wyłącznie na podstawie niniejszego regulaminu, którego integralną część stanowią załączniki.
  4. Osobą odpowiedzialną za wypożyczenie jest pracownik szkoły, któremu powierzono gospodarowanie instrumentami.
  5. Wypożyczony instrument przeznaczony jest wyłącznie do realizacji programu szkolnego. Niedopuszczalne jest wykorzystywanie go do innych celów.
  6. Użytkownik nie może oddać instrumentu w podnajem lub użyczenie go osobom trzecim.
  7. Na żądanie dyrektora szkoły wypożyczone do użytku instrumenty muszą być zwrócone.

II. Procedury wypożyczania i zwrotu instrumentu

  1. Wypożyczanie instrumentu odbywa się:
    1. w obecności nauczyciela przedmiotu głównego, który dokonuje oceny stanu technicznego instrumentu,
    2. w godzinach pracy administracji.
  2. Wypożyczenie instrumentu powinno być poprzedzone wypełnieniem przez rodziców lub prawnych opiekunów ucznia zobowiązania (załącznik nr 1 do regulaminu).
  3. Podstawą wypożyczenia instrumentu są: zobowiązanie (zał. nr 1) podpisane przez rodziców/opiekunów prawnych i nauczyciela instrumentu oraz rewers (zał. nr 2) podpisany przez wypożyczającego i poręczyciela.
  4. Każda wymiana instrumentu wymaga uzgodnienia z nauczycielem prowadzącym i zgłoszenia się do pracownika prowadzącego gospodarowanie instrumentami. Każda wymiana instrumentu wymaga również podpisania nowego zobowiązania.
  5. Zwrotu instrumentu użytkownik dokonuje w godzinach pracy administracji i w obecności nauczyciela przedmiotu głównego, który określa stan instrumentu.

III. Zasady użytkowania instrumentów muzycznych.

  1. Wszelkie uszkodzenia instrumentów muzycznych w trakcie użytkowania naprawiane są na koszt użytkownika.
  2. Wszelkie naprawy, konserwacje instrumentów mogą być wykonane przez osobę/zakład uprawnioną/uprawniony wskazany przez szkołę.
  3. Trwałe uszkodzenie instrumentu, powstałe w skutek jego niewłaściwego użytkowania, niedbalstwa, naprawy przez osoby do tego nie uprawnione, a także zagubienie zobowiązuje użytkownika do pokrycia kosztów zakupu nowego instrumentu tej samej klasy.
  4. O uszkodzeniu instrumentu i innych akcesoriów (smyczek, ustnik, futerał itp.) użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić wicedyrektora szkoły.

IV. Zasady odpłatności za wypożyczany instrument.

  1. Wysokość odpłatności za wypożyczenie instrumentu ustala dyrektor szkoły (cennik) i podaje do wiadomości użytkownikom.
  2. Szkoła również udostępnia uczniom niektóre instrumenty do korzystania na lekcji lub do ćwiczenia stacjonarnego w szkole bez wypełniania zobowiązania i rewersu (pianina, fortepiany, akordeony, kontrabasy, gitary, instrumenty perkusyjne, klawesyn), a odpłatność za korzystanie ustala dyrektor szkoły (cennik) i podaje do wiadomości użytkownikom.
  3. Użytkownik uiszcza opłatę za wypożyczenie instrumentu za okres 10 miesięcy płatne z góry (od września do czerwca) oraz dodatkową opłatę za korzystanie przez okres wakacyjny (lipiec - sierpień).
  4. Na pisemny wniosek do dyrektora szkoły rodzice (prawni opiekunowie) ucznia Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Mielcu znajdujący się w trudnej sytuacji (po odpowiednim udokumentowaniu) mogą ubiegać się o zmniejszenie opłaty za wypożyczany instrument do 50 % przed podpisaniem zobowiązania i rewersu.

V. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieobjętych Regulaminem stosuje się aktualnie obowiązujące przepisy Kodeksu Cywilnego.
  2. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01 września 2019 r.
{"register":{"columns":[]}}