Wypożyczenie instrumentu
Informacja o opłatach obowiązujących za rok szkolny 2025/2026
- wypożyczenie instrumentu (do domu): 100,00 zł na rok szkolny
- opłata za wypożyczenie na wakacje (do domu): 20,00 zł
- korzystanie z instrumentów w szkole (na rok szkolny): 70,00 zł
- akordeon
- fortepian - płacą wszyscy uczący się fortepianie
- organy - płacą wszyscy uczący się na organach
- kontrabas
- perkusja
- klawesyn
Opłat można dokonywać w pokoju 207 (kasa/xero) lub przelewem na konto:
94 1010 1528 2001 4913 9134 0000
Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. w Mielcu, ul. Kościuszki 10, 39-300 Mielec
w tytule proszę wpisać: "dar na instrumentarium szkolne" oraz imię i nazwisko ucznia
Wszelkie formalności związane z wypożyczaniem lub zamianą instrumentów należy zgłaszać do referenta, Pani Ilony Liberadzkiej-Ratusińskiej (pokój 207 - kasa/xero) kontakt: referent@psm.mielec.pl
Warunki wypożyczenia instrumentu
- osoba wypożyczająca (rodzic) z ważnym dowodem osobistym,
- osoba poręczająca (ktoś znajomy lub z rodziny, ale nie drugi rodzic/małżonek) z ważnym dowodem osobistym,
- wpłata za wypożyczenie instrumentu szkolnego - 100,00 zł na cały rok szkolny,
- przy wypożyczeniu i oddaniu instrumentu obowiązkowo powinien być obecny nauczyciel przedmiotu głównego (nauczyciel instrumentu),
- opłaty obowiązują również za korzystanie z instrumentu szkolnego podczas obowiązkowych zajęć oraz podczas samodzielnego ćwiczenia (fortepian, organy, akordeon, kontrabas, klawesyn) - 70,00 zł na cały rok szkolny,
- wszystkie powyższe środki służą do tego, by dbać o stan techniczy instrumentów oraz na dofinansowanie zakupów nowych instrumentów.
Regulamin wypożyczania
instrumentów muzycznych (nie objętych realizacją programu unijnego) uczniom w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia, im. Mieczysława Karłowicza w Mielcu
I. Informacje ogólne
- Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia, im. Mieczysława Karłowicza w Mielcu umożliwia uczniom szkoły wypożyczanie instrumentów muzycznych w ramach posiadanych możliwości.
- Powyższe nie oznacza, że jest to obowiązek szkoły, ani też że wypożyczony instrument może być przypisany do ucznia do końca jego edukacji w szkole.
- Instrumenty muzyczne wypożyczane są aktualnym uczniom szkoły wyłącznie na podstawie niniejszego regulaminu, którego integralną część stanowią załączniki.
- Osobą odpowiedzialną za wypożyczenie jest pracownik szkoły, któremu powierzono gospodarowanie instrumentami.
- Wypożyczony instrument przeznaczony jest wyłącznie do realizacji programu szkolnego. Niedopuszczalne jest wykorzystywanie go do innych celów.
- Użytkownik nie może oddać instrumentu w podnajem lub użyczenie go osobom trzecim.
- Na żądanie dyrektora szkoły wypożyczone do użytku instrumenty muszą być zwrócone.
II. Procedury wypożyczania i zwrotu instrumentu
- Wypożyczanie instrumentu odbywa się:
- w obecności nauczyciela przedmiotu głównego, który dokonuje oceny stanu technicznego instrumentu,
- w godzinach pracy administracji.
- Wypożyczenie instrumentu powinno być poprzedzone wypełnieniem przez rodziców lub prawnych opiekunów ucznia zobowiązania (załącznik nr 1 do regulaminu).
- Podstawą wypożyczenia instrumentu są: zobowiązanie (zał. nr 1) podpisane przez rodziców/opiekunów prawnych i nauczyciela instrumentu oraz rewers (zał. nr 2) podpisany przez wypożyczającego i poręczyciela.
- Każda wymiana instrumentu wymaga uzgodnienia z nauczycielem prowadzącym i zgłoszenia się do pracownika prowadzącego gospodarowanie instrumentami. Każda wymiana instrumentu wymaga również podpisania nowego zobowiązania.
- Zwrotu instrumentu użytkownik dokonuje w godzinach pracy administracji i w obecności nauczyciela przedmiotu głównego, który określa stan instrumentu.
III. Zasady użytkowania instrumentów muzycznych.
- Wszelkie uszkodzenia instrumentów muzycznych w trakcie użytkowania naprawiane są na koszt użytkownika.
- Wszelkie naprawy, konserwacje instrumentów mogą być wykonane przez osobę/zakład uprawnioną/uprawniony wskazany przez szkołę.
- Trwałe uszkodzenie instrumentu, powstałe w skutek jego niewłaściwego użytkowania, niedbalstwa, naprawy przez osoby do tego nie uprawnione, a także zagubienie zobowiązuje użytkownika do pokrycia kosztów zakupu nowego instrumentu tej samej klasy.
- O uszkodzeniu instrumentu i innych akcesoriów (smyczek, ustnik, futerał itp.) użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić wicedyrektora szkoły.
IV. Zasady odpłatności za wypożyczany instrument.
- Wysokość odpłatności za wypożyczenie instrumentu ustala dyrektor szkoły (cennik) i podaje do wiadomości użytkownikom.
- Szkoła również udostępnia uczniom niektóre instrumenty do korzystania na lekcji lub do ćwiczenia stacjonarnego w szkole bez wypełniania zobowiązania i rewersu (pianina, fortepiany, akordeony, kontrabasy, gitary, instrumenty perkusyjne, klawesyn), a odpłatność za korzystanie ustala dyrektor szkoły (cennik) i podaje do wiadomości użytkownikom.
- Użytkownik uiszcza opłatę za wypożyczenie instrumentu za okres 10 miesięcy płatne z góry (od września do czerwca) oraz dodatkową opłatę za korzystanie przez okres wakacyjny (lipiec - sierpień).
- Na pisemny wniosek do dyrektora szkoły rodzice (prawni opiekunowie) ucznia Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Mielcu znajdujący się w trudnej sytuacji (po odpowiednim udokumentowaniu) mogą ubiegać się o zmniejszenie opłaty za wypożyczany instrument do 50 % przed podpisaniem zobowiązania i rewersu.
V. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieobjętych Regulaminem stosuje się aktualnie obowiązujące przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01 września 2019 r.