W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Higieny Pracy

  1. Do zadań Sekcji Higieny Pracy należy w szczególności:
    1. sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny pracy w zakładach pracy;
    2. kontrola przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczno-sanitarne
      i zdrowotne dotyczące:
      1. warunków środowiska pracy, a zwłaszcza zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych;
      2. nadzór nad przestrzeganiem przez producentów, importerów, osoby wprowadzające do obrotu, stosujące lub eksportujące substancje, mieszaniny chemiczne lub wyroby, obowiązków wynikających z przepisów odrębnych,
        w szczególności dotyczących substancji chemicznych i ich mieszanin według właściwych rozporządzeń Wspólnoty Europejskiej;
      3. nadzór nad przestrzeganiem przez podmioty wprowadzające do obrotu prekursory narkotyków kategorii 2 i 3, obowiązków wynikających z ustawy
        o przeciwdziałaniu narkomanii;
      4. przestrzegania przepisów dotyczących udostępniania na rynku i stosowania produktów biobójczych i substancji czynnych, detergentów oraz ich stosowania
        w działalności zawodowej;
      5. nadzór nad przestrzeganiem zakazu wprowadzania do obrotu środków zastępczych zgodnie z obowiązkami wynikającymi z odrębnych przepisów,
        w szczególności o przeciwdziałaniu narkomanii;
      6. nadzór nad wytwarzaniem, przetwarzaniem, przerabianiem, przywozem, wywozem, wewnątrzwspólnotową dostawą lub wewnątrzwspólnotowym nabyciem oraz wprowadzaniem do obrotu nowej substancji psychoaktywnej;
      7. prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach chorób zawodowych oraz opracowywanie decyzji o stwierdzeniu choroby zawodowej lub braku podstaw do stwierdzenia choroby zawodowej.
  2. Do zadań pracowników Sekcji Higieny Pracy należy w szczególności:
    1. wykonywanie czynności kontrolnych w zakładach pracy według działów PKD
      ze szczególnym uwzględnieniem zakładów pracy, w których występują czynniki szkodliwe lub uciążliwe dla zdrowia w tym typowanie stanowisk do badań
      i pomiarów, z określeniem ich rodzaju i zakresu;
    2. bieżąca ocena narażenia zawodowego na czynniki szkodliwe i uciążliwe dla zdrowia w tym narażenie pracowników na działanie czynników rakotwórczych/mutagennych;
    3. kontrola nad przestrzeganiem przez podmioty wprowadzające do obrotu prekursory narkotyków kategorii 2 i 3, obowiązków wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii;
    4. kontrola nad przestrzeganiem przepisów dotyczących udostępniania na rynku
      i stosowania produktów biobójczych i substancji czynnych, detergentów oraz ich stosowania w działalności zawodowej;
    5. przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w ramach postępowania administracyjnego w zakresie właściwości merytorycznej Stanowiska,
      w tym w sprawach chorób zawodowych;
    6. prowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawach chorób zawodowych oraz opracowywanie decyzji o stwierdzeniu choroby zawodowej lub braku podstaw
      do stwierdzenia choroby zawodowej;
    7. prowadzenie kontroli i postępowań wyjaśniających w zakresie przestrzegania przepisów zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu środków zastępczych oraz zatruć tymi środkami zastępczymi lub nowymi substancjami psychoaktywnymi zgodnie z obowiązkami wynikającymi z odrębnych przepisów, w szczególności o przeciwdziałaniu narkomanii;
    8. kontrola dotycząca oceny realizacji wymogów w zakresie wytwarzania, przetwarzania, przerabiania, przywozu, wywozu, wewnątrzwspólnotowej dostawy lub wewnątrzwspólnotowego nabycia oraz wprowadzania do obrotu nowej substancji psychoaktywnej;
    9.  wykonywanie czynności w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
    10. opracowywanie analiz i ocen stanu higieniczno-sanitarnego z zakresu jego działania;
    11. prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
    12. współpraca z Wojewódzkim Ośrodkiem Medycyny Pracy i podmiotami leczniczymi sprawującymi opiekę profilaktyczną nad pracownikami, Państwową Inspekcją Pracy i Powiatową Komendą Policji.
{"register":{"columns":[]}}