W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Klauzula informacyjna dot. Covid-19

KLAUZULA INFORMACYJNA (dla osób fizycznych związana z działaniami podejmowanymi przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Sandomierzu, w celu zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, w tym wirusa SARS-CoV-2 powodującego chorobę COVID-19)

W związku z działaniami podejmowanymi przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego (PPIS) w Sandomierzu w celu zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania wirusów chorób zakaźnych i wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, w tym wirusa  SARS-CoV-2 powodującego chorobę COVID-19 informujemy:

  1. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne do zwalczania i monitorowania stanu epidemii lub zagrożeń wywołanych chorobą zakaźną i wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, co wiąże się z:
  • wypełnieniem obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, art. 6 ust.1. lit. c) RODO,
  • ochroną żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej, art. 6 ust.1.
    lit. d) RODO,
  • wykonaniem zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, art. 6 ust.1. lit. e) RODO,
  • wykonaniem zadań związanych z interesem publicznym w dziedzinie zdrowia publicznego, takich jak ochrona przed poważnymi transgranicznymi zagrożeniami zdrowotnym art. 9 ust.2. lit. i) RODO w związku z:
    • ustawą z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 338),
    • ustawą z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (t.j. Dz.U.2022 r. poz. 1657),
    • ustawą z dnia 29 października 2021 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz.U. 2021 poz. 2095).
  1. Przetwarzane dane osobowe pozyskiwane są od Pani/Pana, osób z Panią/Panem zamieszkujących, od osób zakażonych, z którymi miał/a Pani/Pan bliski kontakt, obejmujące: dane identyfikacyjne w tym
    nr PESEL, dane adresowe i do kontaktu w tym kraj pochodzenia lub pobytu, numer telefonu, poczty elektronicznej, informacje o stanie zdrowia w tym wyniki badań i testów.
  2. Dane są przetwarzane w sposób tradycyjny i elektroniczny w systemach teleinformatycznych naszej stacji oraz państwowych systemach wymiany informacji w tym w: Systemie Ewidencji Państwowej Inspekcji Sanitarnej (SEPIS) i  Ewidencja Wjazdu do Polski (EWP) i System Rejestracji Wywiadów Epidemiologicznych (SRWE). Celem przetwarzania jest obsługa zgłoszenia z Infolinii Centrum Kontaktu, zgłoszenia na podstawie rozmów telefonicznych przeprowadzonych przez naszych pracowników, zgłoszenia na podstawie formularza udostępnionego w serwisie Gov.pl, oraz w celu nałożenia kwarantanny. W systemie znajdują się również dane z dochodzenia epidemiologicznego.

Pani/Pana dane gromadzone w wersji papierowej i w systemie teleinformatycznym mogą być przekazywane jedynie podmiotom mającym podstawę prawną otrzymania takich informacji, a przede wszystkim odbiorcami danych mogą być jednostki Państwowej Inspekcji Sanitarnej, administracji państwowej i samorządowej, organy władzy publicznej, organy nadzoru, kontroli państwowej, zawodowej lub społecznej, jednostki służące społeczeństwu i przeznaczone do ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz do utrzymywania bezpieczeństwa i porządku publicznego, podmioty lecznicze, państwowe jednostki organizacyjne, domy pomocy społecznej, sądy powszechne i administracyjne.

Podmioty te uzupełniają lub poprawiają dane przetwarzane w systemie teleinformatycznym, w zakresie danych, które przekazują do tego systemu lub do których nadano dostęp w tym systemie umożliwiający edytowanie danych.

  1. W ograniczonym zakresie administrator może udzielić dostępu do danych podmiotom przetwarzającym dane w jego imieniu tj. podmiotowi serwisującemu systemy informatyczne, dostawcom usług dla Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Sandomierzu, jak również dostawcom usług pocztowych lub kurierskich, agencji ochrony mienia. Takie udostępnienie danych może się odbywać wyłącznie na podstawie zawartych umów. Ze szczegółowymi informacjami o podmiotach otrzymujących Pani/Pana dane można się zapoznać u IOD w PSSE w Sandomierzu.  
  2. W Systemie Ewidencji Państwowej Inspekcji Sanitarnej (SEPIS) w zakresie podlegającym Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Sandomierzu Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Sandomierzu. Można się z nim skontaktować pisemnie na adres siedziby: ul. Leona Frankowskiego 8, 27-600 Sandomierz, elektronicznie na email: sekretariat.psse.sandomierz@sanepid.gov.pl lub kontaktować się w kwestiach Pani/Pana danych z powołanym Inspektorem Ochrony Danych:  iod.psse.sandomierz@sanepid.gov.pl  .

Więcej o przetwarzaniu danych osobowych w naszej stacji można się dowiedzieć na stronie https://www.gov.pl/web/psse-sandomierz/klauzula-informacyjna

  1. Administrator nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
  2. W oparciu o przetwarzane Pani/Pana dane osobowe Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji prawnie określonych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz zgodnie z obowiązującym przepisami prawa w zakresie archiwizacji dokumentów określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
  4. Administrator nie przekazuje informacji:
  • zmianie celu na inny niż cel, w którym dane zostały zebrane przed ich dalszym przetwarzaniem,
  • pozyskaniu danych osobowych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą.
  1. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
  • dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,
  • prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne,
  • również, gdy nie ma przeszkód prawnych ma Pani/Pan prawo do:
  • sprzeciwu i ograniczenia przetwarzania lub usunięcia danych osobowych,
  • ze względu na fakt, iż jedyną przesłanką przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa, nie przysługuje Pani/Panu prawo do przenoszenia danych,
  • cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  1. W przypadku uznania, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy prawa, posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  2. Podanie danych osobowych umożliwiających Pani/Pana identyfikację jest obowiązkiem wynikającym
    z przepisu prawa, jeśli Administrator tych danych nie będzie posiadał, nie będzie możliwe zrealizowanie celu przetwarzania. Pani/Pana dane są niezbędne, do realizacji usług cyfrowych udostępnionych
    w państwowych systemach elektronicznej wymiany informacji lub do umożliwienia Administratorowi prowadzenie komunikacji z Panią/Panem.

 

{"register":{"columns":[]}}