W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Statut

07.10.2021

Statut Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Sępólnie Krajeńskim

 

Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej

w Sępólnie Krajeńskim

§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Sępólnie Krajeńskim, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie niniejszego statutu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

§ 2. Uprawnienia podmiotu tworzącego w stosunku do Powiatowej Stacji posiada Wojewoda Kujawsko-Pomorski.

§ 3.  1. Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Sępólno Krajeńskie.

        2. Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat sępoleński.

        3. Obowiązująca powszechnie nazwa skrócona Powiatowej Stacji to „PSSE w Sępólnie Kraj.”.

§ 4.  Powiatowa Stacja jest jednostką budżetową będącą podmiotem leczniczym finansowanym z budżetu państwa.

§ 5. 1. Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor
Sanitarny w Sępólnie Krajeńskim, zwany dalej „Powiatowym Inspektorem” - jako organ rządowej administracji zespolonej w województwie.

         2. Powiatowy Inspektor jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji, reprezentuje ją na zewnątrz i wykonuje czynności pracodawcy wobec wszystkich pracowników Powiatowej Stacji.

§ 6. 1. Powiatowa Stacja zapewnia obsługę Powiatowego Inspektora w zakresie realizacji jego zadań oraz realizacji podstawowych celów działalności Inspekcji Sanitarnej, do których należą:

  1. ochrona zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych;
  2. zapobieganie powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych;
  3. kształtowanie odpowiednich postaw i zachowań zdrowotnych.

2. Cele, o których mowa w ust. 1, realizowane są w szczególności poprzez:

  1.  nadzorowanie oraz egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
  2. prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i wydawanie decyzji o stwierdzeniu choroby zawodowej lub braku podstaw do jej stwierdzenia;
  3. prowadzenie postępowania w sprawach zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych;
  4. prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
  5. sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówek wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
  6. nadzorowanie warunków higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
  7. nadzorowanie bezpieczeństwa żywności i żywienia, materiałów i wyrobów do kontaktów z żywnością;
  8. prowadzenie nadzoru nad kosmetykami;
  9. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
  10. wykonywanie pomiarów środowiskowych;
  11. opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
  12. działalność przeciwepidemiczną;
  13. opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno- sanitarnego;
  14. przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
  15. przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
  16. wydawanie decyzji, wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
  17. inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
  18. sporządzanie sprawozdań zgodnie z „Programem badań statystycznych statystyki publicznej”;
  19. prowadzenie spraw administracyjnych, organizacyjnych, gospodarczych, finansowych, pracowniczych.

§7. Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej określonej w statucie, polegającą m.in. na świadczeniu usług.

§ 8. 1. Powiatowa Stacja działa w oparciu o:

  1. zakład leczniczy prowadzony pod nazwą Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, w którego skład wchodzi komórka organizacyjna:
    1. Oddział Nadzoru Sanitarnego i  Profilaktyki Zdrowotnej;
  2. komórkę organizacyjną oraz samodzielne stanowiska pracy działalności pozamedycznej:
      1. Sekcja ds. Ekonomicznych i Administracyjnych;
      2. Samodzielne Stanowisko Pracy - Główny Księgowy;
      3. Samodzielne Stanowisko Pracy - Radca Prawny.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa Regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji.

 

Zarządzenie Nr 192/2021

Wojewody Kujawsko-Pomorskiego

z dnia 05 października 2021r. r

Materiały

Statut PSSE w Sępólnie Kraj
Statut​_PSSE​_w​_Sępólnie​_Kraj.pdf 1.41MB
Zarządzenie Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr 192 2021
Zarządzenie​_Wojewody​_Kujawsko-Pomorskiego​_Nr​_192​_2021​_.pdf 0.65MB
{"register":{"columns":[]}}