W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ocena warunków sanitarno-higienicznych letniego wypoczynku dzieci i młodzieży

11.09.2023

tło wakacyjne słońce, muszelki, piasek. z lewej strony log sanepidu na żółtym tle napis Ocena warunków sanitarno higienicznych letniego wypoczynku dzieci i młodzieży w powiecie słupeckim

W trakcie przerwy wakacyjnej w 2023 r. przeprowadzono 18 kontroli wypoczynku dzieci
i młodzieży. Przeprowadzono kontrole u wszystkich organizatorów wypoczynku zgłoszonych do elektronicznej bazy wypoczynku Ministra Edukacji Narodowej. Wypoczynek odbywał się dla 690 uczestników na terenach gmin: Powidz, Słupca, Lądek, Zagórów, Ostrowite oraz w Mieście Słupca. Formy wyjazdowe odbywały się w obiektach hotelowych, miejscach okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli oraz obozach pod namiotami. Wyniki przeprowadzonych kontroli pozwoliły stwierdzić, iż placówki, w których wypoczywały dzieci i młodzież zostały przygotowane właściwie oraz zapewniły bezpieczne i higieniczne warunki wypoczynku:
- w obiektach zachowano prawidłowy stan sanitarno – higieniczny i techniczny pomieszczeń oraz otoczenia;
- właściciele obiektów zapewnili czyste pościele i koce, prane i dezynfekowane we własnym obiekcie lub w zakładach pralniczych;
- zachowane zostały standardy dostępności do urządzeń sanitarnych oraz prawidłowy limit miejsc
w bazie noclegowej;
- zapewniono wystarczającą ilość środków do utrzymania higieny osobistej, środków czystościowych, dezynfekujących oraz sprzęt porządkowy;
- zapewniono dostęp do ciepłej i zimnej wody;
- prowadzono właściwą gospodarkę odpadami stałymi;
-  przestrzegano realizację  ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu wyrobów tytoniowych;
- żywienie uczestników zapewniono na miejscu, spożywane w stołówkach ośrodków i obozów (własna kuchnia lub catering) oraz poza miejscem odbywania się wypoczynku (półkolonie);
- wydzielono pomieszczenia izolatki oraz zapewniono apteczki wraz z instrukcją udzielania I – pomocy;
- uczestnicy korzystali z kąpielisk i miejsc wykorzystywanych okazjonalnie do kąpieli ze stałą opieką ratownika. Część organizatorów zapewniło opiekę pielęgniarki lub ratownika medycznego stałą na miejscu lub doraźną w razie potrzeby;
- odnotowano 1 przypadek urazu/wypadku.

 

{"register":{"columns":[]}}