W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skargi i wnioski

Podstawa prawna:    

- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z  2021 r. poz. 735 z późn. zm.)

- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).

Przyjmowanie obywateli w sprawie skarg i wniosków: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Szczecinie przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w  poniedziałek w godz. 8:00-16:00, od wtorku do piątku w godz. 8:00-15:00.

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.

Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
 

Skargi i wnioski muszą zawierać:

  • imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego;
  • adres wnoszącego;

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

 

Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:

  • pisemnie;
  • pocztą elektroniczną;
  • ustnie do protokołu;
  • platforma elektroniczna ePUAP.

Terminy załatwiania skarg i wniosków:

Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Szczecinie załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt – załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.

Tryb odwoławczy: Organem sprawującym nadzór nad  Państwowym Powiatowy Inspektorem Sanitarnym w Szczecinie właściwym do rozpatrzenia skarg w zakresie jego działalności jest Zachodniopomorski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Szczecinie, adres: ul. Spedytorska 6/7, 70-632 Szczecin

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.10.2021 00:18 Piotr Szałkiewicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Piotr Szałkiewicz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 1.0 01.10.2021 00:18 Piotr Szałkiewicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}