W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Światowy Dzień Bezpieczeństwa Pacjenta

18.09.2023

Światowy Dzień Bezpieczeństwa Pacjenta

 

Obraz zawierający tekst, ptak, kreskówka, zrzut ekranu
Opis wygenerowany automatycznie

Światowy Dzień Bezpieczeństwa Pacjenta został ustanowiony przez WHO w 2019 r.

na 72 Walnym Zgromadzeniu WHO.

World Health Organization Logo

Organizacja ustanowiła, że 17 września będzie dniem upamiętniającym bezpieczeństwo pacjenta w opiece zdrowotnej. Celem obchodów Światowego Dnia Bezpieczeństwa Pacjenta jest wzrost świadomości znaczenia bezpieczeństwa pacjentów oraz zwiększenie zaangażowania społeczeństwa w bezpieczeństwo opieki zdrowotnej. To także ograniczenie działań niepożądanych terapii i szkód powstałych na skutek nieprawidłowego leczenia.

17 września – Światowy Dzień Bezpieczeństwa Pacjenta - Dentonet

Bezpieczeństwo pacjenta to fundament opieki zdrowotnej, a zarówno Inspekcja Sanitarna, jak i system nadzoru odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu, że opieka medyczna jest skuteczna i nie naraża pacjentów na ryzyko zakażenia czy innego rodzaju szkody.

 

Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa we Wrocławiu

Inspekcja Sanitarna  w swoich działaniach  wpływa na bezpieczeństwo pacjentów dzięki następującym działaniom:

  1. Nadzór nad placówkami medycznymi poprzez regularne inspekcje oraz egzekwowanie przepisów sanitarno-epidemiologicznych pomaga minimalizować ryzyko zakażeń szpitalnych i innych zagrożeń dla zdrowia pacjentów.
  2. Nadzór nad  dystrybucją i przechowywaniem preparatów szczepionkowych w placówkach medycznych.
  3. Inspekcja Sanitarna monitoruje występowanie chorób zakaźnych i innych zagrożeń zdrowotnych, a dzięki tym działaniom możliwe jest szybkie reagowanie na epidemie, izolowanie przypadków zakażeń oraz zapobieganie rozprzestrzenianiu się chorób w placówkach medycznych.
  4. Edukacja personelu medycznego z zakresu  zasad higieny, procedur zapobiegających zakażeniom oraz postępowania w przypadku wystąpienia epidemii.
  5. Nadzór nad żywnością w szpitalach poprzez kontrolę  jakości żywności podawanej pacjentom w placówkach medycznych, w celu  uniknięcia  przypadków zatruć pokarmowych i innych problemów zdrowotnych.
  6. Szeroko zakrojona współpraca  między instytucjami nadzoru a placówkami medycznymi  gwarantuje ochronę pacjenta na każdym etapie opieki medycznej.

 

{"register":{"columns":[]}}