W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Epidemiologii

Kierownik Sekcji Epidemiologii – Aldona Boruc

Zadania Sekcji Epidemiologii

• uczestnictwo w działaniach w sytuacjach kryzysowych związanych z wystąpieniem masowych zachorowań na choroby zakaźne szczególnie niebezpiecznie oraz w przypadku ataku bioterrorystycznego;
• monitorowanie sytuacji epidemiologicznej  chorób zakaźnych, pasożytniczych, odzwierzęcych na terenie powiatu, sporządzanie analiz  statystycznych i ocen w tym zakresie;
• współpraca z sąsiadującymi PSSE w celu wymiany informacji epidemiologicznych , a także z innymi służbami i inspekcjami oraz jednostkami naukowo-badawczymi w zakresie nadzoru epidemiologicznego;
• opracowywanie ognisk chorób zakaźnych;
• współpraca z zespołem kontroli zakażeń szpitalnych przy monitorowaniu ognisk zakażeń szpitalnych;
• nadzór  nad realizacją programów kontroli zakażeń  w podmiotach wykonujących działalność leczniczą;
• nadzór bieżący nad stanem higieniczno-sanitarnym oraz zapobieganiem zakażeniom szpitalnym      w podmiotach wykonujących działalność leczniczą;
• nadzór nad wdrożeniem i realizacją programu obowiązkowych szczepień ochronnych;
• przechowywanie i dystrybucja preparatów szczepionkowych z zachowaniem łańcucha chłodniczego do placówek opieki zdrowotnej realizujących szczepienia obowiązkowe na terenie powiatu;
• monitorowanie niepożądanych odczynów poszczepiennych poprzez prowadzenie analizy i rejestru przypadków zgłaszanych przez lekarzy.

Akty prawne

Akty prawne stosowane w Sekcji Epidemiologii

Wykaz aktualnych aktów prawnych stosowanych w Sekcji Epidemiologii znajduje się w komórce organizacyjnej.

Teksty przepisów prawnych opublikowanych w wydawnictwach urzędowych: Dzienniku Ustaw i Monitorze Polskim, wydawanych przez Rządowe Centrum Legislacji dostępne są na stronie Rządowego Centrum Legislacji https://www.rcl.gov.pl/

Obowiązek informacyjny

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH – informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej jako Rozporządzenie): 

  1. Administrator Danych 
    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowa Stacja Sanitarno-  Epidemiologiczna w Węgrowie  reprezentowana przez Państwowego Powiatowego  Inspektora Sanitarnego  / Dyrektora  Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej  z siedzibą w Węgrowie przy  ul. Kar. Stefana Wyszyńskiego 3, 07-100 Węgrów.

     Dane kontaktowe: e-mail sekretariat.psse.wegrow@sanepid.gov.pl; tel: 25 505 55 80

  1. Inspektor Ochrony Danych

Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej  w Węgrowie można uzyskać pod adresem sekretariat.psse.wegrow@sanepid.gov.pl lub pisemnie na adres Administratora Danych. 

  1. Cel przetwarzania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego, w szczególności poprzez prowadzenie działalności zapobiegawczej i przeciwepidemicznej  w zakresie zakażeń, chorób zakaźnych i pasożytniczych, sprawowania nadzoru nad szczepieniami ochronnymi, sprawowania nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne oraz prowadzenia postępowania administracyjnego w ww. zakresie. 
Pani/Pana dane osobowe nie są udostępniane innym odbiorcom. Mogą być przekazane wyłącznie innym organom administracji publicznej uprawnionym na podstawie przepisów prawa. 

  1. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) i e) oraz art. 9 ust. 2 lit. b), g), h), i), j) Rozporządzenia. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 1 pkt. 7) art. 2, art. 5 pkt 1, art. 12 pkt. 2. oraz  art. 25 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz art. 32 ust. 1 i 2, art. 32a ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi. 

  1. Prawa osób, których dane dotyczą

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii; do ich sprostowania; usunięcia, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej; ograniczenia ich przetwarzania; prawo do wniesienia sprzeciwu; żądania zaprzestania przetwarzania  i przenoszenia danych; jak również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 

  1. Informacja o wymogu podania danych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest stosowne do przepisów prawa przywołanych         w pkt. 4. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Węgrowie  przetwarza Pani/Pana dane osobowe na zasadach opisanych w niniejszej informacji, w zakresie niezbędnym do realizacji obowiązku ustawowego, niezależnie od Pani/Pana zgody. 

  1. Informacja o okresie przechowywania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu osiągnięcia celu a następnie w celach archiwalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 

Ponadto Administrator Danych, zgodnie z art. 24 ust. 1 Rozporządzenia, stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem  z naruszeniem rozporządzenia oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. 

 

            Wyjątkiem od przywołanej powyżej zasady nieudostępniania danych, jest prawo przysługujące stronie (stronom) postępowania administracyjnego na mocy art. 73 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. Na mocy przywołanego przepisu, Strona ma prawo wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania. Realizacja wskazanego uprawnienia może prowadzić do udostępnienia danych osobowych stron i innych uczestników postępowania.

{"register":{"columns":[]}}