W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko pracy: Kierownik Sekcji Badań Mikrobiologicznych

31.10.2025

Włocławek, 27.11.2025 r.

 

 

INFORMACJA O WYDŁUŻENIU TERMINU SKŁADANIA DOKUMENTÓW 
do ogłoszenia z dnia 31 października 2025 roku
o naborze na wolne stanowisko pracy:

Kierownik Sekcji Badań Mikrobiologicznych

Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej we Włocławku

 

  1. Zmienia się termin składania dokumentów aplikacyjnych, określony w ogłoszeniu o naborze: 
    do dnia  30 grudnia 2025 roku.
  2. Pozostała treść ogłoszenia pozostaje bez zmian.


 

 

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO PRACY

w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej we Włocławku

 

Data ukazania się ogłoszenia:

31.10.2025 r.

 

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna we Włocławku ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy:

Kierownik Sekcji Badań Mikrobiologicznych

(nazwa stanowiska)

Wymiar etatu: pełen etat (1/1)

PODSTAWOWY ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU PRACY:

 

  1. Realizowanie zadań wynikających z ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
  2. Kierowanie pracą Sekcji Badań Mikrobiologicznych.
  3. Wykonywanie badań mikrobiologicznych materiału biologicznego ludzkiego – próbek kału          w kierunku pałeczek z rodzaju Salmonella i Shigella.
  4. Wykonywanie badań mikrobiologicznych żywności; wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, wody z pływalni, kąpielisk, miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli; produktów kosmetycznych.
  5. Planowanie zadań i opracowywanie sprawozdań z działalności podległej sekcji oraz kontrola realizacji zaplanowanych prac.
  6. Nadzór nad przeprowadzanymi analizami laboratoryjnymi i zapewnienie jakości realizowanych badań.
  7. Planowanie zadań i opracowywanie sprawozdań dla podległej sekcji oraz kontrola realizacji zaplanowanych działań.
  8. Ocena wyników badań, ich interpretacja oraz sporządzanie i autoryzacja sprawozdań z badań laboratoryjnych.
  9. Opracowywanie i wdrażanie metod badawczych.
  10. Wykonywanie zadań wynikających z zapisów dokumentów Systemu Zarządzania.
  11. Opracowywanie dokumentów zawierających oceny, analizy i opinie dotyczące zakresu działania laboratorium.
  12. Analiza zmian obowiązujących aktów prawnych i normatywnych oraz bieżące wdrażanie ich nowelizacji.
  13. Prowadzenie dokumentacji  technicznej i systemowej laboratorium.
  14. Sporządzanie i autoryzacja sprawozdań z badań laboratoryjnych.
  15. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej przychodu i rozchodu materiałów pomocniczych, zgłaszanie zapotrzebowania na niezbędne materiały pomocnicze.
  16. Dbanie o czystość i porządek na stanowisku pracy oraz w pomieszczeniach, a także utrzymywanie
    w czystości, dbanie o stan techniczny i bieżąca konserwacja podległego i obsługiwanego WPiB.
  17. Opracowywanie dokumentów zawierających oceny, analizy i opinie dotyczące zakresu działania laboratorium.
  18. Współpraca z Sekcją Badań Fizykochemicznych Oddziału Laboratoryjnego i z sekcjami Oddziału Nadzoru Sanitarnego i Profilaktyki Zdrowotnej.
  19. Określanie zakresu obowiązków dla pracowników podległej sekcji.
  20. Przyjmowanie i kierowanie załatwianiem skarg, wniosków i reklamacji dotyczących podległej sekcji.
  21. Przestrzeganie Instrukcji Kancelaryjnej w zakresie tworzenia i obiegu dokumentacji.
  22. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów przeciwpożarowych                oraz regulaminu pracy PSSE we Włocławku.

 

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne:

  1. Wykształcenie wyższe drugiego stopnia – tytuł zawodowy magistra: wykształcenie i kwalifikacje zgodne z aktualnie obowiązującym rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 22 marca 2010 r.
    w sprawie kwalifikacji wymaganych na poszczególne stanowiska pracy w stacji              sanitarno-epidemiologicznej (Dz. U. z 2010 r. Nr 48, poz. 283) oraz ustawą z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1295); kierunek: analityka medyczna i posiadanie specjalizacji dla diagnostów laboratoryjnych w dziedzinie mikrobiologii medycznej lub mikrobiologii (jednolita 5-letnia specjalizacja z mikrobiologii medycznej lub mikrobiologii lub II stopnia z mikrobiologii medycznej lub mikrobiologii).
  2. Kandydat został wpisany do rejestru diagnostów laboratoryjnych i posiada aktualne prawo wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego.     
  3. Staż pracy: minimum 5 lat w laboratorium diagnostycznym, w tym minimum 3 lata na stanowisku kierowniczym.
  4. Umiejętność wykonywania badań mikrobiologicznych materiału biologicznego ludzkiego.
  5. Wiedza ogólna z zakresu mikrobiologii medycznej.
  6. Obywatelstwo polskie lub obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym   na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  7. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  8. Kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
    z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  9. Kandydat urodzony przed dniem 1 lipca 1972 r. nie mógł być pracownikiem, pełnić służby ani być współpracownikiem w rozumieniu art. 3a  ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów w rozumieniu art. 2 ustawy, organów bezpieczeństwa państwa w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r.
  10. Zgodnie z zapisami art. 13a ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, pracownik bez zgody właściwego Państwowego Inspektora Sanitarnego nie może
    prowadzić działalności gospodarczej, a także zarządzać taką działalnością lub być przedstawicielem czy pełnomocnikiem w prowadzeniu takiej działalności, wykonywać dodatkowych zajęć zarobkowych.
  11. Znajomość ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, ustawy o ochronie danych osobowych.
  12. Umiejętność interpretacji przepisów prawnych.
  13. Bardzo dobra znajomość obsługi komputera (programy Excel, Word, inne).
  14. Umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji, formułowania wniosków, przeprowadzania analiz.
  15. Umiejętność kierowania zespołem ludzkim.
  16. Bardzo dobra organizacja pracy, umiejętność planowania.
  17. Dyspozycyjność.
  18. Dokładność w wykonywaniu zadań.
  19. Umiejętność pracy z klientem i w zespole.
  20. Odpowiedzialność.

 

Wymagania dodatkowe:

 

  1. Znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym.
  2. Umiejętność efektywnego wykorzystania czasu pracy.
  3. Wysoka kultura osobista.
  4. Sumienność.
  5. Punktualność.

 

Wymagane dokumenty:

 

  1. List motywacyjny,
  2. CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
  3. Oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  4. Kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność  z oryginałem),
  5. Kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów) oraz inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
  6. Oświadczenie kandydata urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972 r.,  że nie pracował  i nie pełnił   służby ani nie był współpracownikiem w rozumieniu art. 3a  ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów w rozumieniu art. 2 ustawy, organów bezpieczeństwa państwa w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r.
  7. Oświadczenie kandydata:
    • o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane                z oskarżenia publicznego lub  umyślne przestępstwo skarbowe,
    • o posiadaniu zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
    • o nieprowadzeniu działalności gospodarczej bądź o profilu prowadzonej działalności gospodarczej lub wykonywaniu dodatkowych zajęć zarobkowych.

 

Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz CV powinny być opatrzone klauzulą:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

 

DANE OSOBOWE – KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO)
informuję:

Administratorem danych osobowych zawartych w przekazanych przez Pana/Panią dokumentach aplikacyjnych jest Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny we Włocławku, Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej we Włocławku,  z siedzibą przy ul. Kilińskiego 16, 87-800 Włocławek.

W Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej we Włocławku został powołany Inspektor ochrony danych z którym można się skontaktować pod adresem mail: iod.psse.wloclawek@sanepid.gov.pl.

Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego,
na podstawie art. 221 § 1 Kodeksu Pracy w związku z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.

Inne ponad miarowe dane, podane z Pana/Pani inicjatywy jako kandydata,  przetwarzane będą 
na podstawie zgody, tj. art. 6 ust.1 lit. a) RODO.

Przysługuje Panu/Pani prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie, które będzie skutkowało zatrzymaniem procesu naboru. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Administrator może przetwarzać również inne dane osobowe dotyczące np.: niekaralności, zdolności      do czynności prawnych, czy zdrowia, jednak zawsze w tych przypadkach posiada podstawę prawną        do ich przetwarzania.

Pana/Pani dane osobowe nie będą przechowywane dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania lub odwołania zgody. Administrator nie będzie przetwarzał ich również w dalszych procesach rekrutacyjnych.

Dokumenty aplikacyjne podlegają zwrotowi w ciągu 3 miesięcy od dnia ogłoszenia wyników naboru.
Po zakończeniu naboru, dane z niewyłonionych ofert prowadzonego procesu rekrutacji
są niszczone. Dokumenty osoby, która została wybrana są dołączane do akt pracowniczych.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo ich sprostowania, prawo              do żądania ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli Pani/Pana dane będą przetwarzane niezgodnie z przepisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Zebrane dane osobowe zostały przez Panią/Pana podane dobrowolnie, jednak konsekwencją niepodania danych będzie wykluczenie z procesu rekrutacyjnego.

 

Wymagane dokumenty winny być przez kandydata własnoręcznie podpisane i złożone osobiście            lub doręczone listownie w terminie do dnia 28.11.2025 r pod adresem: Powiatowa Stacja        Sanitarno-Epidemiologiczna we Włocławku, ul. Kilińskiego 16, 87-800 Włocławek (pokój nr 3) w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „nabór na wolne stanowisko pracy –  Kierownik Sekcji Badań Mikrobiologicznych”.

Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie (decyduje data wpływu do PSSE we Włocławku), nie będą rozpatrywane.

 

 

Inne informacje:

Kandydaci spełniający wymogi formalne będą informowani indywidualnie o terminie rozmów kwalifikacyjnych.

Do pobrania:

• Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w tym kierownicze stanowiska urzędnicze 
w PSSE we Włocławku

• Wzór oświadczenia

Oferty można odebrać w terminie 3 miesięcy od dnia  zakończenia procedury naboru, po tym terminie  Komisja Rekrutacyjna zastrzega sobie prawo do zniszczenia dokumentów.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej PSSE     we Włocławku (https://pssewloclawek.bip.gov.pl).

UWAGA!

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna we Włocławku zapewnia odpowiednie warunki pracy dla osób niepełnosprawnych z lekkim lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności.

 

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 54 411 68 33, wewn. 33.

Materiały

KWESTIONARIUSZ OSOBOWY DLA OSOBY UBIEGAJĄCEJ SIĘ O ZATRUDNIENIE w formacie doc
kwestionariusz​_osobowy.doc 0.03MB
Oświadczenie w formacie doc
oswiadczenie​_(w​_formacie​_doc).doc 0.03MB
Oświadczenie w formacie pdf
oswiadczenie​_(w​_formacie​_​_pdf).pdf 1.23MB
REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA PRACY, W TYM KIEROWNICZE STANOWISKA PRACY w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej we Włocławku
regulamin​_naboru​_na​_wolne​_stanowisko​_pracy,​_w​_tym​_kierownicze​_stanowiska​_pracy.pdf 0.90MB
Zarządzenie Nr 17/2024 Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej we Włocławku z dnia 15 kwietnia 2024 roku w sprawie zmiany Regulaminu naboru na wolne stanowiska pracy, w tym kierownicze stanowiska pracy w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej we Włocławku
Zarządzenie​_nr​_17​_2024​_nabór​_2024041515042024.pdf 1.86MB
Zarządzenie Nr 21/20I9 Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej we Włocławku z dnia 19 lipca 2019 roku w sprawie zmiany Regulaminu naboru na wolne stanowiska pracy, w tym kierownicze stanowiska pracy w Powiatowej Stacji Sanitarno-EpidemiologicznĄ we Włocławku
zarządzenie​_21​_2019.pdf 0.72MB
{"register":{"columns":[]}}