W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa i PKP Intercity startują z kampanią edukacyjną

24.01.2022

„Reaguj! Czas biegnie” to wspólna kampania edukacyjno-informacyjna Rządowego Centrum Bezpieczeństwa i narodowego przewoźnika. Jej celem jest pokazanie, jak reagować i pomóc innym w sytuacji zagrożenia. W pierwszej odsłonie akcji na monitorach w pociągach będzie wyświetlana animacja o działaniach w przypadku wychłodzenia.

Kampania edukacyjna RCB i PKP Intercity

Szybka reakcja jest czynnikiem, który w przypadku zagrożenia może pozwolić na jego uniknięcie, a nawet uratować życie. Dlatego Rządowe Centrum Bezpieczeństwa i PKP Intercity we wspólnej kampanii pokazują, jak reagować na zagrożenia, w jaki sposób się przed nimi zabezpieczać i jak pomagać, czekając na przybycie profesjonalnych ratowników.

SPOT EDUKACYJNY DOSTĘPNY JEST TUTAJ

- Bardzo się cieszę z tej akcji. PKP Intercity kolejny raz pokazuje, że nie jest zwykłą spółką, której celem jest podstawowa działalność i jak najlepszy wynik finansowy. Spółki Skarbu Państwa powinny ze szczególną troską podchodzić do tzw. społecznej odpowiedzialności biznesu
i ta akcja właśnie tego dowodzi. Pociągami PKP Intercity podróżują miliony pasażerów. Być może ktoś dzięki tym instrukcjom w nagłej sytuacji będzie umiał skutecznie udzielić pierwszej pomocy. Być może zostanie uratowane czyjeś życie. Osobiście mam podwójną satysfakcję, bo byłem pomysłodawcą akcji informacyjnej na temat pierwszej pomocy, którą PKP Intercity realizowało w ubiegłym roku na pokładach swoich pociągów. Wtedy impulsem był dramat duńskiego piłkarza podczas meczu mistrzostw Europy. Współpraca z Rządowym Centrum Bezpieczeństwa będzie naturalną konsekwencją podjętych wówczas działań –
mówi Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

W pociągach przewoźnika pojawiła się animacja nt. zasad działania w przypadku wychłodzenia - można ją oglądać na ekranach w elektrycznych zespołach trakcyjnych, wyposażonych w wyświetlacze. Z krótkiego filmu dowiemy się jak pomóc osobie, której grozi hipotermia – jakie czynności należy wykonać, a jakich unikać. Twórcy kampanii podkreślają, że błędne jest przekonanie o tym, że ludzie zamarzają tylko na mrozie. Odczucie chłodu potęgują duża wilgotność powietrza, silny wiatr i temperatura około 0 °C. Dlatego, gdy widzimy, że ktoś śpi na przystanku komunikacji czy na ławce w parku – reagujmy, dzwońmy pod numer alarmowy 112.

To pierwsza animacja z czteroodcinkowego cyklu. Kolejne będą ukazywały się kwartalnie. Następna, zaplanowana na marzec, będzie dotyczyła burzy – niebezpiecznego zjawiska, które nie tylko w Polsce ma coraz bardziej gwałtowny charakter. Dlatego warto wiedzieć, jak być bezpiecznym w przypadku tego zagrożenia.

- Umiejętność reagowania na zagrożenia jest elementem budowania odporności państwa. Poprzez dbanie o bezpieczeństwo poszczególnego obywatela, edukowanie jak reagować na zagrożenia tworzy się odporne i wrażliwe na drugiego człowieka społeczeństwo. Bezpieczeństwo jest zjawiskiem ponadresortowym, dlatego bardzo się cieszę, że PKP Intercity przyjęło zaproszenie do współpracy przy kampania „Reaguj! Czas biegnie”. Wierzę, że dzięki temu będzie można dotrzeć z przesłaniem akcji do ogromnej rzeszy rodaków – mówi płk Konrad Korpowski, dyrektor Rządowego Centrum Bezpieczeństwa.

- Konsekwentnie angażujemy się w działania społeczne i edukacyjne. Dlatego naturalnym krokiem było dla nas stworzenie z Rządowym Centrum Bezpieczeństwa kampanii, której celem jest pokazanie, jak odpowiednio reagować na zagrożenia oraz zachęcanie do działania
w takich sytuacjach. Z naszą pomocą te informacje dotrą do milionów Polaków
– mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

 

 

{"register":{"columns":[]}}