Sposoby załatwiania spraw
Sposoby załatwiania spraw
Procedura rozpatrywania skarg i wniosków w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej Sanatorium Uzdrowiskowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w Kołobrzegu
- Osobami właściwymi do rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących działalności Sanatorium są Dyrektor Sanatorium, a w czasie jego nieobecności wyznaczona przez niego osoba.
- Dyrektor Sanatorium lub upoważniona przez niego osoba przyjmuje osobiście
w sprawach skarg i wniosków w czwartki w godz. 1300 – 14 00.
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone w dowolnej formie: pisemnej (w tym za pośrednictwem poczty elektronicznej) lub ustnej.
- Skargi i wnioski składane na piśmie przyjmowane są codziennie w godzinach od 700 do 1430 w sekretariacie Sanatorium, gdzie są rejestrowane i przekazywane zgodnie z dekretacją Dyrektora, celem zebrania wyjaśnień.
- Ewidencję skarg i wniosków wpływających do Sanatorium prowadzi Główny Specjalista ds. organizacyjno-prawnych.
- Odpowiedzi na skargi w formie pisemnej są udzielane na piśmie. Dopuszcza się udzielenie odpowiedzi ustnej na pisemne skargi i wnioski kuracjuszy, jeśli po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego kuracjusz nadal przebywa w Sanatorium. Fakt ten należy udokumentować stosownym zapisem na skardze lub wniosku.
- W przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, po wyjaśnieniu zarzutów osoba uprawniona udziela ustnych wyjaśnień, o ile skarżący nie zastrzeże udzielenia odpowiedzi na piśmie.
- Wnoszący skargę lub wniosek może zastrzec na piśmie nie ujawnianie swoich danych osobowych w informacjach przekazywanych poza Sanatorium.
- Skargi i wnioski nie dotyczące działalności Sanatorium przekazuje się niezwłocznie do właściwego adresata, informując o tym zainteresowanego.
- Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
- Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego do złożenia, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpatrzenia.
- Zgłoszone skargi i wnioski winny być rozpatrzone w terminie do 30 dni.
- W przypadkach spraw wymagających dłuższego niż wyżej określony termin rozpatrzenia z przyczyn niezależnych od Sanatorium, należy wnoszącego skargę lub wniosek poinformować o przyczynie opóźnienia, wskazując termin udzielenia odpowiedzi.
- W celu właściwego rozpatrzenia sprawy Dyrektor Sanatorium uzyskuje od osoby odpowiedzialnej za prawidłowe funkcjonowanie komórki, której dotyczy skarga lub wniosek, o wyjaśnienia i opinie w przedmiotowej sprawie.
- Zgłoszone skargi i wnioski powinny być rozpatrzone i załatwione z należytą starannością, wnikliwością i terminowo. Załatwienie skargi lub wniosku powinno być poprzedzone rozpatrzeniem wszystkich okoliczności sprawy.
- Skarga lub wniosek dotyczący określonej osoby nie może być rozpatrywany przez tę osobę ani przez osobę, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.
- Przyjmujący skargi i wnioski sporządza w terminie do końca stycznia następnego roku sprawozdanie oraz analizę skarg i wniosków, które wpłynęły do Sanatorium i przedkłada Dyrektorowi. Sprawozdanie i analizę skarg i wniosków przedkłada się Radzie Społecznej.
- W przypadku złożenia przez Radę Społeczną uwag do sprawozdania i analizy skarg i wniosków, Dyrektor Sanatorium ustosunkowuje się do nich i podejmuje, w uzasadnionych przypadkach, odpowiednie działania, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu.