Misja SP ZOZ MSWiA w Opolu: Najwyższa jakość świadczeń medycznych. Nieustanne dążenie do doskonałości
Polityka Jakości Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Opolu
Priorytetowym celem Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Opolu jest stałe spełnianie wymagań Pacjentów poprzez osiągnięcie i utrzymanie wysokiego poziomu jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych w rodzaju leczenia szpitalnego, podstawowej opieki zdrowotnej, ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, rehabilitacji leczniczej, świadczeń diagnostycznych w pracowniach: kardiometrycznej, endoskopii, diagnostyki obrazowej RTG, diagnostyki obrazowej USG, badań psychologicznych, a także opieki psychiatrycznej i leczenia uzależnień.
Naszym Pacjentom pragniemy zapewnić kompleksową jakość udzielanych świadczeń, opartą na połączeniu i umiejętnym wykorzystaniu profesjonalnej wiedzy medycznej popartej kierunkowym wykształceniem i doświadczeniem zatrudnionego u nas personelu medycznego.
Cel ten realizujemy poprzez wypełnianie naszej Misji oraz:
- indywidualne i rzetelne podejście do Pacjenta i zdobycie jego trwałego zaufania,
- systematyczne badanie satysfakcji Pacjentów,
- otoczenie Pacjentów najwyższej jakości wysokospecjalistyczną opieką medyczną, połączonej z edukacją zdrowotną oraz rozwojem działań z zakresu promocji zdrowia.udzielanie świadczeń zdrowotnych zaspokajających w najszerszym stopniu potrzeby Pacjentów oraz stron zainteresowanych,
- ścisłą kontrolę procesu udzielania świadczeń zdrowotnych na każdym ich etapie,
- z wykorzystaniem nowoczesnych metod badań, pomiarów i przesyłania informacji,
- zakup nowego specjalistycznego sprzętu i urządzeń służących do udzielania świadczeń zdrowotnych,
- systematyczne szkolenie personelu umożliwiające właściwe wykorzystanie nowoczesnego sprzętu,
- podnoszenie kwalifikacji zawodowych w celu zwiększenia jakości wykonywanej pracy,
- jednoczenie personelu i wzmacnianie jego identyfikacji z Placówką,
- optymalizację kosztów udzielanych świadczeń i wzrost efektywności ekonomicznej,
- uświadamianie i angażowanie personelu w działania na rzecz doskonalenia udzielanych świadczeń,
- określenie i nadzór nad ryzykami i szansami dla realizowanych procesów,
- uwzględnianie kontekstu Placówki przy planowaniu działań operacyjnych,
- zapewnianie ciągłego nadzoru nad podwykonawcami realizującymi usługi medyczne i pozamedyczne,
- ciągłe doskonalenie swoich usług oraz skuteczności Systemu Zarządzania Jakością,
- spełnienie mających zastosowanie wymagań prawnych i regulacyjnych.
Gwarancją osiągnięcia założonych celów jest świadomość Dyrektora oraz Pracowników
o konieczności stałego doskonalenia wszystkich procesów ukierunkowanych na uzyskanie satysfakcji naszych Pacjentów, wynikającej z zaspokojenia ich potrzeb oraz spełniania wymagań normy PN – EN ISO 9001: 2015.
Tak opisaną i wdrożoną Politykę Jakości wraz z pracownikami będę promować i stosować
z należytą starannością oraz będę dbać o jej aktualność.
Jacek Bartosz
DYREKTOR
SP ZOZ MSWiA w Opolu