W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Odbiór paszportu pocztą

Odbiór paszportu osobiście w Wydziale Konsularnym i Polonii Ambasady RP w Sztokholmie

  • Paszport możesz odebrać osobiście w godzinach pracy urzędu w Wydziale Konsularnym i Polonii Ambasady RP w Sztokholmie (adres: Prästgårdsgatan 5, 172 32 Sundbyberg). Nie potrzebujesz umawiać wizyty na odbiór paszportu.
  • W dniu odbioru nowego dokumentu przynieś do urzędu poprzedni paszport (albo paszport tymczasowy). Dotychczasowy dokument paszportowy zostanie unieważniony (z wyłączeniem stron zawierających ważne wizyo wizach poinformuj urzędnika) i zwrócony.

Odbiór paszportu pocztą

  • Jeżeli chcesz, aby nowy paszport został do Ciebie wysłany, na wizytę paszportową przynieś kopertę zwrotną opłaconą do 100 g.
  • Kopertę przygotujesz samodzielnie zgodnie z instrukcją podaną poniżej. Nie kupisz jej w punkcie pocztowym ani w automacie.
  • Pamiętaj o prawidłowym zaadresowaniu koperty (imię, nazwisko, pełny adres w Szwecji z kodem pocztowym).
  • Do każdego wniosku o paszport dołącz odrębną kopertę zwrotną. 

WAŻNE! Koperty nie kupisz w urzędzie konsularnym.

Opłacona naklejka POSTNORD ważna jest TYLKO 60 DNI OD ZAKUPU!!!

Naklejkę zakup nie wcześniej niż 3 dni przed umówioną wizytą paszportową!

 

WAŻNE! Jeśli aplikujesz także o paszport tymczasowy lub chcesz zachować dotychczasowy ważny paszport na czas oczekiwania na nowy paszport to naklejkę POSTNORD wykupisz później! Szczegóły ustalisz podczas wizyty!

 

Instrukcja opłaty przesyłki rekomendowanej:

1. wybierz stronę: https://portal.postnord.com/skickadirekt/

2. wybierz Szwecję jako kraj doręczenia przesyłki

3. wybierz list polecony (REK) 50g-20kg

4. wybierz wartość przesyłki „Rek from 103 kr” 

5. wybierz maksymalną wagę listu „100 g (125 kr)”

6. zaznacz dodatkowe usługi „Brevavisering (+14 kr)” oraz „Personlig utlämning (+15 kr)”

7. na samym dole zaznacz „Jag är privatkund”

8. kliknij w „Nästa”

9. w rubryce „Avsändare” wypełnij dane adresowe Konsulatu:

  • „För- och efternamn” – Polens Ambassad Konsulära Avdelningen
  • ”Adress”Prästgårdsgatan 5
  • ”Postnummer”172 32
  • nazwa miejscowości wypełni się automatycznie Sundbyberg
  • „E-post för fraktsedlar och utlämningsbekräftelse” – PODAJ SWÓJ ADRES MAILOWY

10. w rubryce ”Mottagare” zaznacz „privat”

11. wpisz imię i nazwisko oraz swój dokładny adres w Szwecji (w przypadku dzieci – dane rodzica!!!)

12. kliknij w „Lägg till och betala” i opłać

13. przejdź dalej do „Skriv ut”,

14. zapisz wydruk jako PDF „frakthandlingen” lub „portokod”

15. wydrukuj wygenerowany kod paskowy i naklej na kopertę

16. zakończ proces poprzez „Lämna in”

 

  • Urząd konsularny nie odpowiada za opóźnione, zagubione lub niedoręczone przesyłki. W takim przypadku z reklamacją zwrócisz się bezpośrednio do operatora pocztowego POSTNORD.
  • Konsul w Sztokholmie nie wysyła paszportów do obywateli przebywających poza Szwecją.

Materiały

wzór koperty
koperta​_wzór.jpg 0.04MB
{"register":{"columns":[]}}