Deklaracja dostępności 2025
31.03.2025
Deklaracja dostępności
Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.gov.pl/web/uw-lodzki.
- Data publikacji strony internetowej: 16 lutego 2021 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 11 marca 2024 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 31 marca 2025 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 29 marca 2024 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Kamila Ciecierska e-mail: kamila.ciecierska@lodz.uw.gov.pl lub telefonicznie 42 664 15 67.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Organ nadzorujący - Wojewoda Łódzki,
- Adres: 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104,
- email: kancelaria@lodz.uw.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104, 102a (bud. A - 1/10 części; bud. C - 1/10 części, bud. D), Plac Komuny Paryskiej 5, Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna II piętro ul. Piotrkowska 104.
Do budynku Urzędu prowadzi 6 wejść dla klientów.
Wejście do Kancelarii Głównej ( Bud. C ) stanowią schody. Drzwi nie otwierają się automatycznie w związku z tym przy drzwiach znajduje się dzwonek do wezwania obsługi.
Do budynku D stanowią 2 wejścia na ten sam hol. Wejście od strony dziedzińca posiada drzwi otwierane automatycznie , bariera w postaci schodów bez podjazdu.
Wejście od strony Placu Komuny Paryskiej nie posiada barier architektonicznych a drzwi otwierają się automatycznie. Przed wejściem do windy znajduje się podjazd np. dla osób poruszających się na wózku, osób poruszających się o kulach lub matki z dzieckiem w wózku. Windą można dostać się na wszystkie kondygnacje budynku.
Po opuszczeniu windy do głównego holu prowadzą drzwi przeciwpożarowe bez progów.
Budynek nie jest przystosowany do swobodnego poruszania się przez osoby niepełnosprawne - liczne półpiętra, które stanowią barierę architektoniczną.
Schody, które znajdują się w głównym holu w budynku na ul. Piotrkowskiej 104 oznakowane są kontrastową taśmą w celu ułatwienia poruszania się: pierwszy i ostatni stopień w każdym biegu. Główna klatka schodowa, ewakuacyjna jest dostępna z korytarzy na piętrach.
Możliwy dostęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku.
Wejście do głównego budynku Urzędu - Pałacu Heinzla ( Bud. A) posiada bariery architektoniczne w postaci schodów. Możliwe jest wejście przy użyciu schodołazu gąsiennicowego wraz z wózkiem dla osób niepełnosprawnych.
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza zainstalowanego na urządzeniu przenośnym a osoby słabosłyszące mogą skorzystać z pętli indukcyjnej.
Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców ul. Piotrkowska 103, 90-425 Łódź
Do budynku prowadzi 1 wejście dla klientów. Przed wejściem wykonana pochylnia wraz z poręczami. Liczba kondygnacji 4. W przedsionku postawiony znajduje się infokiosk, który jest punktem informacyjnym. Drzwi wejściowe przeszklone z klamkami, które można obsłużyć jedną ręką.
Dostęp na poziomie parteru jest zapewniony osobom poruszającym się na wózku. Punkt obsługi klienta z niepełnosprawnością, wydzielony, oznakowany. Na sali przeznaczonej do obsługi klienta zachowane szerokości - możliwość manewrów wózkiem inwalidzkim.
Toaleta jest przystosowana do wymagań osób niepełnosprawnych, zainstalowane są podłokietniki oraz nasadki toaletowe. Oddzielne pomieszczenie dla rodzica/opiekuna dla dzieci, odpowiednio oznakowany.
Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i w druku powiększonym. Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian).
Na wyższe kondygnacje są niedostępne dla osób z niepełnosprawnością ruchową z uwagi na schody. Brak windy.
Możliwy dostęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
W budynku jest przenośna pętla indukcyjna.
Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza a osoby słabosłyszące mogą skorzystać z pętli indukcyjnej.
Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców , ul. Traugutta 25, Łódź
Wydział Gospodarki Nieruchomościami I, II, III piętro budynku.
Do głównego wejścia budynku prowadzą schody wyposażone w poręcze po obu stronach oraz podjazd dla wózków. Drzwi wejściowe otwierane automatycznie. Z głównego holu prowadzą 2 wejścia do Oddziału Paszportowego. Jedno wejście schodami na andresolę a drugie to możliwość wjazdu windą dostosowaną do osób z niepełnosprawnościami. Po dotarciu na andresolę wydzielona jest strefa obsługi klienta. Dostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnościami. Wydzielone toalety męska i damska oraz ogólnodostępna. Toaleta dla rodzica/opiekuna dzieci, zamontowany przewijak w pokoju dla matki z dzieckiem. Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i w druku powiększonym. Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). Na wyższe kondygnacje prowadzą schody lub 4 windy.
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
Możliwy dostęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku.
Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza a osoby słabosłyszące mogą skorzystać z pętli indukcyjnej.
Terenowy Punkt Paszportowy w Piotrkowie Trybunalskim (SO), Punkt Obsługi Klienta w Piotrkowie Trybunalskim ( SC) , I piętro pok. 147 i 148 ul. Szkolna 28, 97-300 Piotrków Trybunalski
Budynek 3 kondygnacyjny. Wejście znajduje się na poziomie chodnika na zewnątrz.
Winda w budynku wyposażona w panel posiadający oznaczenia w alfabecie Braille'a.
Drzwi szerokie, oznakowane.
Toaleta przystosowana do wymagań osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze.
Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i w druku powiększonym.
Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku ( posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian).
W budynku jest przenośna pętla indukcyjna (w okienku obsługi klienta).
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.
Terenowy Punkt Paszportowy w Sieradzu (SO), Punkt Obsługi Klienta w Sieradzu ( SC) , Plac Wojewódzki 3, 98-200 Sieradz
Budynek posiada 8 kondygnacji. Punkt obsługi klienta znajduje się na II piętrze. Na zewnątrz znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzi jedno wejście dla klientów. Wejście znajduje się na poziomie chodnika.
Budynek posiada trzy dźwigi osobowe z panelem wyposażonym w znaki Braille´a z komunikatami głosowymi. Dostęp do wszystkich pomieszczeń jest zapewniony osobom poruszającym się na wózku. Toaleta jest przystosowana do wymagań osób niepełnosprawnych. Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i w druku powiększonym.
Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku ( posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). W budynku nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W budynku jest przenośna pętla indukcyjna (w okienku obsługi klienta).
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza zainstalowanego na urządzeniu przenośnym.
Terenowy Punkt Paszportowy w Skierniewicach ( SO), Punkt Obsługi Klienta w Skierniewicach (SC), ul. Jagiellońska 29, 96-100 Skierniewice
Do budynku prowadzi 1 wejście dla klientów (szklane drzwi otwierane automatycznie). Wejście znajduje się na poziomie chodnika. Przed wejściem do budynku znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych. Miejsca parkingowe 2 oddalone ok. 300 metrów od budynku. Na zewnątrz tablica informacyjna na temat rozmieszczenia lokali w budynku. Budynek nie posiada dźwigów osobowych z komunikatami głosowymi. Na parterze jest zapewniony dostęp dla osób poruszającym się na wózku.
Toaleta jest przystosowana do wymagań osób niepełnosprawnych (parter budynku), jest również wydzielony kącik dla klientów w celu odpoczynku wyposażony w stoliki oraz krzesła.
Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i w druku powiększonym.
Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian).
W budynku nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W budynku jest przenośna pętla indukcyjna (w okienku obsługi klienta).
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.
Terenowy Punkt Paszportowy w Kutnie, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 18
99-300 Kutno
Budynek główny zlokalizowany przy placu Marsz. J. Piłsudskiego jest obiektem pięciokondygnacyjnym.
Dostęp do budynku dla osób z niepełnosprawnością ruchową zapewnione jest poprzez istniejącą pochylnie zlokalizowaną przy wejściu głównym Urzędu Miasta Kutno. Główne drzwi dwuskrzydłowe widoczne na tle fasady są rozsuwane i otwierają się automatycznie.
Przed budynkiem od strony placu Marsz. J. Piłsudskiego wyznaczone jest odpowiednio oznakowane i bezpłatne miejsce parkingowe dla pojazdów osób niepełnosprawnych. Dojazd z miejsca parkingowego do wejścia głównego przebiega najkrótszą i bezpieczną drogą po chodniku. W holu skrzydła głównego, tuż przy głównym wejściu zlokalizowana jest winda umożliwiająca swobodne poruszanie się po pięciokondygnacyjnym obiekcie. Dzięki windzie oraz platformie wewnętrznej zapewniony jest bezpieczny i swobodny dostęp do wszystkich pomieszczeń magistratu.
Toaleta na poziomie ±00 jest dostosowana do użytkowania przez osoby niepełnosprawne. Informacja o lokalizacji komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Kutno wyświetlana jest na ekranie skierowanym na wprost drzwi głównych. Umiejscowienie wydziałów oraz pracowników znajduje się na tabliczkach informacyjnych przy drzwiach.
Do budynku oraz jego pomieszczeń możliwe jest wejście z psem asystującym, bądź psem przewodnikiem. Na zewnątrz i wewnątrz budynku są zastosowane oznaczenia kontrastowe schodów. System alarmowy jest wizualny i głosowy. W budynku jest przenośna pętla indukcyjna (w okienku obsługi klienta).
Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.
Terenowy Punkt Paszportowy w Bełchatowie, ul. Czapliniecka 96, 97-400 Bełchatów
Do wejścia do budynku prowadzi podjazd dla osób z niepełnosprawnością oraz schody,
- informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny (tablica informacyjna), w budynku nie ma pętli indukcyjnych,
- przestrzenie komunikacyjne budynku są wolne od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma - korytarze na jednym poziomie, podjazd dla osób z niepełnosprawnością),
- w budynku dostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością,
- istnieje możliwość skorzystania z usługi wideotłumacza,
- do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
- w sąsiedztwie budynku możliwość skorzystania z miejsca parkingowego wyznaczonego dla osób z niepełnosprawnością.
- W budynku jest przenośna pętla indukcyjna (w okienku obsługi klienta).
Terenowy Punkt Paszportowy w Tomaszowie Mazowieckim, budynek: Urząd Miasta wejścia do budynków A,B,C,D
Budynek Główny A - Budynek trzykondygnacyjny (parter i dwa piętra). Do budynku prowadzi jedno wejście główne od strony Skweru Niepodległości oraz wejście ewakuacyjne od strony dziedzińca (drugie wejście jest wejściem służbowym dla pracowników). Do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd z barierką dla wózków, znajdujący się z lewej strony schodów wejściowych. Budynek wewnątrz jest wyposażony w windę. Po wejściu do holu głównego znajdują się ścieżki naprowadzające i pola uwagi. Znajduje się tablica tyflograficzna. Pomieszczenie obsługi klienta ( Punkt paszportowy ) znajduje się na parterze budynku.
Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Terenowy Punkt Paszportowy działa w Starostwie Powiatowym w Radomsku
Punkt Paszportowy działa na terenie Starostwa Powiatowego w Radomsku. W budynku usunięto bariery architektoniczne i wprowadzono szereg udogodnień dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście główne do budynku wyposażone jest w specjalny podjazd wraz z rampą w postaci barierek ułatwiających poruszanie się.
Przed wejściem do budynku oraz z tyłu za budynkiem znajduje się bezpłatny parking w tym 3 miejsca parkingowe przeznaczone wyłącznie dla osób z niepełnosprawnościami.
Nad drzwiami wejściowymi został zamontowany nadajnik do aplikacji YourWay, powiadamiającej klienta na urządzenia mobilne o tym gdzie znajduje się na terenie urzędu. Drzwi wejściowe otwierają się automatycznie, są przezroczyste i oznaczone kontrastowo żółtymi pasami. Na parterze, po prawej stronie jest czytelna tablica informująca o rozkładzie pomieszczeń w Starostwie. Na korytarzach znajdują się pola uwagi. Pomieszczenia są oznakowane, w tym również alfabetem Braille'a.
Na parterze budynku znajduje się ogólnodostępna toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Zapewnia się możliwość wejścia do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
Pomieszczenie do Obsługa klienta znajduje się na IV piętrze pok. 413 do którego można dotrzeć windą.
Pętla indukcyjna (na parterze oraz w Wydziale Geodezji pokój 220 na drugim piętrze) i bezpłatna usługa wideotłumacza.
Wydział Rodziny i Polityki Społecznej ul. Żeromskiego 87 Łódź, 90-502 Łódź.
Przed budynkiem Urzędu znajduje się 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Wejście główne dla klientów od ul. Żeromskiego 87. Po wejściu na teren Urzędu znajdują się schody wyposażone po prawej stronie w poręcz a po lewej wyposażone w platformę dla wózków.
Parter budynku przeznaczony do obsługi klientów głównie Archiwum Zakładowego oraz Oddziału Koordynacji Świadczeń (punkt konsultacyjny). Budynek nie posiada dźwigu osobowego. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajdują się na parterze budynku, drzwi toalety są oznakowane. Wyposażenie przystosowane do wymagań osób niepełnosprawnych, oprócz systemu alarmowego. Na pozostałych, wyższych kondygnacjach budynku brak dostępu osobom z niepełnosprawnością ruchową oraz brak toalet dla osób niepełnosprawnych.
Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki nieznacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian).
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.
Oddział Nadzoru rynku pracy Wydziału Rodziny i Polityki Społecznej ul. Gdańska 73
Oddział Zdrowia publicznego Wydziału Zdrowia ul. Gdańska 73,
Na terenie znajdują się dwa budynki. Budynek po prawej stronie oficyny jest parterowy, drzwi zewnętrzne otwierane ręcznie, na korytarze budynku znajdują się tablice informacyjne dotyczące rozkładu pomieszczeń. W budynku wyznaczona droga ewakuacyjna. Toaleta nieprzystosowana dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza.
Budynek po lewej stronie oficyny jest jednopiętrowy. Drzwi zewnętrzne otwierane ręcznie .
Po wejściu do urzędu po lewej stronie znajduje się dostępna i przystosowana toaleta dla osób z niepełnosprawnościami. Obsługa klienta znajduje się na parterze w prawej części budynku. Budynek nie posiada dźwigu osobowego. Na piętro prowadzą schody. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły w każdej chwili skorzystać z pomocy wideotłumacza .
Wojewódzki Zespół Orzekania o Niepełnosprawności , 93-173 Łódź, ul. Lecznicza 6
WZON znajduje się na 2 drugim piętrze budynku należącego do Miejskiego Centrum Medycznego. Do budynku prowadzą 3 wejścia. Do wejść prowadzą schody. Przy wejściu od strony ul. Kasowej znajduje się podjazd dla wózków. Budynek posiada dźwig osobowy, mogą z niej korzystać klienci urzędu. Jedna z wind posiada urządzenie informujące o piętrach oraz informuje o fakcie czy drzwi są zamknięte czy otwarte. Dźwig osobowy zapewnia dostęp do pomieszczeń, w których pracują pracownicy urzędu.
Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na II kondygnacji budynku w siedzibie WZON, drzwi toalet są oznakowane. Wyposażenie przystosowane do wymagań osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem wyznaczone są dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Schody nie są oznakowane taśmą kontrastową: pierwszy i ostatni stopień w każdym biegu, również na zewnątrz.
Nie ma zachowanej kolorystyki ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy we WZON mogą skorzystać z pomocy wideotłumacza. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
Wydział Zdrowia - Centrum Powiadamiania Ratunkowego,
Wydział Bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego - Dyspozytornia Medyczna, ul. Pienista 71, Łódź
Budynek jednokondygnacyjny. Na zewnątrz znajduje się pochylnia dla osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzi 1 wejście dla pracowników (brak klienta z zewnątrz). Przed wejściem schody zachowane w linii prostej. Dostęp do wszystkich pomieszczeń jest zapewniony osobom poruszającym się na wózku. Toaleta ogólna jest przystosowana do wymagań osób niepełnosprawnych.
Oznakowania w obiekcie są wykonane w kontrastowych barwach i w druku powiększonym.
Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian).