W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ogłoszenia

OGŁOSZENIE WOJEWODY ŁÓDZKIEGO 22 lipca 2021 r.


Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 23 października 2018 r.

(Dz.U. z 2021 r. poz. 1122)
ogłaszam
nabór wniosków o dofinansowanie zadań jednorocznych na rok 2022 i wieloletnich
z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

 

wysokość środków przeznaczonych na dofinansowanie zadań powiatowych oraz zadań gminnych w ramach naboru 82 729 218,85 zł w tym na:

  1. Zadania powiatowe- 32 729 218,85 zł
  2. Zadania gminne- 50 000 000,00 zł

Limit zobowiązań wieloletnich na rok:

  1. 2023 r.- 11 302 578,60 zł,
  2. 2024 r.- 39 674 499,40 zł,
  3. 2025 r. - 56 094 369,00 zł,
  4. 2026 r. i lata następne – 58 485 094,60 zł.

 

  1. W ramach ogłaszanego naboru dofinansowanie może zostać udzielone na zadania polegające na budowie, przebudowie lub remoncie dróg powiatowych, zwane dalej „zadaniami powiatowymi” lub budowie, przebudowie bądź remoncie dróg gminnych, zwane dalej „zadaniami gminnymi”.
  2. Zadania, o których mowa w ust. 1 obejmują również przebudowę dróg wewnętrznych, które są następnie zaliczane do odpowiedniej kategorii dróg publicznych w trybie określonym przepisami ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 470 z późn.zm). W przypadku gdy przedmiotem zadania, na które przekazano dofinansowanie, jest droga, która ma zostać zaliczona do kategorii dróg publicznych, właściwy organ jednostki samorządu terytorialnego jest obowiązany podjąć uchwałę w sprawie zaliczenia tej drogi do odpowiedniej kategorii w trybie określonym przepisami ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, w terminie 12 miesięcy od dnia zatwierdzenia rozliczenia dofinansowania zadania zgodnie z art. 29 ust. 2 Ustawy. Jednostka samorządu terytorialnego niezwłocznie przekazuje uchwałę w sprawie zaliczenia wojewodzie.
  3. Przez zadanie:
    1. jednoroczne – rozumie się zadanie, którego przewidywany czas realizacji jest krótszy  niż 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy z wykonawcą robót,
    2. wieloletnie – rozumie się zadanie, którego przewidywany czas realizacji jest dłuższy niż 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy z wykonawcą robót.
  4. W ramach realizacji zadań mogą być dofinansowane zadania polegające na budowie, przebudowie lub remoncie skrzyżowań z innymi drogami publicznymi.
  5. Dofinansowanie realizacji zadań nie obejmuje kosztów nabywania nieruchomości pod pasy drogowe.
  6.  W ramach naboru o dofinansowanie nie można ubiegać się na realizację zadań na drogach publicznych zarządzanych przez prezydenta miasta na prawach powiatu będącego siedzibą wojewody lub sejmiku województwa.
  7. Jednostka samorządu terytorialnego może otrzymać dofinansowanie na zadania powiatowe lub zadania gminne w wysokości do 80% kosztów kwalifikowalnych realizacji tego zadania.
  8. Środki własne jednostek samorządu terytorialnego przeznaczone na realizację zadań powiatowych, zadań gminnych oraz zadań mostowych nie mogą obejmować środków pochodzących z budżetu państwa oraz z budżetu Unii Europejskiej.
  9. Wysokość dofinansowania ustala się, biorąc pod uwagę dochody podatkowe gmin i powiatów, o których mowa w art. 20 ust. 3 i art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 38 i 694), ustalone z uwzględnieniem art. 32 ust. 1 i 3 tej ustawy, pomniejszone o wpłaty danej jednostki samorządu terytorialnego, o których mowa odpowiednio w art. 29 i art. 30 tej ustawy i powiększone o przysługujące danej jednostce samorządu terytorialnego część wyrównawczą i część równoważącą subwencji ogólnej, przeliczone na mieszkańca tej jednostki, w stosunku do sumy dochodów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego danego rodzaju w skali kraju, pomniejszonych o sumę wpłat jednostek samorządu terytorialnego danego rodzaju, o których mowa w art. 29 i art. 30 tej ustawy, i powiększonych o sumę przysługujących im części wyrównawczych i równoważących subwencji ogólnej, przeliczonych na mieszkańca jednostek samorządu terytorialnego danego rodzaju.

Podstawę do wyliczenia dochodów stanowią:

  1. dochody podatkowe, ustalone za rok poprzedzający rok bazowy, a także część wyrównawcza i część równoważąca subwencji ogólnej oraz wpłaty do budżetu państwa ustalone na rok bazowy;
  2. liczba mieszkańców zamieszkałych na obszarze danej jednostki samorządu terytorialnego i obszarze kraju, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok bazowy, ustalona przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego do dnia 31 maja roku bazowego.
  1. Wysokość dofinansowania udzielonego na zadanie powiatowe albo zadanie gminne nie może przekroczyć kwoty 30 mln zł.
  2. Wojewoda przeprowadza nabór przy pomocy komisji, która dokonuje oceny wniosków o dofinansowanie zadań powiatowych oraz zadań gminnych, zwanej dalej „komisją”.
  3. Wniosek o dofinansowanie zadania powiatowego albo zadania gminnego składa właściwy zarządca drogi powiatowej albo drogi gminnej, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do ogłoszenia o naborze:
    1. R;
    2. BPR jednoroczne;
    3. BPR wieloletnie.

 

 

  1. W ramach ogłaszanego naboru ustanawia się limit składanych wniosków (zadań):
    1. GMINY2 wnioski, przy czym każdy wniosek może dotyczyć zadania, polegającego na remoncie kilku odcinków dróg niebędących w jednym ciągu, do limitu 1 200 000 zł wartości zadania

lub

2 wnioski, przy czym jeden wniosek  może dotyczyć zadania, polegającego na remoncie kilku odcinków dróg niebędących w jednym ciągu, do limitu 1 200 000 zł wartości zadania, natomiast drugi wniosek może dotyczyć zadania inwestycyjnego, polegającego na budowie bądź przebudowie dróg, zgodnie z zasadami zawartymi w punkcie 14.

    1. POWIATY1 wniosek, przy czym może dotyczyć zadania bieżącego, polegającego na remoncie kilku odcinków dróg niebędących w jednym ciągu, do limitu 2 500 000 zł wartości zadania lub może dotyczyć zadania inwestycyjnego, polegającego na budowie bądź przebudowie dróg, zgodnie z zasadami zawartymi w punkcie 14.

 

*Klasyfikację wydatków bieżących i majątkowych (inwestycyjnych) określa art. 124 i art. 236 Ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 305, z późn. zm.).

*ZŁOŻENIE WIĘKSZEJ ILOŚCI WNIOSKÓW LUB NIEZASTOSOWANIE SIĘ DO ZASAD I LIMITÓW OKREŚLONYCH W PKT 13 SPOWODUJE WYELIMINOWANIE Z OCENY FORMALNEJ I MERYTORYCZNEJ WSZYSTKICH ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW.

  1. Jako jedno zadanie mogą być zgłoszone maksymalnie trzy odcinki drogi/dróg, spełniające wymagania (nie dotyczy remontów):
    1. przewiduje się na nich prowadzenie robót budowlanych,
    2. pojedynczy odcinek ma charakter ciągły (nieprzerwany) oraz jest jednorodny pod względem parametrów funkcjonalnych i technicznych,
    3. w ramach jednego odcinka szerokość pasa/pasów ruchu jest taka sama,
    4. jeden odcinek obejmuje drogę publiczną o jednym numerze, przy czym dopuszcza się wydzielenie na drodze publicznej o jednym numerze dwóch lub trzech odcinków,
    5. każdy odcinek może posiadać inną klasę, o której mowa w § 4 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r. poz. 124 z późn.zm.), właściwą dla danej kategorii drogi.
    6. Na jednym odcinku prowadzone będą roboty budowlane jednego rodzaju,                        w przypadku budowy, rozbudowy i przebudowy drogi – na każdym odcinku mogą być wykonywane roboty budowlane innego rodzaju.
    7. W przypadku dróg o różnych numerach każdy odcinek drogi jest powiązany z innym odcinkiem zgłoszonym w ramach zadania w jeden z następujących sposobów:
  1. dwa różne odcinki mają jeden punkt wspólny, łączący ich początek i koniec, dwa końce lub dwa początki, zgodnie z kilometrażem,
  2. dwa różne odcinki krzyżują się ze sobą, między początkiem i końcem, dwoma końcami lub dwoma początkami dwóch różnych odcinków znajdują się wyłącznie odcinki zbudowane, przebudowane, rozbudowane lub wyremontowane w ciągu ostatnich 3 lat lub skrzyżowania o parametrach niewymagających wykonywania na nich robót budowlanych.
  1. We wniosku o dofinansowanie określa się przewidywany koszt i czas realizacji zadania oraz termin dokonywania wypłat na rzecz wykonawcy zadania.

*Dofinansowanie na rok 2022 zostanie wypłacone do 28 grudnia 2022 r.

  1. Do wniosku o dofinansowanie zadania należy załączyć:
  1. decyzja o pozwoleniu na budowę/decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (dotyczy zadań inwestycyjnych tj. budowy/przebudowy drogi),
  2. mapę poglądową umożliwiającą zlokalizowanie przedmiotu inwestycji w terenie, w szczególności względem innych dróg w okolicy wraz z zaznaczonymi elementami mającymi wpływ na ocenę merytoryczną wniosku, sporządzoną w skali oraz w sposób umożliwiający ich identyfikację i właściwą ocenę inwestycji,
  3. opis zawierający charakterystykę zadania, które mają znaczenie przy ocenie merytorycznej wniosku (np. opis lokalizacji, tereny/zakłady/instytucje względem drogi, oświadczenie dotyczące kursowania drogą będącą przedmiotem dofinansowania transportu zbiorowego),
  4. harmonogram rzeczowo - finansowy zadania,
  5. wniosek musi być podpisany elektronicznym podpisem kwalifikowalnym przez osobę (osoby) uprawnioną do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych w imieniu Beneficjenta. W przypadku pełnomocnictwa, musi być ono udzielone w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych ze złożeniem wniosku o dofinansowanie (aplikowania o środki).
  1. Koszty niekwalifikowalne realizacji zadania obejmują w szczególności:
  1. infrastruktura techniczna niezwiązana z drogą, o której mowa w § 140 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. z 2016 r. poz. 124, z późn.zm.),
  2. koszty nabywania nieruchomości  pod pasy drogowe,
  3. budowę, przebudowę lub remont dróg lub ich części, dla których wnioskodawca nie jest ustawowym zarządcą, z wyjątkiem robót na skrzyżowaniu z drogą wyższej kategorii, które są realizowane zgodnie z art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, jeśli skrzyżowanie to jest elementem składowym wniosku przedłożonego do oceny,
  4. roboty oraz koszty robót realizowanych poza pasem drogowym drogi będącej przedmiotem wniosku,
  5. roboty oraz koszty, które powinny być wykonywane w ramach utrzymania drogi.
  1. Wniosek nie spełnia wymogów formalnych, gdy:
    1. wnioskodawca nie zastosował się do wzorów określonych dla danego zadania,
    2. nie zawiera wszystkich wymaganych danych lub nie dołączono do niego wszystkich wymaganych załączników,
    3. został złożony po terminie zakończenia naboru wniosków,
    4. dotyczy zadania niepolegającego na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie drogi,
    5. dotyczy zadania obejmującego odcinek drogi niebędącej drogą publiczną zaliczoną do kategorii dróg powiatowych lub dróg gminnych, w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 470 z późn.zm.). Wyjątek stanowią zadania mające na celu: wybudowanie nowej drogi i zaliczenie jej, po wybudowaniu i oddaniu do użytkowania, do jednej z wymienionych kategorii albo rozbudowę lub przebudowę drogi wewnętrznej do właściwych parametrów technicznych, a następnie zaliczenie jej do kategorii dróg powiatowych lub gminnych.
    6. dotyczy zadania obejmującego odcinek drogi, dla której wnioskodawca (w dniu złożenia wniosku o dofinansowanie), zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (art. 19 ust. 2), nie jest właściwym zarządcą drogi.
    7. dotyczy zadania złożonego przez dwóch wnioskodawców obejmującego swym zakresem dwa (lub więcej) odcinki dróg, dla których zarządcy są różni,
    8. zadanie będące przedmiotem wniosku jest lub będzie finansowane lub współfinasowane ze środków pochodzących z budżetu państwa lub budżetu Unii Europejskiej,
    9. wnioskowana kwota dofinansowania przekracza maksymalną wartość, tj. 30 mln zł,
    10.  nie został podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania wnioskodawcy.
  2. W przypadku gdy wniosek o dofinansowanie:
    1. nie spełnia wymogów formalnych lub określonych w ogłoszeniu o naborze,
    2. zawiera oczywiste omyłki- komisja wzywa wnioskodawcę, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku, do jego uzupełnienia lub poprawienia w nim oczywistych omyłek, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
  3. Wnioskodawca, uzupełniając lub poprawiając wniosek o dofinansowanie nie może załączyć dokumentów datowanych na dzień po złożeniu wniosku, o czym komisja poucza wnioskodawcę, kierując do niego wezwanie.
  4. Komisja dokonuje oceny wniosków o dofinansowanie, mając na celu wyrównywanie potencjału społeczno-gospodarczego, poprawę jakości życia mieszkańców, zapewnienie spójności terytorialnej na obszarze województwa i biorąc pod uwagę:
    1. poprawę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego;
    2. zapewnienie spójności sieci dróg publicznych;
    3. podnoszenie standardów technicznych dróg powiatowych i dróg gminnych oraz zachowanie jednorodności sieci dróg powiatowych i dróg gminnych pod względem spełniania tych standardów;
    4. zwiększenie dostępności transportowej jednostek administracyjnych;
    5. poprawę dostępności terenów inwestycyjnych.
  5. Ocena wniosku jest dokonywana w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o dofinansowanie, albo jego uzupełnienia lub poprawienia.
  6. Komisja w celu usunięcia wątpliwości dotyczących treści wniosku o dofinansowanie, może wystąpić do wnioskodawcy o udzielenie informacji lub wyjaśnień w wyznaczonym terminie.

*W przypadku podania kwot w niepełnych złotych, Komisja zastrzega sobie prawo do dokonania korekty do pełnych złotych.

  1. Na podstawie oceny, Komisja ustala listę zadań powiatowych oraz zadań gminnych rekomendowanych do dofinansowania ze środków Funduszu, która zawiera w szczególności:
    1. przyznane miejsce na liście, uszeregowane od najbardziej do najmniej priorytetowego zadania rekomendowanego do dofinansowania;
    2. nazwę jednostki samorządu terytorialnego będącej beneficjentem dofinansowania;
    3. nazwę zadania;
    4. przewidywany koszt realizacji zadania, ustalony na podstawie informacji zawartej we wniosku o dofinansowanie,
    5. przewidywany okres realizacji zadania;
    6. proponowany procent dofinansowania zadania;
    7. proponowaną kwotę dofinansowania, a w przypadku zadań wieloletnich- proponowaną kwotę dofinansowania w podziale na poszczególne lata.
  2. Komisja pisemnie informuje wnioskodawcę o umieszczeniu zadania na liście.
  3. Beneficjenci, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o przyznaniu dofinansowania zobligowani są do pisemnego potwierdzenia gotowości do zawarcia umowy o dofinansowanie, poprzez akceptację przyznanego poziomu i kwoty dofinansowania.
  4. Lista, o której mowa wyżej może ulec zmianie wyłącznie w przypadku:
    1. rezygnacji wnioskodawcy z udzielonego dofinansowania;
    2. zmniejszenia wysokości dofinansowania w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia na realizację zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie.
  5. W przypadku zmiany listy, zadanie o najwyższym priorytecie do dofinansowania umieszczone na liście rezerwowej jest przenoszone na listę podstawową, do wysokości środków przeznaczonych na dofinansowanie w danym województwie.
  6. Na podstawie listy zadań powiatowych oraz listy zadań gminnych przeznaczonych do dofinansowania w danym województwie, Wojewoda zawiera z wnioskodawcami umowy o udzielenie dofinansowania zadania powiatowego albo zadania gminnego.
  7. Umowa stanowi zapewnienie dofinansowania określonego w niej zadania powiatowego albo zadania gminnego oraz oznacza zaciągnięcie przez Wojewodę zobowiązania do wysokości wskazanej w umowie.
  8. Beneficjent w terminie do 30 dni od daty zawarcia umowy z Wojewodą zobowiązany jest do rozpoczęcia:
    1. robót budowlanych w celu realizacji zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie- w przypadku gdy na roboty te nie jest prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego;
    2. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie - w pozostałych przypadkach. W przypadku niedopełnienia w/w obowiązku umowa o dofinansowanie wygasa z mocy prawa.
  9. Umowa, o której mowa w pkt 29, o udzielenie dofinansowania zadania, którego przewidywany czas realizacji jest nie dłuższy niż 12 miesięcy, wygasa z mocy prawa, jeżeli wnioskodawca w terminie do dnia 15 grudnia roku, na który w planie finansowanym Funduszu przeznaczono środki na dofinansowanie tego zadania, nie zawrze umowy na realizację zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie.
  10. Dofinansowanie może zostać przekazane wnioskodawcy po zawarciu przez niego umowy na realizację zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie.
  11. Do procedury udzielania dofinansowania zadań powiatowych oraz zadań gminnych ze środków Funduszu, w tym do:
    1. składania wniosków o dofinansowanie i ich oceny,
    2. ustalania list,
    3. wprowadzania na listach zmian oraz zatwierdzania tych list,

 nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735 z późn.zm.), z wyjątkiem przepisów dotyczących doręczeń i sposobu obliczania terminów.

  1. Obowiązujące dokumenty dotyczące naboru zostały umieszczone na stronie internetowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi pod adresem: https://www.gov.pl/web/uw-lodzki/ogloszenia.

Termin składania wniosków: 30 dni od dnia ogłoszenia naboru.

Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
(decyduje data wpływu do Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi)

Wnioski o dofinansowanie należy składać WYŁĄCZNIE: w wersji elektronicznej za pomocą platformy ePUAP: /lodzuw/skrytka.

Akceptowalnymi formatami plików dołączanych do formularzy są:

  1. DOC, DOCX, RTF, ODT, TXT, PDF
  2. XLS, XSLX, ODS
  3. GIF, TIF, JPG, PNG

Zapraszam wszystkie samorządy z terenu województwa łódzkiego do indywidualnego kontaktu z Łódzkim Urzędem Wojewódzkim w Łodzi.

  • Maria Tałajko - Kierownik Oddziału Inwestycji - (42) 664 15 24
  • Pracownicy Wydziału Rolnictwa i Transportu, Oddziału Inwestycji

(42) 664 11 59 - Marcin Bucewka, Iwona Ciepłuch,

(42) 664 11 97 - Paulina Ceglarek,

(42) 664 12 13 - Justyna Kwiatkowska, Justyna Sikorska, Adam Lesiak,

  • Sekretariat Wydziału Rolnictwa i Transportu - (42) 664 11 85.

 

WOJEWODA ŁÓDZKI

Tobiasz Bocheński

 

Materiały

OGŁOSZENIE WOJEWODY ŁÓDZKIEGO 2021
OGŁOSZENIE​_WOJEWODY​_ŁÓDZKIEGO​_2021.docx 0.03MB
Wniosek B+P+R jednoroczne - 2021
Wniosek​_B+P+R​_jednoroczne​_-​_2021.xls 0.09MB
Wniosek B+P+R wieloletnie - 2021
Wniosek​_B+P+R​_wieloletnie​_-​_2021.xls 0.10MB
Wniosek Remont - 2021
Wniosek​_Remont​_-​_2021.xls 0.09MB
Harmonogram rzeczowo-finansowy - zadanie jednoroczne
Harmonogram​_rzeczowo-finansowy​_zadanie​_jednoroczne.docx 0.01MB
Harmonogram rzeczowo-finansowy - zadanie wieloletnie
Harmonogram​_rzeczowo-finansowy​_zadanie​_wieloletnie.docx 0.01MB

Ogłoszenie Wojewody Łódzkiego z dnia 06.07.2021 r.

Na podstawie art. 21 ust. 1a i 4 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1122) ogłaszam nabór uzupełniający wniosków o dofinansowanie

zadań z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściach dla pieszych w województwie łódzkim na rok 2021.

Wysokość środków przeznaczonych na dofinansowanie zadań powiatowych oraz zadań gminnych w ramach naboru 9 735 510,15 zł w tym na:

  1. Zadania powiatowe –    4 867 755,08  zł
  2. Zadania gminne –  4 867 755,07 zł
  1. W ramach ogłaszanego naboru dofinansowanie może zostać udzielone na zadania polegające na budowie (rozbudowie) lub przebudowie przejścia dla pieszych.
  2. Dofinansowanie realizacji zadania nie obejmuje kosztów nabywania nieruchomości pod pasy drogowe.
  3. W ramach naboru o dofinansowanie nie można ubiegać się na realizację zadań na drogach publicznych zarządzanych przez prezydenta miasta na prawach powiatu będącego siedzibą wojewody lub sejmiku województwa.
  4. Jednostka samorządu terytorialnego może otrzymać dofinansowanie zadania powiatowego albo zadania gminnego w wysokości do 80% kosztów realizacji tego zadania.
  5. Środki własne jednostek samorządu terytorialnego przeznaczone na realizację zadań powiatowych, zadań gminnych oraz zadań mostowych nie mogą obejmować środków pochodzących z budżetu państwa oraz z budżetu Unii Europejskiej.
  6. Wysokość dofinansowania ustala się, biorąc pod uwagę dochody podatkowe gmin i powiatów, o których mowa w art. 20 ust. 3 i art. 22 ust. 3 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 38, 694), ustalone z uwzględnieniem art. 32 ust. 1 i 3 tej ustawy, pomniejszone o wpłaty danej jednostki samorządu terytorialnego, o których mowa odpowiednio w art. 29 i art. 30 tej ustawy i powiększone o przysługujące danej jednostce samorządu terytorialnego część wyrównawczą i część równoważącą subwencji ogólnej, przeliczone na mieszkańca tej jednostki, w stosunku do sumy dochodów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego danego rodzaju w skali kraju, pomniejszonych o sumę wpłat jednostek samorządu terytorialnego danego rodzaju, o których mowa w art. 29 i art. 30 tej ustawy i powiększonych o sumę przysługujących im części wyrównawczych i równoważących subwencji ogólnej, przeliczonych na mieszkańca jednostek samorządu terytorialnego danego rodzaju.
  7. Podstawę do wyliczenia dochodów stanowią:
    1. dochody podatkowe, ustalone za rok poprzedzający rok bazowy, a także część wyrównawcza i część równoważąca subwencji ogólnej oraz wpłaty do budżetu państwa ustalone na rok bazowy;
    2. liczba mieszkańców zamieszkałych na obszarze danej jednostki samorządu terytorialnego i obszarze kraju, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok bazowy, ustalona przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego do dnia 31 maja roku bazowego.
  8. Wysokość dofinansowania udzielonego na pojedyncze zadanie powiatowe albo zadanie gminne nie może przekroczyć kwoty 200 000 zł.
  9. Wojewoda przeprowadza nabór przy pomocy komisji, która dokonuje oceny wniosków o dofinansowanie zadań powiatowych oraz zadań gminnych, zwanej dalej „komisją”.
  10. Wniosek o dofinansowanie zadania powiatowego albo zadania gminnego składa właściwy zarządca drogi powiatowej albo drogi gminnej, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do ogłoszenia o naborze.
  11. W ramach ogłaszanego naboru ustanawia się limit składanych wniosków (zadań):
    1. powiaty – 8   wniosków, przy czym jeden wniosek dotyczy jednego zadania – jednego przejścia dla pieszych, z wyłączeniem skrzyżowań,
    2. gminy – 6   wniosków, przy czym jeden wniosek dotyczy jednego zadania – jednego przejścia dla pieszych, z wyłączeniem skrzyżowań.
      * ZŁOŻENIE WIĘKSZEJ ILOŚCI WNIOSKÓW SPOWODUJE WYELIMINOWANIE Z OCENY FORMALNEJ  I MERYTORYCZNEJ WSZYSTKICH ZŁOŻONYCH WNIOSKÓW.
  12. Zakres i cel zadań;

Zgodnie z ustawą o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg[1], w ramach realizacji zadań powiatowych i zadań gminnych mogą być dofinansowane zadania mające na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszych w obszarze oddziaływania przejść dla pieszych.

Celem realizacji tych zadań jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w szczególności ruchu pieszych, w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych, a tym samym poprawa jakości życia mieszkańców danej miejscowości.

Zadania dotyczą kolizyjnych:

  1. przejść dla pieszych na skrzyżowaniach,
  2. przejść dla pieszych na odcinkach dróg pomiędzy skrzyżowaniami,
  3. przejazdów dla rowerzystów połączonych z/lub zlokalizowanych bezpośrednio przy przejściach dla pieszych.

Zadania nie dotyczą:

  1. urządzeń alternatywnych, ułatwiających przekraczanie dróg, w postaci przejść sugerowanych, chodników poprzecznych i pasów neutralnych,
  2. przejść bezkolizyjnych w postaci wiaduktów i tuneli dla pieszych,
  3. przejazdów dla rowerzystów niepołączonych z lub niezlokalizowanych bezpośrednio przy przejściach dla pieszych.

Przez drogę rozumie się ulicę lub drogę zamiejską.

Przez obszar oddziaływania przejścia dla pieszych rozumie się sumę obszarów przejścia dla pieszych, wysp azylu, stref oczekiwania, a także obszarów dojść do przejścia dla pieszych i odcinków drogi po obu stronach tego przejścia – o długościach nie większych niż 100 m.

  1. Kryteria klasyfikacji przejść dla pieszych do objęcia dofinansowaniem

Za podstawę klasyfikacji przejść dla pieszych do objęcia dofinansowaniem, spełniającą przesłanki określone w ustawie[2], przyjmuje się:

    1. liczbę zdarzeń drogowych (wypadków i kolizji) w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych z udziałem pieszych za trzy pełne lata poprzedzające rok złożenia wniosku (dane pozyskanie z Policji lub potwierdzone przez Policję),
    2. liczbę osób zabitych lub rannych w wyniku zdarzeń drogowych w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych z udziałem pieszych za trzy pełne lata poprzedzające rok złożenia wniosku (dane pozyskanie z Policji lub potwierdzone przez Policję),
    3. lokalizację przejścia dla pieszych względem obiektów, w których prowadzona jest działalność o charakterze publicznym lub działalność gospodarcza (placówki oświatowe, handlowe, ochrony zdrowia, opiekuńcze, kultury, sportu, rekreacji i wypoczynku, urzędy itp.) lub względem przystanków publicznego transportu zbiorowego.

Dofinansowaniem objęte mogą być również zadania w zakresie przejść dla pieszych, w obszarach oddziaływania których nie odnotowano zdarzeń drogowych z udziałem pieszych, w tym osób zabitych lub rannych, a także nowo budowane przejścia dla pieszych. Wówczas podstawowym kryterium jest kryterium określone w pkt 3.

Dodatkowym kryterium będzie informacja zdefiniowana w pkt 1 i 2 dotycząca obszaru oddziaływania dla planowanego do wybudowania nowego przejścia.

  1. Warunki realizacji i zakres przedmiotowy zadań objętych dofinansowaniem
    1. Oświetlenie

Wykonanie prawidłowego, dedykowanego oświetlenia lub dostosowanie istniejącego oświetlenia przejścia dla pieszych, dojścia do przejścia dla pieszych oraz stref oczekiwania, zgodnie z Wytycznymi projektowania infrastruktury dla pieszych. Część 4: Projektowanie oświetlenia przejść dla pieszych (WR-D-41-4), dostępnymi na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury pod adresem https://www.gov.pl/web/infrastruktura/ wr-d.

    1. Parametry techniczno-budowlane

Budowa nowego przejścia dla pieszych lub rozbudowa / przebudowa istniejącego przejścia dla pieszych, zgodnie z rozporządzeniem[3] i Wytycznymi projektowania infrastruktury dla pieszych. Część 3: Projektowanie przejść dla pieszych (WR-D-41-3), dostępnymi na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury pod adresem https://www.gov.pl/web/infrastruktura/ wr-d, a w szczególności:

  1. w zależności od przypadku – uspokojenie ruchu na drodze, w szczególności poprzez:
  1. zawężenie pasów ruchu (wykonanie przejścia dla pieszych z zawężeniem jezdni),
  2. wykonanie przejść dla pieszych zawierających dodatkowe rozwiązania wspomagające i ułatwiające przekraczanie drogi: wyniesionych (również w ramach wyniesionych skrzyżowań), z wyspami azylu lub z wysuniętymi platformami,
  3. przed przejściami dla pieszych zaliczonymi do przejść o podwyższonym standardzie[4] – fakultatywne zastosowanie progów zwalniających (listwowych lub wyspowych), zgodnie z rozdziałem 14 WR-D-41-3,
  1. w przypadku braku lub niewłaściwych parametrów tj. niezgodnych z ww. Rozporządzeniem – budowa / rozbudowa / przebudowa chodników (dróg dla pieszych) lub ścieżek pieszo-rowerowych (dróg dla pieszych i rowerów) stanowiących dojścia do przejścia dla pieszych (nie dotyczy ścieżek rowerowych (dróg dla rowerów)), na długościach nie większych, niż obszar oddziaływania przejścia,
  2. budowa / rozbudowa / przebudowa przejść dla pieszych z wyspą azylu na jezdniach przeznaczonych do ruchu w obu kierunkach o więcej niż dwóch pasach ruchu (na jezdniach dwupasowych fakultatywnie),
  3. zapewnienie warunków widoczności pieszego przez kierowcę i pojazdu przez pieszego (np. usunięcie obiektów i zieleni ograniczających widoczność, korektę łuków, likwidację lub przeniesienie stanowisk postojowych albo zmiana lokalizacji przejścia itp.), zgodnie z rozdziałem 9 WR-D-41-3,
  4. poprawa lub prawidłowe ukształtowanie wysokościowe nawierzchni dojścia do przejścia dla pieszych, przejścia dla pieszych i wysp azylu, w tym zaprojektowanie ramp krawężnikowych, zgodnie z rozdziałem 14 WR-D-41-3,
  5. zastosowanie systemu fakturowych oznaczeń nawierzchni dla osób z dysfunkcjami wzroku, zgodnie z rozdziałem 14 WR-D-41-3,
  6. na lub przed przejściami dla pieszych zaliczonymi do przejść o podwyższonym standardzie – fakultatywne wykonanie, zgodnie z rozdziałem 14 WR-D-41-3:
  1. nawierzchni jezdni lub torowiska tramwajowego w kolorze czerwonym,
  2. nawierzchni jezdni o zwiększonej szorstkości, na długości równej odległości widoczności na zatrzymanie, lecz nie mniejszej niż 20,00 m,
  3. pasów wibracyjno-akustycznych barwy innej niż biała lub żółta, z uwzględnieniem ochrony terenów przyległych do pasa drogowego przed niekorzystnym oddziaływaniem hałasu,
  1. na przejściach dla pieszych zaliczonych do przejść o podwyższonym standardzie – fakultatywne zaprojektowanie balustrad i ogrodzeń, zgodnie z rozdziałem 14 WR-D-41-3.
    1. Organizacja ruchu

Zastosowanie prawidłowych rozwiązań w organizacji ruchu drogowego, zgodnie z rozporządzeniem[5] i Wytycznymi projektowania infrastruktury dla pieszych. Część 3: Projektowanie przejść dla pieszych (WR-D-41-3), dostępnymi na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury pod adresem https://www.gov.pl/web/infrastruktura/wr-d, a w szczególności:

  1. ograniczenie prędkości dopuszczalnej do maksymalnie:
  1. 70 km/h przed kolizyjnym przejściem dla pieszych z sygnalizacją świetlną,
  2. 50 km/h przed kolizyjnym przejściem dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej,
  1. w przypadku zaprojektowania przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną:
  1. zastosowanie pomocniczych sygnalizatorów akustycznych i wibracyjnych dla pieszych, a w uzasadnionych przypadkach tylko wibracyjnych, zgodnie z podrozdziałem 10.5 WR-D-41-3,
  2. na przejściach zaliczonych do przejść o podwyższonym standardzie – fakultatywne zastosowanie sygnalizacji ostrzegawczej, zgodnie z podrozdziałem 14.5 WR-D-41-3,
  1. łączne wykonanie prawidłowego oznakowania poziomego i pionowego w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych[6], a na przejściach zaliczonych do przejść o podwyższonym standardzie – fakultatywne zastosowanie, zgodnie z podrozdziałem 14.5 WR-D-41-3:
  1. znaków na tle folii pryzmatycznej odblaskowo-fluorescencyjnej żółto-zielonej lub pomarańczowej,
  2. dodatkowych tabliczek T-27,
  3. dodatkowych znaków D-6 „Przejście dla pieszych” (lub D-6b „Przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów”) nad jezdnią,
  4. oznakowania aktywnego,
  1. w przypadku zastosowania słupków przeszkodowych U-5a/U-5b lub tablic kierujących
    U-6a/U-6b, takie ich usytuowanie, aby nie ograniczały widoczności pieszych przebywających na wyspie azylu,
  2. na przejściach dla pieszych zaliczonych do przejść o podwyższonym standardzie – fakultatywne zastosowanie urządzeń systemu automatycznego nadzoru nad prędkością lub automatycznego pomiaru i informowania o prędkości pojazdu dojeżdżającego do przejścia dla pieszych, zgodnie z podrozdziałem 14.4 WR-D-41-3.
  1. We wniosku o dofinansowanie określa się przewidywany koszt i czas realizacji zadania oraz termin dokonywania wypłat na rzecz wykonawcy zadania.
    *Dofinansowanie na rok 2021 zostanie wypłacone do 28 grudnia 2021 r.
  2. Do wniosku o dofinansowanie zadania należy załączyć:
    1. (jeśli posiada) decyzja o pozwoleniu na budowę/decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji,
    2. (obligatoryjnie) harmonogram rzeczowo- finansowy realizacji Zadania uwzględniający:

- podział na elementy i rodzaje robót np. przygotowanie dokumentacji, opis poszczególnych robót budowlanych, nadzór inwestorski oraz tablice informacyjne;

- wyłącznie koszty kwalifikowane zadania;

- podział na termin zakończenia realizacji poszczególnych etapów (miesiąc i rok).

    1. (jeśli posiada) zgłoszenie organowi administracji architektoniczno-budowlanej wykonywania robót budowlanych;
    2. (obligatoryjnie) czytelna mapa poglądowa z zaznaczonymi elementami mającymi wpływ na ocenę merytoryczną wniosku;
    3. (obligatoryjnie) projekt stałej organizacji ruchu (należy dostarczyć nie później niż przed pierwszą wypłatą środków przyznanych w ramach dofinansowania);
    4. (obligatoryjnie) projekt zagospodarowania terenu wraz z charakterystycznymi przekrojami przejścia dla pieszych, w liniach rozgraniczających pasa drogowego z wykazaniem wszystkich elementów drogi (w przypadku gdy wniosek dotyczy zadania w zakresie budowy lub rozbudowy przejścia dla pieszych);
    5. (obligatoryjnie) kopia zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych (jeśli dotyczy);
    6. (obligatoryjnie) oświadczenie o realizacji inwestycji zgodnie z warunkami technicznymi określonymi m.in. rozporządzeniem MTiGM z dn. 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie;
    7. (obligatoryjnie) zaświadczenie potwierdzone przez Policję (dotyczące punktów 2.1. oraz 2.2. wniosku).
    8. Wniosek musi być podpisany podpisem kwalifikowanym elektronicznym przez osobę (osoby) uprawnioną(e) do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych w imieniu Beneficjenta. W przypadku pełnomocnictwa, musi być ono udzielone w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych ze złożeniem wniosku o dofinansowanie (aplikowania o środki).
  1. Koszty niekwalifikowalne realizacji zadania obejmują w szczególności:
    1. Budowę (rozbudowę) lub przebudowę przejścia dla pieszych, dla których wnioskodawca nie jest właściwym zarządcą drogi, z wyjątkiem robót na skrzyżowaniu z drogą wyższej kategorii, które są realizowane zgodnie z art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 470, z późn.zm.), jeśli skrzyżowanie to jest elementem składowym wniosku przedłożonego do oceny,
    2. roboty oraz koszty robót dotyczące infrastruktury technicznej niezwiązanej z przejściem dla pieszych,
  2. Wniosek nie spełnia wymogów formalnych, gdy:
    1. wnioskodawca nie zastosował się do wzorów określonych dla danego zadania,
    2. nie zawiera wszystkich wymaganych danych lub nie dołączono do niego wszystkich wymaganych załączników,
    3. został złożony po terminie zakończenia naboru wniosków,
    4. dotyczy zadania niepolegającego na budowie (rozbudowie) lub przebudowie przejścia dla pieszych,
    5. dotyczy zadania obejmującego odcinek drogi niebędącej drogą publiczną zaliczoną do kategorii dróg powiatowych lub dróg gminnych, w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 470, z późn.zm.).
    6. dotyczy zadania obejmującego odcinek drogi, dla której wnioskodawca (w dniu złożenia wniosku o dofinansowanie), zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (art. 19 ust. 2) nie jest właściwym zarządcą drogi,
    7. dotyczy wniosku na zadanie polegające na budowie (rozbudowie) lub przebudowie przejścia lub przejść dla pieszych w obrębie skrzyżowania, złożonego przez dwóch różnych wnioskodawców, obejmującego swym zakresem przejście lub przejścia dla pieszych, dla których zarządcy są różni,
    8. zadanie będące przedmiotem wniosku jest lub będzie finansowane lub współfinasowane ze środków pochodzących z budżetu państwa lub budżetu Unii Europejskiej,
    9. wnioskowana dotacja przekracza maksymalną kwotę dofinasowania tj. 200 000 zł,
    10. nie został podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania wnioskodawcy.
  3. W przypadku gdy wniosek o dofinansowanie:
    1. nie spełnia wymogów formalnych lub określonych w ogłoszeniu o naborze,
    2. zawiera oczywiste omyłki - komisja wzywa wnioskodawcę, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku, do jego uzupełnienia lub poprawienia w nim oczywistych omyłek, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
  4. Wnioskodawca, uzupełniając lub poprawiając wniosek o dofinansowanie nie może załączyć dokumentów datowanych na dzień po złożeniu wniosku, o czym komisja poucza wnioskodawcę, kierując do niego wezwanie.
  5. Komisja dokonuje oceny wniosków o dofinansowanie, mając na celu wyrównywanie potencjału społeczno-gospodarczego, poprawę jakości życia mieszkańców i zapewnienie spójności terytorialnej na obszarze województwa, biorąc pod uwagę:
    1. poprawę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego;
    2. zapewnienie spójności sieci dróg publicznych;
    3. podnoszenie standardów technicznych dróg powiatowych i dróg gminnych oraz zachowanie jednorodności sieci dróg powiatowych i dróg gminnych pod względem spełniania tych standardów.
  6. Ocena wniosku jest dokonywana w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o dofinansowanie, albo jego uzupełnienia lub poprawienia.
  7. Komisja, w celu usunięcia wątpliwości dotyczących treści wniosku o dofinansowanie, może wystąpić do wnioskodawcy o udzielenie informacji lub wyjaśnień w wyznaczonym terminie.
     *W przypadku podania kwot w niepełnych złotych, Komisja zastrzega sobie prawo do dokonania korekty do pełnych złotych.
  8. Na podstawie oceny, Komisja ustala listę zadań powiatowych oraz zadań gminnych rekomendowanych do dofinansowania ze środków Funduszu, która zawiera w szczególności:
    1. przyznane miejsce na liście, uszeregowane od najbardziej do najmniej priorytetowego zadania rekomendowanego do dofinansowania;
    2. nazwę jednostki samorządu terytorialnego będącej beneficjentem dofinansowania;
    3. nazwę zadania;
    4. przewidywany koszt realizacji zadania, ustalony na podstawie informacji zawartej we wniosku o dofinansowanie,
    5. przewidywany okres realizacji zadania;
    6. proponowany procent dofinansowania zadania;
    7. proponowaną kwotę dofinansowania.
  9. Komisja pisemnie informuje wnioskodawcę o umieszczeniu zadania na liście.
  10. Beneficjenci, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o przyznaniu dofinansowania zobligowani są do pisemnego potwierdzenia gotowości do zawarcia umowy o dofinansowanie, poprzez akceptację przyznanego poziomu i kwoty dofinansowania, deklarację niezwłocznego wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w przypadkach wymaganych prawem, nie później jednak niż 60 dni od dnia otrzymania zawiadomienia.
  11. Lista, o której mowa wyżej może ulec zmianie wyłącznie w przypadku:
    1. rezygnacji wnioskodawcy z udzielonego dofinansowania;
    2. zmniejszenia wysokości dofinansowania w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia na realizację zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie.
  12. W przypadku zmiany listy zadanie o najwyższym priorytecie do dofinansowania umieszczone na liście rezerwowej jest przenoszone na listę podstawową, do wysokości środków przeznaczonych do dofinansowania w danym województwie.
  13. Na podstawie listy zadań powiatowych oraz zadań gminnych przeznaczonych do dofinansowania w danym województwie wojewoda zawiera umowy z wnioskodawcami o udzielenie dofinansowania zadania powiatowego albo zadania gminnego.
  14. Umowa stanowi zapewnienie dofinansowania określonego w niej zadania powiatowego albo zadania gminnego oraz oznacza zaciągnięcie przez wojewodę zobowiązania do wysokości wskazanej w umowie.
  15. Beneficjent w terminie do 30 dni od daty zawarcia umowy z wojewodą zobowiązany jest do rozpoczęcia:
    1. robót budowlanych w celu realizacji zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie – w przypadku gdy na roboty te nie jest prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego;
    2. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie - w pozostałych przypadkach. W przypadku nie dopełnienia w/w obowiązku umowa o dofinansowanie wygasa z mocy prawa.
  16. Dofinansowanie może zostać przekazane wnioskodawcy po zawarciu przez niego umowy nie później niż do 15 grudnia 2021 r., na realizację zadania objętego wnioskiem o dofinansowanie.
  17. Do procedury udzielania dofinansowania zadań powiatowych oraz zadań gminnych ze środków Funduszu, w tym do:
    1. składania wniosków o dofinansowanie i ich oceny,
    2. ustalania list,
    3. wprowadzania na listach zmian oraz zatwierdzania tych list nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018 r. poz. 2096), z wyjątkiem przepisów dotyczących doręczeń i sposobu obliczania terminów.
  18. Obowiązujące dokumenty dotyczące naboru zostały umieszczone na stronie internetowej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi pod adresem: https://www.gov.pl/web/uw-lodzki/ogloszenia.

Termin składania wniosków: 30 dni od dnia ogłoszenia naboru.
Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
(decyduje data wpływu do Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi)
Wnioski o dofinansowanie należy składać WYŁĄCZNIE: w wersji elektronicznej za pomocą platformy ePUAP: /lodzuw/skrytka
Akceptowalnymi formatami plików dołączanych do formularzy są:

  1. DOC, DOCX, RTF, ODT, TXT, PDF
  2. XLS, XSLX, ODS
  3. GIF, TIF, JPG, PNG

Lista punktów potwierdzania profilu zaufanego
Punkt potwierdzania Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego mieści się przy ul. Piotrkowskiej 103 w Łodzi.

Zapraszam wszystkie samorządy z terenu województwa łódzkiego do indywidualnego kontaktu z Łódzkim Urzędem Wojewódzkim w Łodzi.

  • Maria Tałajko – Kierownik Oddziału Inwestycji - (42) 664 15 24
  • Pracownicy Wydziału Rolnictwa i Transportu, Oddział Inwestycji
    tel. (42) 664 11 59, Marcin Bucewka, Iwona Ciepłuch,
    tel. (42) 664 11 97, Paulina Ceglarek,
    tel. (42) 664 12 13, Justyna Kwiatkowska, Justyna Sikorska, Adam Lesiak,
  • Sekretariat Wydziału (42) 664 11 85.


WOJEWODA ŁÓDZKI

Tobiasz Bocheński

 

 

[1] ustawa z dnia 23 października 2018 r. o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1122),

[2] art. 24 ust. 1a ww. Ustawy,

[3] rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 124, z 2019 r. poz. 1643),

[4] klasyfikacji dokonuje się zgodnie z podrozdziałem 10.6 WR-D-41-3,

[5] rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2311, z 2020 r. poz. 862, z 2021 poz. 438).

[6] nie dotyczy przejść dla pieszych przez drogi dla rowerów, na których dopuszcza się wykonanie wyłącznie oznakowania poziomego.

Materiały

Wzór wniosku o dofinansowanie z RFRD dla przejść dla pieszych
Wzór​_wniosku​_o​_dofinansowanie​_z​_RFRD​_dla​_przejść​_dla​_pieszych.docx 0.03MB
Wzór harmonogramu rzeczowo-finansowego
Wzór​_harmonogramu​_rzeczowo-​_finansowego.docx 0.01MB

Ogłoszenie Wojewody Łódzkiego

z dnia 10.03.2021 r. o naborze wniosków o dofinansowanie  zadań mających na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa
ruchu pieszych w obszarze oddziaływania przejść dla pieszych w województwie łódzkim na rok 2021.

Na podstawie art. 21 ust. 1a i 3 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1430 ze zm.) ogłaszam nabór wniosków o dofinansowanie

zadań mających na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszych w obszarze oddziaływania przejść dla pieszych w województwie łódzkim na rok 2021.

Wysokość środków przeznaczonych na dofinansowanie zadań powiatowych oraz zadań gminnych w ramach naboru 27 770 183, 15zł w tym na:

  1. Zadania powiatowe –    8 331 054,95  zł
  2. Zadania gminne –  19 439 128,20 zł

Dane kontaktowe

Zapraszam wszystkie samorządy z terenu województwa łódzkiego do indywidualnego kontaktu z Łódzkim Urzędem Wojewódzkim w Łodzi.

  • Maria Tałajko – Kierownik Oddziału Inwestycji - (42) 664 15 24,
     
  • Pracownicy Wydziału Rolnictwa i Transportu, Oddział Inwestycji

    tel. (42) 664 11 59, Marcin Bucewka,
    tel. (42) 664 11 97, Paulina Ceglarek,
    tel. (42) 664 12 13, Justyna Kwiatkowska, Justyna Sikorska, Adam Lesiak, Iwona Ciepłuch,
     
  • Sekretariat Wydziału (42) 664 11 85
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
22.07.2021 10:27 Ilona Kędzierska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Patryk Mieszkowicz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Ogłoszenia 2.0 22.07.2021 15:04 Ilona Kędzierska
Ogłoszenia 1.0 22.07.2021 10:27 Ilona Kędzierska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}