Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi, na lata 2025-2026
13.05.2025
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi, na lata 2025-2026
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1411) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi na lata 2025 - 2026.
|
Lp. |
Planowane działania |
Realizujący działanie |
Sposób realizacji |
Termin realizacji |
|
1. |
Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi |
Koordynator ds. dostępności wraz z Zespołem |
Zatwierdzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim przez Wojewodę Łódzkiego oraz publikacja Raportu w BIP |
Do 31 marca 2025 r. |
|
2. |
Zapewnienie ciągłości funkcjonowania umowy wideotłumacza z Polskim Związkiem Głuchych |
Koordynator ds. dostępności |
Dbałość o zapewnienie ciągłości umowy |
Cały rok |
|
3. |
Szkolenia pracowników Urzędu oraz pracowników jednostek Administracji Zespolonej |
Koordynator ds. dostępności wraz z Zespołem i zaproszonymi gośćmi. |
Poszerzanie świadomości pracowników na temat różnych rodzajów niepełnosprawności i prawidłowych zachowań w kontakcie z osobami z niepełnosprawnością |
Realizacja w całym okresie działania koordynatora |
|
4. |
Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego |
Koordynator ds. dostępności, pracownicy urzędu |
Umożliwienie wstępu do Urzędu osobie wraz z psem asystującym. Przeszkolenie pracowników w obsłudze osoby z psem asystującym. |
Cały rok |
|
5. |
Monitorowanie wniosków z żądaniem zapewnienia dostępności wpływających do Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi |
Koordynator ds. dostępności |
Załatwienie sprawy niezwłocznie wynikające z ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z dnia 19 lipca 2029 r. |
Cały rok |
|
6. |
Przeniesienie Kancelarii Głównej Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi |
Biuro Administracji i Logistyki |
Opracowanie planu inwestycyjnego i jego realizacja w zakresie zapewnienia dostępności architektonicznej |
2025-2026 r. |
|
7. |
Tworzenie dostępnych dokumentów |
Wydział informatyki, Koordynator ds. dostępności |
Opracowanie nowego wzoru dokumentów wewnętrznych |
2025-2026 r. |
|
8. |
Poprawa dostępności cyfrowej |
Koordynator ds. dostępności , pracownicy merytoryczni |
Dostosowanie wzorów dokumentów i umów umieszczonych w BIP do wymagań WCAG 2.1 |
Cały okres działania |
|
9. |
Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji |
Koordynator Służba BHP |
Dostosowanie procedury ewakuacyjnej uwzględniającej osoby ze szczególnymi potrzebami. Wdrożenie Procedury ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami. Realizacja szkoleń dla pracowników odpowiedzialnych za ewakuację |
2025 r. |
Materiały
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w ŁodziPlan_działania_na_rzecz_poprawy_zapewnienia_dostępności_osobom_ze_szczególnymi_potrzebami_w_Łódzkim_Urzędzie_Wojewódzkim_w_Łodzi.docx 0.01MB