W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zarządzenie Wojewody Łódzkiego z dnia 28 sierpnia 2025 r. w sprawie powołania członków Komisji do oceny wniosków o dofinansowanie zadań jednorocznych oraz zadań wieloletnich w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na 2026 rok.

29.08.2025

Na podstawie art. 17 ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie (Dz. U. z 2025 r. poz. 428) i art. 22 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg (Dz. U. z 2025 r. poz. 94), zarządza się, co następuje:

§ 1. Powołuje się członków Komisji do oceny wniosków o dofinansowanie zadań jednorocznych oraz zadań wieloletnich w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na 2025 rok, zwanej dalej: „Komisją”, w składzie:

1) Bartłomiej Konieczny – Dyrektor Wydziału Inwestycji i Rozwoju Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi – pełniący funkcję Przewodniczącego;

2)  Andrzej Janik – Dyrektor Wydziału Rolnictwa i Transportu Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi;

3)  Anna Dąbrowska-Polczyńska – Specjalista w Wydziale Inspekcji i Kontroli Łódzkiego Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Łodzi;

4)  Adam Pakulski – Starszy Specjalista w Zespole Kierownika Projektu nr 4 w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Łodzi;

5)  Radosław Nowak – Asystent Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi.

§ 2. Działalność Komisji określa Regulamin działania Komisji do oceny wniosków na dofinansowanie zadań ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

WOJEWODA ŁÓDZKI
  Dorota Ryl

Załącznik nr 1 do Zarządzenia Wojewody Łódzkiego z dnia 28 sierpnia 2025 r.

Regulamin działania Komisji do oceny wniosków o dofinansowanie zadań ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

 

Na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg (Dz. U. z 2025 r. poz. 94) oraz Zarządzenia Wojewody Łódzkiego w sprawie powołania członków Komisji do oceny wniosków o dofinansowanie zadań jednorocznych oraz zadań wieloletnich w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na 2026 rok, ustala się Regulamin działania Komisji, zwany dalej „Regulaminem”.

 

§ 1

 Postanowienia ogólne

  1. Regulamin działania Komisji do oceny wniosków o dofinansowanie zadań ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg określa szczegółowy sposób i tryb pracy Komisji powołanej do oceny wniosków o dofinansowanie zadań jednorocznych oraz zadań wieloletnich w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na 2026 rok, zwanej dalej „Komisją”.
  2. Podstawą działania Komisji są:
  1. Ustawa z dnia 23 października 2018 r. o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg zwana dalej „ustawą o Funduszu”,
  2. Regulamin działania Komisji do oceny wniosków o dofinansowanie zadań ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, zwany dalej „Regulaminem”,
  3. Ogłoszenie o naborze.

 

§ 2

Zadania Komisji

  1. Komisja realizuje swoje zadania zgodnie z terminami wynikającymi z ustawy o Funduszu.
  2. Komisja dokonuje oceny formalnej i merytorycznej złożonych wniosków o dofinansowanie, zwanych dalej wnioskami.
  3. Przed rozpoczęciem oceny wniosków, po zapoznaniu się z rejestrem wszystkich złożonych wniosków, członek Komisji składa Wojewodzie Łódzkiemu zwanego dalej „Wojewodą”  oświadczenie o istnieniu/braku istnienia okoliczności uzasadniających wyłączenie członka Komisji z udziału w ocenie wniosku/wniosków, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do Regulaminu oraz deklarację poufności, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do Regulaminu.
  4. Członek Komisji, w przypadku powzięcia wiadomości o istnieniu okoliczności, o których mowa we wzorze Oświadczenia (Załącznik nr 1 do Regulaminu) niezwłocznie składa Wojewodzie oświadczenie na piśmie  o istnieniu ww. okoliczności oraz wyłączenia się z  udziału w ocenie wskazanego wniosku/wniosków.
  5. Przewodniczący Komisji wystąpi do Wojewody z wnioskiem o zmianę Zarządzenia w sprawie powołania członków Komisji w przypadku, o którym mowa w ust. 3 i ust. 4 oraz w każdym innym uniemożliwiającym pracę Komisji w pełnym składzie.

 

§ 3

Obowiązki członków Komisji

  1. Do obowiązków członków Komisji należy:
  1. udział w posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego,
  2. zapoznawanie się z wnioskami w celu dokonania ich oceny,
  3. dokonywanie oceny formalnej i merytorycznej wniosków,
  4. ustalanie listy zadań powiatowych oraz zadań gminnych rekomendowanych do dofinansowania ze środków Funduszu zgodnie z art. 24 ust. 5 ustawy o Funduszu,
  5. ustalanie wysokości dofinansowania dla poszczególnych zadań powiatowych oraz gminnych zgodnie z art. 14 i art. 15 ustawy o Funduszu,
  6. pisemne informowanie wnioskodawców o umieszczeniu zadania na liście, o której mowa w art. 26 ust. 3 pkt 1 ustawy o Funduszu,
  7. wzywanie wnioskodawców i występowanie do wnioskodawców w przypadkach, o których mowa w § 6 ust. 5 i § 7 ust. 3 Regulaminu.
  1. Do obowiązków Przewodniczącego Komisji, poza obowiązkami wskazanymi w § 3 ust. 1, należy:
  1. kierowanie pracą Komisji pod względem organizacyjnym,
  2. wyznaczanie terminów posiedzeń,
  3. podpisywanie w imieniu Komisji wezwań, o których mowa w § 6 ust. 5 Regulaminu,
  4. podpisywanie w imieniu Komisji wystąpień, o których mowa w § 7 ust. 3 Regulaminu,
  5. przedstawianie Wojewodzie listy zadań, o której mowa w ust. 1 lit. d Regulaminu,
  6. podpisywanie w imieniu Komisji informacji, o której mowa w ust. 1 lit. f Regulaminu.

 

§ 4

Obsługa administracyjna działania Komisji

  1. Obsługę Komisji zapewnia Wydział Inwestycji i Rozwoju Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, zwany dalej „Wydziałem”.
  2. Obsługa administracyjna Komisji obejmuje:
  1. wykonywanie czynności technicznych zleconych przez Przewodniczącego,
  2. zawiadamianie członków Komisji o wyznaczonych przez Przewodniczącego terminach posiedzeń,
  3. rejestrację złożonych wniosków w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD),
  4. prowadzenie rejestru składanych wniosków.

 

§ 5

Miejsce dokonywania oceny

  1. Komisja działa kolegialnie, w pełnym pięcioosobowym składzie, na posiedzeniach pod przewodnictwem Przewodniczącego.
  2. Z posiedzenia Komisji sporządzany jest protokół. Protokół z posiedzenia Komisji sporządza członek Komisji wyznaczony przez Przewodniczącego.
  3. Protokół określa w szczególności:
  1. datę posiedzenia,
  2.  wskazanie wniosków, które były przedmiotem oceny na danym posiedzeniu,
  3.  wyniki głosowań Komisji, o których mowa w § 6 ust. 2 oraz § 8 ust. 3 Regulaminu,
  4.  wzywanie wnioskodawców i występowanie do wnioskodawców w przypadkach, o których mowa w § 3 ust. 1 lit. g Regulaminu.
  1. Protokół podpisują wszyscy członkowie Komisji.
  2. Posiedzenia Komisji odbywają się w siedzibie Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104.

 

§ 6

Ocena formalna wniosków

  1. Ocena formalna wniosków polega na badaniu spełnienia wymogów formalnych, a jej wynik dokumentowany jest na Karcie oceny formalnej, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do Regulaminu.
  2. W przypadku braku jednomyślności w ramach poszczególnych wymogów formalnych Przewodniczący Komisji przeprowadza głosowanie w sprawie spełnienia przez wniosek danego wymogu formalnego. Członkowie głosują „za” albo „przeciw”. Głosowanie odbywa się zwykłą większością głosów w obecności wszystkich członków Komisji.
  3. Komisja sporządza jedną Kartę oceny formalnej wniosku.
  4. Po przeprowadzonej ocenie formalnej Karta, o której mowa w ust. 1 i ust. 3 Regulaminu, podlega akceptacji przez wszystkich członków Komisji w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD).
  5. W przypadku gdy wniosek o dofinansowanie:
  1. nie spełnia wymogów formalnych,
  2. zawiera oczywiste omyłki

- Komisja wzywa wnioskodawcę do jego uzupełnienia lub poprawienia w nim oczywistych omyłek, w terminie 10 dni, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

6.    Wnioskodawca, uzupełniając lub poprawiając wniosek o dofinansowanie, zgodnie z ust. 5, nie może załączyć dokumentów datowanych na dzień po złożeniu wniosku, o czym Komisja poucza wnioskodawcę, kierując do niego wezwanie.

7.    Komisja pozostawia bez rozpatrzenia wnioski niespełniające wymogów formalnych.

 

§ 7

Ocena merytoryczna wniosków

  1. Wnioski spełniające wymogi formalne podlegają ocenie merytorycznej.
  2. Ocena merytoryczna dokonywana jest w oparciu o akty prawne i dokumenty wymienione w § 1 ust. 2 Regulaminu, w tym Szczegółowe zasady oceny merytorycznej wniosku w ramach RFRD,  stanowiące Załącznik nr 4 do Regulaminu.
  3. Komisja, w celu usunięcia wątpliwości dotyczących treści wniosku o dofinansowanie, może wystąpić do wnioskodawcy o udzielenie informacji lub wyjaśnień w wyznaczonym terminie.
  4. Wnioskodawca, udzielając informacji lub wyjaśnień zgodnie z ust. 3, nie może załączyć dokumentów datowanych na dzień po złożeniu wniosku, o czym Komisja poucza wnioskodawcę kierując do niego wystąpienie.
  5. Ocena merytoryczna wniosków dokonywana jest na Karcie oceny merytorycznej, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do Regulaminu.
  6. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z treścią wniosku dokonują jego oceny, wypełniając indywidualnie Kartę oceny merytorycznej, o której mowa w ust. 5 Regulaminu.
  7. Kartę oceny merytorycznej wniosku, o której mowa w ust. 5 Regulaminu,  członek Komisji akceptuje w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD).
  8. Na podstawie oceny merytorycznej Komisja ustala listę zadań powiatowych oraz zadań gminnych rekomendowanych do dofinansowania ze środków Funduszu zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy o Funduszu.
  9. Lista, o której mowa w ust. 8, jest sporządzana w podziale na zadania powiatowe i zadania gminne oraz obejmuje:
  1. zadania powiatowe i zadania gminne rekomendowane do dofinansowania do wysokości środków przeznaczonych na dofinansowanie w danym województwie, o której mowa w art. 21 ust. 7 pkt 1 ustawy o Funduszu, zwaną dalej „listą podstawową”,
  2. zadania powiatowe i zadania gminne rekomendowane do dofinansowania, które nie zmieściły się w wysokości środków przeznaczonych na dofinansowanie w danym województwie, o której mowa w art. 21 ust. 7 pkt 1 „ustawy o Funduszu”, do kwoty stanowiącej równowartość 75% kwoty tych środków, zwaną dalej „listą rezerwową”.

 

§ 8

Wyniki oceny

  1. Komisja na podstawie oceny merytorycznej sporządza wykaz zadań powiatowych oraz zadań gminnych uszeregowanych od najwyżej do najniżej punktowanych.
  2. Ocena wniosku stanowi sumę punktacji wszystkich członków Komisji w poszczególnych kryteriach.
  3. W przypadku uzyskania tej samej wartości punktowej przez dwa lub więcej wnioski, Przewodniczący Komisji przeprowadza głosowanie w celu uszeregowania od najbardziej do najmniej priorytetowego zadania z poszczególnych wniosków. Członkowie głosują „za” albo „przeciw”. Głosowanie odbywa się zwykłą większością głosów w obecności wszystkich członków Komisji.
  4. Komisja, za pośrednictwem Przewodniczącego, przedstawia Wojewodzie listę zadań powiatowych oraz zadań gminnych rekomendowanych do dofinansowania ze środków Funduszu.
  5. Wojewoda w terminie 4 miesięcy od dnia ogłoszenia naboru przedstawia ministrowi właściwemu do spraw transportu listę rekomendowaną do dofinansowania.

 

§ 9

Sprawy sporne powstałe w toku funkcjonowania Komisji rozstrzyga Wojewoda.

 

§ 10

Regulamin Komisji obowiązuje od dnia podpisania.

                                                                                      USTALAM

 

                                                                                     Dorota Ryl

                                                                                     Wojewoda Łódzki

 

Załączniki (wzory):

  1. Oświadczenie o istnieniu/braku istnienia okoliczności uzasadniających wyłączenie członka Komisji z udziału w ocenie wniosków,
  2. Deklaracja poufności,
  3. Karta oceny formalnej,
  4. Szczegółowe zasady oceny merytorycznej wniosku w ramach RFRD,
  5. Karta oceny merytorycznej.
 Załącznik nr 1

Oświadczenie o istnieniu/braku istnienia okoliczności uzasadniających wyłączenie członka Komisji z udziału w ocenie wniosków

 

Imię i nazwisko:

…………………………………………………………………………………………………

 

Oświadczam, że:

  1. Jestem/Nie jestem* Wnioskodawcą lub nie pozostaje z Wnioskodawcą lub Wnioskodawcami w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że wynik oceny może mieć wpływ na moje prawa i obowiązki;
  2. Pozostaję/Nie pozostaję* w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa do drugiego stopnia z Wnioskodawcą lub Wnioskodawcami lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych Wnioskodawcy lub Wnioskodawców;
  3. Jestem/Nie jestem* związany z Wnioskodawcą lub Wnioskodawcami z tytułu przysposobienia, kurateli lub opieki;
  4. Jestem/Nie jestem* przedstawicielem Wnioskodawcy lub Wnioskodawców ubiegających się o dofinansowanie lub nie pozostaje w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa do drugiego stopnia z przedstawicielem Wnioskodawcy lub nie jestem związany z przedstawicielem Wnioskodawcy lub Wnioskodawców z tytułu przysposobienia, kurateli lub opieki;
  5. Pozostaję/Nie pozostaje* z Wnioskodawcą lub Wnioskodawcami w stosunku podrzędności służbowej;
  6. W okresie roku poprzedzającym datę rozpoczęcia oceny pozostawałem/nie pozostawałam/em* w stosunku pracy lub zlecenia z Wnioskodawcą lub Wnioskodawcami lub byłam/em członkiem organów zarządzających lub organów nadzorczych Wnioskodawcy lub Wnioskodawców;

 

  1. Nie zachodzą żadne okoliczności mogące budzić uzasadnione wątpliwości, co do mojej bezstronności względem podmiotu ubiegającego się o dofinansowanie w tym:
  1. brałem/nie brałem osobistego udziału w przygotowaniu wniosku będącego przedmiotem oceny,
  2. z osobą przygotowującą wniosek będący przedmiotem oceny:
  • łączy/nie łączy* lub nie łączył mnie związek małżeński, stosunek pokrewieństwa i powinowactwa do drugiego stopnia,
  • jestem/nie jestem* lub byłem/nie byłem* związany z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli.

 

W przypadku powzięcia wiadomości o istnieniu okoliczności uzasadniających wyłączenie członka Komisji z udziału w ocenie wniosku/wniosków zobowiązuję się do niezwłocznego złożenia Wojewodzie oświadczenia na piśmie o istnieniu ww. okoliczności oraz wyłączenia się z  udziału w ocenie wskazanego wniosku/wniosków.

  • Niepotrzebne skreślić

                                                          

........................................................ dnia ............................... r.

(miejscowość)

 

 

 

 

............................................................

(podpis)

 

Załącznik nr 2

Deklaracja poufności

Imię i nazwisko:

………………………………………………………………………………………………….

 

Niniejszym oświadczam, że zapoznałem/-am się z Regulaminem działania Komisji do oceny wniosków na dofinansowanie zadań ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg stanowiącym załącznik do Zarządzenia Wojewody Łódzkiego z dnia ……… sierpnia 2025 r. w sprawie powołania Komisji do oceny wniosków na dofinansowanie zadań jednorocznych oraz zadań wieloletnich w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na 2026 rok”  oraz zobowiązuję się do:

  1. wypełniania moich obowiązków w sposób uczciwy i sprawiedliwy, zgodnie z posiadaną wiedzą;
  2. bezterminowego zachowania w tajemnicy wszystkich informacji i dokumentów ujawnionych i wytworzonych w trakcie oceny w ramach pracy Komisji, w szczególności informacji i dokumentów, które stanowią tajemnice wynikające z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
  3. niezatrzymywania kopii jakichkolwiek pisemnych lub elektronicznych informacji udostępnionych mi na potrzebę oceny w ramach pracy Komisji.

 

 

                                                                                 

........................................................ dnia .............................. r.

(miejscowość)

 

 

 

............................................................

(podpis)

 

Załącznik nr 3

 

KARTA OCENY FORMALNEJ WNIOSKU

 

 

Nr ewidencyjny wniosku:

Data wpływu wniosku:

Wnioskodawca:

Nazwa zadania:

Rodzaj robót budowalnych (budowa (rozbudowa)/przebudowa/remont):

Kategoria drogi (powiatowa/gminna):

Rodzaj zadania (jednoroczne/wieloletnie):

Lp.

Wymogi formalne

Pierwsza ocena

Druga ocena

Tak

Nie

Nie dotyczy

Uwagi

 

    1.  

Czy wniosek/wnioski są zgodne z wymogami określonymi w pkt III Ogłoszenia o naborze.

 

 

 

 

 

    1.  

Czy Wniosek spełnia wymogi określone w pkt XIX ppkt 6. Ogłoszenia o naborze

 

 

 

 

 

    1.  

Czy wniosek  został podpisany elektronicznie przez osoby uprawnione?

(gminy: wójt, burmistrz, prezydent oraz kontrasygnata skarbnika;

powiaty: dwóch członków zarządu oraz kontrasygnata skarbnika)?

 

 

 

 

 

    1.  

Czy wniosek został złożony w wersji elektronicznej?

 

 

 

 

 

    1.  

Czy wniosek został złożony w formie edytowalnej?

 

 

 

 

 

    1.  

Czy wniosek i załączniki zostały złożone we właściwym formacie elektronicznym plików?

 

 

 

 

 

    1.  

Czy wniosek został złożony według właściwego wzoru stanowiącego załącznik do Ogłoszenia o naborze?

 

 

 

 

 

    1.  

Czy wniosek został złożony w terminie?

 

 

 

 

 

    1.  

Czy wniosek został złożony przez  właściwego zarządcę drogi/dróg stanowiącej/ych przedmiot wniosku, zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy o drogach publicznych?

 

 

 

 

 

10.

Czy tytuł zadania jest adekwatny do rodzaju robót budowlanych wskazanych we wniosku?

 

 

 

 

 

11.

Czy wniosek dotyczy:

  • zadania obejmującego odcinek/odcinki drogi/dróg będących drogą publiczną (powiatową lub gminną) w rozumieniu ustawy o drogach publicznych,
  • przebudowy drogi wewnętrznej
  • drogi o której mowa w art. 30 ustawy o Funduszu?

 

 

 

 

 

12.

Czy wniosek dotyczy jednego rodzaju robót tj. budowa (rozbudowa) lub przebudowa lub remont?

 

 

 

 

 

13.

Czy wniosek obejmuje maksymalnie 2 odcinki dróg/drogi oraz czy są one zgodne z wymogami określonymi w Ogłoszeniu o naborze?

 

 

 

 

 

14.

Czy planowane zadanie objęte wnioskiem jest zgodne z warunkami technicznymi określonymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych, z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach i innymi aktami prawnymi mającymi zastosowanie do planowanego zadania.

 

 

 

 

 

15.

Czy wniosek zawiera wymagane dane, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do Ogłoszenia o naborze?

 

 

 

 

 

16.

Czy załączony został harmonogram rzeczowo – finansowy i czy harmonogram rzeczowo – finansowy został podpisany przez osobę/y uprawnioną/e?

 

 

 

 

 

17

Czy harmonogram rzeczowo – finansowy został złożony w formie edytowalnej?

 

 

 

 

 

18

Czy harmonogram rzeczowo – finansowy zawiera wymagane dane zgodnie z wzorem stanowiący załącznik do Ogłoszenia o naborze, w tym czy kwota brutto jest zaokrąglona do pełnych złotych? Czy kwota brutto w harmonogramie zgadza się z kwotą brutto podaną we wniosku o dofinansowanie? Czy harmonogram uwzględnia tylko koszty kwalifikowalne zadania?

 

 

 

 

 

19

Czy załączono czytelną mapę poglądową umożliwiającą zlokalizowanie przedmiotu inwestycji w terenie, w szczególności względem innych dróg w okolicy wraz z zaznaczonymi elementami mającymi wpływ na ocenę merytoryczną wniosku, sporządzoną w skali oraz w sposób umożliwiający ich identyfikację i właściwą ocenę inwestycji?  Jeżeli mapa jest nieczytelna lub/i nie zawiera żadnych elementów mających wpływ na ocenę merytoryczną wniosku – zaznaczmy NIE

 

 

 

 

 

20

Czy załączono oświadczenie o realizacji inwestycji zgodnie warunkami technicznymi zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do Ogłoszenia o naborze? Czy oświadczenie zostało podpisane elektronicznie przez osobę/y uprawnioną/e?

 

 

 

 

 

21.

Czy załączono oświadczenie o przekazaniu danych o sieci dróg publicznych?

Czy oświadczenie zostało podpisane elektronicznie przez osobę/y uprawnioną/e?

 

 

 

 

 

22.

Czy załączono oświadczenie o zarządzaniu odcinkami dróg będących przedmiotem wniosku?

Czy oświadczenie zostało podpisane elektronicznie przez osobę/y uprawnioną/e?

 

 

 

 

 

23.

Czy załączono pełnomocnictwo do podpisywania dokumentów: wniosku/harmonogramu i oświadczeń? Jeśli dotyczy

Pełnomocnictwo, musi być udzielone w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych ze złożeniem wniosku o dofinansowanie (aplikowania o środki).

 

 

 

 

 

24.

Czy załączono kopię dokumentu stanowiącego zgodę na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych? Jeśli dotyczy

 

 

 

 

 

25

Czy dołączono podpisane porozumienie w sprawie powierzenia zadania publicznego w zakresie zarządzania odcinkiem drogi Jeśli dotyczy.

 

 

 

 

 

 

Wynik weryfikacji formalnej

Pierwsza ocena wniosku

Druga ocena wniosku

POZYTYWNA

 

 

NEGATYWNA

 

 

 

 

 

 

 

Proszę zaznaczyć „X” w odpowiedniej rubryce

POZYTYWNY – jeżeli zaznaczono tylko odpowiedzi „Tak” lub „Nie dotyczy”

NEGATYWNY – jeśli odpowiedź na którekolwiek pytanie brzmi „Nie”

Data akceptacji karty w EZD:

Załącznik nr 4

Szczegółowe zasady oceny merytorycznej wniosku w ramach RFRD

Kryteria oceny

Wyszczególnienie

Punktacja

Poprawa stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa ruchu drogowego niechronionych uczestników ruchu

  • poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego niechronionych uczestników ruchu (organizacja bezpiecznego ruchu drogowego niechronionych uczestników ruchu (w tym: oświetlenia drogi, oświetlenia przejść dla pieszych,  itp.)
  • zarządzanie prędkością (rozwiązania planistyczne, rozwiązania infrastruktury drogowej i organizacji ruchu, nadzoru i zaawansowanych technologii)

 

 

 

 

0-25

Zapewnienie spójności sieci dróg publicznych

  • długość drogi/dróg objętych zadaniem
  • ponadlokalność drogi (droga wychodzi poza obszar gminy/powiatu wnioskodawcy)
  • powiązanie drogi z drogami wyższej kategorii
  • możliwość przeniesienia ruchu na daną drogę w sytuacjach nagłych (ciągi dróg uwzględniane w działaniach ratowniczych)
  • brak dofinansowania zadań dla jst. z RFRD (dawniej FDS) w latach 2019-2024

 

 

 

0-20

Podnoszenie standardów technicznych dróg powiatowych i dróg gminnych, w szczególności dostosowanie ich do ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t, oraz zachowanie jednorodności sieci dróg powiatowych i dróg gminnych pod względem spełniania tych standardów

  • rozwiązania mające na celu poprawę parametrów technicznych drogi oraz infrastruktury technicznej związanej z drogą
  • zapewnienie jednorodności elementów drogi w odniesieniu do całej długości drogi (zachowanie parametrów technicznych)
  • dostosowanie do ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t.

 

 

 

 

0-10

Zwiększenie dostępności transportowej jednostek administracyjnych

  • wpływ realizacji zadania na poprawę dostępności do usług publicznych (tj. cmentarzy, boisk, urzędu gminy, szkół, remizy, ośrodków zdrowia, obiektów zabytkowych itd.)
  • wpływ realizacji zadania na sprawną realizację zadań państwa o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa obywateli (dostęp do wałów przeciwpowodziowych, przejazd samochodów o zwiększonym tonażu)
  • wpływ realizacji zadania na rozwój transportu zbiorowego
  • uwzględnienie czy droga została uszkodzona w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych i ujęta została w protokole strat

 

 

 

 

 

 

0-15

Poprawa dostępności terenów inwestycyjnych

  • lokalizacja specjalnej strefy ekonomicznej
  • przeznaczenie danych terenów w MPZP pod inwestycje – P, PG
  • lokalizacja inwestycji mieszkaniowych realizowanych w ramach programów poprawiających dostępność mieszkań (w szczególności inwestycje mieszkaniowe w ramach programu „Mieszkanie+”)
  • wpływ realizacji zadania na poprawę dostępności do ośrodków gospodarczych, targowisk lub czy stanowi bezpośredni dojazd do terenów, na których jest prowadzona produkcja rolna
  • dojazd do terenów inwestycyjnych z drogi wyższej kategorii przez wskazaną we wniosku drogę powiatową/gminną

 

 

 

 

 

 

0-10

Zwiększenie liczby obwodnic w ciągu dróg powiatowych i dróg gminnych

  • Zadanie dotyczy budowy obwodnicy zlokalizowanej w ciągu drogi powiatowej/gminnej

 

0-10

Poprawa dostępności terenów objętych przedsięwzięciami lub inwestycjami powiązanymi z przedsięwzięciem infrastrukturalnym, o których mowa w art. 5c ust. 1 ustawy z dnia 8 grudnia 2006 r. o finansowym wsparciu niektórych przedsięwzięć mieszkaniowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 788 i 1463)

  • Zadanie dotyczy poprawy dostępności terenów objętych przedsięwzięciami infrastrukturalnymi (budowa lub przebudowa komunalnej infrastruktury technicznej lub infrastruktury społecznej) lub inwestycjami powiązanymi z przedsięwzięciami infrastrukturalnymi, o których mowa w art. 5 c ust. 1 ustawy.

 

 

 

 

0-10

Załącznik nr 5

KARTA OCENY MERYTORYCZNEJ

Nr ewidencyjny wniosku: ……………

Wnioskodawca: …................................................................................................................

Nazwa zadania: .....................................................................................................................

L.p.

Kryterium

Punkty

Maksymalna liczba punktów

Przyznana liczba punktów

1.

Poprawa stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa ruchu drogowego niechronionych uczestników ruchu

 

 

2.

Zapewnienie spójności sieci dróg publicznych

 

 

3.

Podnoszenie standardów technicznych dróg powiatowych i dróg gminnych, w szczególności dostosowanie ich do ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t, oraz zachowanie jednorodności sieci dróg powiatowych i dróg gminnych pod względem spełniania tych standardów

 

 

4.

Zwiększenie dostępności transportowej jednostek administracyjnych

 

 

5.

Poprawa dostępności terenów inwestycyjnych

 

 

6.

Zwiększenie liczby obwodnic w ciągu dróg powiatowych i dróg gminnych

 

 

7.

Poprawa dostępności terenów objętych przedsięwzięciami lub inwestycjami powiązanymi z przedsięwzięciem infrastrukturalnym, o których mowa w art. 5c ust. 1 ustawy z dnia 8 grudnia 2006 r. o finansowym wsparciu niektórych przedsięwzięć mieszkaniowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 788 i 1463)

 

 

Razem:

 

 

 

data sporządzenia: ………………………………

 

Materiały

Zarządzenie Wojewody Łódzkiego w sprawie powołania Komisji do oceny wniosków w ramach RFRD na 2026
Zarządzenie​_Wojewody​_Łódzkiego​_w​_sprawie​_powołania​_Komisji​_do​_oceny​_wniosków​_w​_ramach​_RFRD​_na​_2026.pdf 0.08MB
Załącznik nr 1. Regulamin działania Wojewódzkiej Komisji do oceny wniosków na dofinansowanie zadań ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg
Załącznik​_nr​_1​_Regulamin​_działania​_Wojewódzkiej​_Komisji​_do​_oceny​_wniosków​_na​_dofinansowanie​_zadań​_ze​_środków​_Rządowego​_Funduszu​_Rozwoju​_Dróg.pdf 0.29MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
29.08.2025 10:08 Wanda Rutecka-Wybraniec
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Chabior Piotr
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zarządzenie Wojewody Łódzkiego z dnia 28 sierpnia 2025 r. w sprawie powołania członków Komisji do oceny wniosków o dofinansowanie zadań jednorocznych oraz zadań wieloletnich w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na 2026 rok. 1.0 29.08.2025 10:08 Wanda Rutecka-Wybraniec

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}