W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skarga na brak dostępności

Skarga na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

1.    Kiedy masz prawo złożyć skargę?

Jeśli złożyłeś wniosek o zapewnienie dostępności do Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie – a urząd dostępności nie zapewnił lub nie zapewnił dostępu alternatywnego, to masz prawo złożyć skargę na brak dostępności. Masz 30 dni na złożenie skargi od daty upływu terminu na zapewnienie dostępności przez Wojewodę Zachodniopomorskiego.

2.    Do kogo składasz skargę na brak dostępności?

Skargi powinny być składane do Oddziałów PFRON, właściwych terytorialnie dla podmiotów publicznych. Rozpatrywanie skarg na brak dostępności podmiotów publicznych należy do zadań Prezesa Zarządu PFRON.

3.    Co musisz napisać w skardze?

  • dane kontaktowe wnioskodawcy, czyli twoje imię i nazwisko, adres lub numer telefonu i adres e-mail,
  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno – komunikacyjnym,
  • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą, czyli jak można się z Tobą skontaktować,
  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, czyli w jaki sposób według Ciebie należy zlikwidować istniejącą barierę.

Podstawa prawna: ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz1411).

{"register":{"columns":[]}}