W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skład Rady Zamówień Publicznych

Małgorzata Stręciwilk - Przewodnicząca Rady Zamówień Publicznych
Małgorzata Stręciwilk

Aktualnie pełni funkcję Kanclerza na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Związana z system zamówień publicznych od lat dziewięćdziesiątych XX w. Była Prezesem Urzędu Zamówień Publicznych i członkiem oraz rzecznikiem prasowym Krajowej Izby Odwoławczej.

Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie, radcą prawnym wpisanym na listę OIRP w Lublinie, członkiem Regionalnej Komisji Orzekającej w sprawie naruszenia dyscypliny finansów publicznych przy RIO w Krakowie, jak również arbitrem na Liście Arbitrów Stałych i Liście Koncyliatorów Stałych Sądu Polubownego przy Prokuratorii Generalnie RP oraz pozaetatowym członkiem SKO w Lublinie. Jest członkiem Rady Programowej miesięcznika Zamówienia Publiczne Doradca oraz kwartalnika Prawo zamówień publicznych.

Wieloletni praktyki w dziedzinie zamówień publicznych i dyscypliny finansów publicznych, w tym ceniony  dydaktyk – od ponad 20 lat prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych na wielu uczelniach wyższych. Autorka licznych publikacji o charakterze naukowym i popularnonaukowym oraz fachowym - artykułów, monografii, poradników, czy komentarzy w tematyce zamówień publicznych i dyscypliny finansów publicznych.

dr Mateusz Winiarz - Wiceprzewodniczący Rady Zamówień Publicznych
Mateusz Winiarz

Doktor nauk prawnych, pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Publicznego Prawa Gospodarczego i Polityki Gospodarczej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego; związany zawodowo z problematyką zamówień publicznych od ponad 25 lat. Pierwsze doświadczenia zdobywał, pracując dla zamawiających. Później zajmował się kontrolą finansów publicznych i zamówień publicznych, w tym jako wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych i regionalnej izby obrachunkowej. Orzekał również jako arbiter w zespołach arbitrów, a także jako przewodniczący i członek komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Realizuje również zadania związane z zakupami w dużej spółce niezobowiązanej do stosowania przepisów Pzp.

dr Magdalena Czajkowska
Magdalena Czajkowska

Radca prawny, doktor nauk prawnych. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, Szkołę Prawa Amerykańskiego The Catholic University of America Columbus School of Law na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz International Legal Studies Programme na Uniwersytecie w Antwerpii (UIA).

Odbyła staż w Dyrektoriacie Konkurencji Komisji Europejskiej w Brukseli.

Specjalizuje się w zamówieniach publicznych i dostępności. Posiada wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu i przeprowadzaniu postępowań o zamówienie publiczne. Zajmuje się audytem prawnym, sporządzaniem analiz i opinii. 

Mariusz Haładyj
Mariusz Haładyj

Urzędnik państwowy, radca prawny. Prezes Prokuratorii Generalnej RP, członek Rady Zamówień Publicznych przy Prezesie UZP również poprzedniej kadencji. W latach 2012-2019 podsekretarz stanu w ministerstwach gospodarczych odpowiedzialny m.in. za regulacje gospodarcze (w tym Prawo Zamówień Publicznych), ocenę skutków regulacji i konsultacje publiczne. Były członek KNF oraz zastępca przewodniczącego Głównej Komisji Orzekającej ws dyscypliny finansów publicznych. Wcześniej zatrudniony w NIK, Ministerstwie Finansów (kontrola skarbowa) oraz Ministerstwie Gospodarki.

Wyróżniony odznaczeniami państwowymi m.in. za zasługi dla obronności kraju oraz legislacji. Nagrodzony przez Krajową Izbę Radców Prawnych tytułem ambasadora mediacji oraz za zasługi dla samorządu radcowskiego. Laureat nagród m.in. przyznanych przez największe organizacje przedsiębiorców oraz think tank prawniczy za wsłuchiwanie się w postulaty gospodarcze, współpracę oraz budowanie dialogu między administracją a przedsiębiorcami oraz przez Dziennik Gazeta Prawna tytułem bona lex.

dr Kalikst Nagel
Kalikst Nagel

Doktor nauk prawnych, radca prawny. Ekspert z zakresu prawa prawa umów, prawa zamówień publicznych. Ekspert w sprawach przygotowania i realizacji inwestycji infrastrukturalnych. 

Absolwent studiów prawniczych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (2012). Na tej samej uczelni uzyskał stopień naukowy doktora nauk prawnych (2019). 

Przez osiem lat pracownik i współpracownik renomowanych kancelarii prawnych. Od 2021 roku związany z Centralny Port Komunikacyjny sp. z o.o., gdzie odpowiada za opracowanie kluczowych umów związanych z przygotowaniem i realizacją inwestycji w zakresie Lotniska CPK oraz inwestycji kolejowych.

Autor kilkudziesięciu publikacji w dziennikach o profilu ogólnopolskim, specjalizujących się w tematyce ekonomiczno-prawnej oraz w prasie branżowej. Prelegent na licznych konferencjach poświęconych zagadnieniom z zakresu prawa zamówień publicznych. Wykładowca akademicki prowadzący zajęcia z zakresu prawa zamówień publicznych.

prof. dr hab. Paweł Nowicki
Paweł Nowicki

Doktor habilitowany nauk prawnych, profesor w Katedrze Prawa Międzynarodowego i Europejskiego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Radca prawny, prowadzi własną praktykę prawną. Specjalizuje się w tematyce prawa gospodarczego i polityk gospodarczych Unii Europejskie, w szczególności w prawie zamówień publicznych i PPP. Ekspert Komisji Europejskiej z dziedziny prawa zamówień publicznych – członek działającej przy Komisji Europejskiej grupy ekspertów zainteresowanych stron ds. zamówień publicznych na kadencję 2012-2015. Od 2020 r. ekspert Banku Światowego w zakresie zrównoważonych zamówień publicznych. Mediator Stały, Koncyliator Stały oraz Sędzia Sądu Polubownego przy Prokuratorii Generalnej RP.

Członek Stowarzyszenia Prawa Zamówień Publicznych (The Public Procurement Law Association) oraz Komisji ds. Wspierania Partnerstwa Publiczno-Prywatnego działającej przy Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich. Członek kolegium redakcyjnego European Procurement & Public Private Partnership Law Review. Autor ponad 100 publikacji na temat prawa zamówień publicznych, koncesji na roboty budowlane lub usługi, PPP, funduszy unijnych oraz nowoczesnych technologii, współautor największego komentarza unijnego do dyrektywy 2014/24/UE. Ceniony trener i wykładowca, prelegent na licznych szkoleniach i konferencjach z zakresu prawa zamówień publicznych zarówno w Polsce, jak i za granicą (m.in. w Rzymie, Mediolanie, Madrycie, Cardiff i Budapeszcie). Ukończył specjalistyczne studia podyplomowe z zakresu sztucznej inteligencji w Massachusetts Institute of Technology.

Tomasz Pałaszewski
Tomasz Pałaszewski

Doświadczenie na kierowniczych stanowiskach w sektorach publicznym i prywatnym o każdej formie prawnej. Od Przedsiębiorstw Państwowych przekształcanych w spółki prawa handlowego po międzynarodowe, wielobranżowe korporacje. Uczestniczenie w zarządzaniu przedsiębiorstwami zarówno po stronie Zamawiających w imieniu Skarbu Państwa jak i po stronie Wykonawców z rynku prywatnego.

Wieloletnie doświadczenie w branży transportu oraz inwestycji infrastrukturalnych, w szczególności kolejowych, ale także kultury. W przeszłosci m.in. członek Zarządu PKP S.A., członek Rad Nadzorczych Agencji Rozwoju Przemysłu, PKP Intercity i innych. Obecnie dyrektor w PGNiG Obrót Detaliczny.

Praktyka i doradztwo w zakresie strategii i zarządzania przedsiębiorstwem. Doświadczenie w analizach, studiach, biznes planach, analizach rynku. Udział w pracach badawczych - samodzielnie oraz w zespole.

Piotr Pieprzyca
Piotr Pieprzyca

Od 2022 roku Prezes Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych (OSKZP).

Z systemem zamówień publicznych związany od 2002 roku. W roku 2004 wybrany na 6 letnią kadencję jako arbiter przy Urzędzie Zamówień Publicznych. 

Wykładowca na uczelniach publicznych i prywatnych w Polsce. Prelegent na najważniejszych konferencjach z zakresu zamówień publicznych, prowadzący praktyczne szkolenia i warsztaty z zakresu zamówień publicznych.

Autor publikacji branżowych w prasie specjalistycznej.

Współautor komentarza do ustawy Prawo zamówień publicznych z 2019 r. - Ustawa Prawo zamówień publicznych. Komentarz dla wykonawców. Iwona Ziarniak, Martyna Lubieniecka, Piotr Pieprzyca

Współpomysłodawca nagrania podcastów dotyczących zamówień publicznych w ramach porozumienia zawartego pomiędzy Polskim Radiem S.A., Urzędem Zamówień Publicznych i OSKZP. 

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego na kierunku prawo oraz Podyplomowych Studiów Prawa Europejskiego na Wyższej Szkole Prawa i Administracji w Warszawie na kierunku Prawo europejskie. 

Jerzy Pieróg
Jerzy Pieróg

Adwokat, założyciel Kancelarii Prawnej PIERÓG & Partnerzy, specjalizującej się od ponad 27 lat w obsłudze zamówień publicznych. Mediator Stały, a także Koncyliator Stały Sądu Polubownego przy Prokuratorii Generalnej RP. 

W latach 1995-97 był w UZP dyrektorem wydziału organizującego pracę zespołów arbitrów. Przez 10 lat był też arbitrem z listy Prezesa UZP, wielokrotnie przewodnicząc składom orzekającym. Uczestniczył w pracach organów rządowych i sejmowych jako ekspert przy wielu nowelizacjach dotyczących zamówień publicznych, w tym jako główny ekspert sejmowej podkomisji pracującej w latach 2003-2004 nad nowym Prawem zamówień publicznych.

Prelegent na wielu konferencjach i szkoleniach, wieloletni wykładowca zamówień publicznych na studiach podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej i Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz zajęciach dla aplikantów radcowskich. Autor mającego łącznie 18 edycji Komentarza do ustaw dot. zamówień publicznych, wydawanego od 1996 roku przez Wydawnictwo C.H. Beck, a także wielu innych pozycji książkowych, referatów i artykułów publicystycznych.

Od 1997 r. doradca i pełnomocnik w najpoważniejszych postępowaniach przetargowych w Polsce, poczynając od budowy Trasy Świętokrzyskiej i Trasy Siekierkowskiej w Warszawie, poprzez budowę bloków energetycznych m. in. w Elektrowni Opole i Elektrociepłowni Żerań, po wielkie projekty informatyczne, jak KSI ZUS.

W latach 2019-2024 był członkiem poprzedniej Rady Zamówień Publicznych.

Beata Ratuska
Beata Ratuska

Zastępca Dyrektora Centrum Obsługi Administracji Rządowej i Centralnego Zamawiającego, odpowiedzialnego za przygotowanie i organizację procedur zamówień publicznych oraz zarządzanie umowami centralnymi na rzecz jednostek administracji rządowej w całym kraju.

Od kilkunastu lat zajmuje się zawodowo zamówieniami publicznymi w różnych rolach - przechodząc pełną ścieżkę rozwoju zawodowego, od specjalisty merytorycznego przez zarządzającego zespołami zamówień publicznych, po kierownika zamawiającego. Posiada doświadczenie w zamówieniach realizowanych na rzecz administracji rządowej i samorządowej. Pełnomocnik stron przed Krajową Izbą Odwoławczą.

Szczególnym obszarem zainteresowania i aktywności są: efektywność kompleksowych procesów zakupowych oraz zamówienia centralne i grupowe.

Absolwentka studiów ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. 

Ewa Ropka
Ewa Ropka

Dyrektor Centrum Zakupów dla Sądownictwa IGB w Krakowie realizującego powierzone zadania centralnego zamawiającego resortowego, odpowiedzialnego za przygotowanie i organizację procedur zamówień publicznych oraz zarządzanie umowami centralnymi na rzecz jednostek wymiaru sprawiedliwości w całym kraju.

Od kilkunastu lat zajmuje się zawodowo zamówieniami publicznymi w różnych rolach przechodząc pełną ścieżkę rozwoju zawodowego, od specjalisty merytorycznego, przez zarządzającego zespołami zamówień publicznych po kierownika zamawiającego, a także doradcy, prelegenta i autora publikacji branżowych. Posiada doświadczenie w zamówieniach realizowanych na rzecz administracji rządowej i samorządowej. Szczególnym obszarem zainteresowania i aktywności są: efektywność kompleksowych procesów zakupowych, zamówienia centralne i grupowe, elektronizacja oraz zrównoważone zamówienia publiczne.

Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych WPiA UJ, studiów podyplomowych zarządzania projektami AGH w Krakowie oraz studiów EMBA PAN w Warszawie.  

Agnieszka Suchecka
Agnieszka Suchecka

Radca prawny, mediator i koncyliator stały z listy Sądu Polubownego przy PGRP, rozjemca w ramach Komisji Rozjemczych FIDIC, lider Grupy Warunki Umowy w ramach Forum Dialogu Technicznego CPK, Lider Grupy Roboczej Forum Inwestycyjnego PKP PLK SA, biegły sądowy z zakresu zamówień publicznych i kontraktów dofinansowanych z funduszy unijnych przy SO w Poznaniu i SO w Warszawie, członek OSKZP, wykładowca, publicysta.

dr inż. Bogusław Wijatyk
Bogusław Wijatyk

Absolwent:

  • Akademii Rolniczej w Poznaniu, wydziału ogrodniczego, praca magisterska u prof. dr. hab. Zbigniewa Habera dot. zapobieganiu negatywnego oddziaływania skutków zbiornika poflotacyjnego „Żelazny Most” (największego zbiornika odpadów w Europie) KGHM;
  • Fachhochschule Weihenstephan Friesing, Triesdorf Międzynarodowe Studia Podyplomowe „Agrarmanagement“, Przewodniczący Komisji Egzaminacyjnej prof. dr Herbert Ströbel;
  • Akademii Rolniczej we Wrocławiu, doktorat z Instrumentów EU skierowanych do obszarów o niekorzystnych warunkach gospodarowania, promotorzy prof. dr hab. Barbara Kutkowska, prof. dr hab. Teodor Nietupski;
  • Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, studia podyplomowe „Nowoczesne Zarządzanie Instytucją”;
  • Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej w Gdańsku, studia podyplomowe „Master of Bussines Administration (MBA)”.

Polski samorządowiec, ekonomista, menadżer. Pracował na wszystkich szczeblach samorządu od gminy (Stronie Śląskie) przez powiat (kłodzki) po województwo (dolnośląskie). W powiecie kłodzkim w ramach współpracy międzynarodowej jednostek samorządu był współtwórcą porozumienia między powiatem kłodzkim a powiatem Gross-Gerau. W czasie przystępowania Polski do Unii Europejskiej był pełnomocnikiem prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa do nieinformatycznej części systemu Zarządzania i Kontroli (IACS), niezbędnego do wprowadzania płatności bezpośrednich dla rolników. Za zasługi na tym polu odznaczony Brązowym Krzyżem Prezydenta RP.

W Sekcji Analiz Ekonomicznych Polityki Rolnej (SAEPR) Fundacji Programów Pomocy dla Rolnictwa (FAPA) pracował jako ekonomista, gdzie przygotowywał m.in. analizy rynkowe, ocenę: „Układu Stowarzyszeniowego Polski z UE” czy skutków liberalizacji handlu międzynarodowego w ramach porozumienia CEFTA – Środkowoeuropejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (pierwotnie: Polska, Czechosłowacja, Węgry, później inne kraje).

W samorządzie województwa dolnośląskiego odpowiadał za Program Rozwoju Obszarów Wiejskich, rozwój Kapitału Ludzkiego, środowisko, geologię, współpracę regionalną i transgraniczną (Czechy i Saksonia). Przede wszystkim jednak za program o potwierdzonej międzynarodowej reputacji (ARGE – Wiedeń) „Odnowa Wsi” – skuteczne narzędzie edukacji dorosłych z terenów wiejskich, które służy do odwracania negatywnych trendów.

Na płaszczyźnie krajowej i międzynarodowej, jako jedyny cywil na tej pozycji jak dotąd, zarządzał przez blisko 6 lat Programem Bezpieczeństwa (NSIP) Sojuszu Północnoatlantyckiego (NATO) dla Polski. Ekspert w dziedzinie natowskiego procesu inwestycyjnego (w tym budowlanego). Nadzorował Agencję Mienia Wojskowego na podstawie kwalifikacji Ministra Skarbu Państwa.

Członek Instytutu Politycznego im. Macieja Rataja, ekspert think-thank przy NKW PSL, wykładowca akademicki przedmiotów ekonomicznych. Autor publikacji w j. polskim, angielskim.

Ewa Wiktorowska
Ewa Wiktorowska

Mgr inż. budownictwa, uprawnienia budowlane w dwóch specjalnościach. Wpis na listę trenerów prowadzoną przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych na rok 1997 r. - 16 luty 1997 r

Wpis na listę arbitrów prowadzoną przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych  na 6- letnią kadencję - 30 sierpnia 2004 r.

Członek Rady Krajowej Izby Gospodarczej od 2008 r., były radca KIG.

Członek założyciel, wieloletni prezes zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych; Przewodniczący kapituły Kryształy Przetargów Publicznych nagrody dla zamawiających i wykonawców z obszaru zamówień publicznych;

Członek Rady programowej miesięczników ds. zamówień publicznych: „Przetargi Publiczne” wydawnictwo Presscom oraz „Doradca Zamówienia Publiczne” wydawnictwo Publicus.

Od 2012 r. biegły sądowy ds. zamówień publicznych przy Sądzie Okręgowym w Warszawie.

Dwukrotnie członek Rady Zamówień publicznych przy prezesie Urzędu Zamówień Publicznych

Autor i współautor publikacji z zakresu zamówień publicznych, robót budowlanych, koncesji na roboty budowlane i usługi, partnerstwa publiczno- prywatnego

Trener i wykładowca z zakresu tematyki zamówień publicznych.

Michał Zastrzeżyński
Michał Zastrzeżyński

I Zastępca Prezydenta Miasta Sosnowca odpowiedzialny m.in. za proces udzielania zamówień publicznych, były naczelnik wydziału zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Sosnowcu.

Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych.

Wykładowca zamówień publicznych na studiach podyplomowych.

Praktyk, pasjonat w zakresie zamówień publicznych z dwudziestoletnim doświadczeniem.

Autor licznych publikacji w obszarze zamówień publicznych, w tym w miesięczniku „Przetargi Publiczne”. Uczestnik projektu nagrodzonego „Kryształem Przetargów Publicznych”.

Pełnomocnik stron przed Krajową Izbą Odwoławczą.

{"register":{"columns":[]}}