W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Polak na Węgrzech

POLAK NA WĘGRZECH

Poniższe informacje mają jedynie charakter sygnalny i nie są źródłem prawa. Szczegółowe przepisy można znaleźć na stronach właściwych instytucji lub uzyskać kontaktując się z nimi bezpośrednio. Nie komentujemy i nie bierzemy odpowiedzialności za informacje przekazywane wśród znajomych, na forach internetowych, facebook itp. Wydział Konsularny i Polonii nie pośredniczy w realizacji poniższych czynności.

 

PRAWO POBYTU – DOKUMENTY

Kwestie rejestracji cudzoziemca (obywatela UE) na terenie Węgier załatwia się w oddziale Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (OIF) właściwym dla miejsca pobytu na Węgrzech. Więcej informacji na stronie:

http://oif.gov.hu/index.php?lang=hu

Pierwszy pobyt na Węgrzech - przekraczający 90 dni w okresie 180-dniowym - (np. praca, działalność gospodarcza, studia, itp., również dla członków rodzin ww.)

Najpóźniej 93 dnia po przyjeździe na Węgry należy zgłosić pobyt w regionalnym oddziale OIF.

Należy to zrobić osobiście (generalna zasada), ale możliwe jest również złożenie dokumentów poprzez stronę: www.enterhungary.gov.hu

Po odbiór dokumentu należy zgłosić się osobiście.

Do dokonania zgłoszenia i otrzymania „Regisztrációs Igazolás” potrzebne są:

  1. Wypełniony i podpisany formularz
  2. Ważny paszport lub dowód osobisty
  3. Dokument potwierdzający cel pobytu (np. umowa o pracę, potwierdzenie kontynuowania studiów, itp.)

Jeśli ubiegająca się osoba nie pracuje/nie zarabia musi posiadać ubezpieczenie zdrowotne - przedstawić polisę ubezpieczeniową.

Urząd może zażądać dodatkowych dokumentów.

Jeżeli spełnione są warunki urząd wydaje „Regisztrációs Igazolás” natychmiast.

Opłata urzędowa: 1000,- HUF.

Wraz ze zgłoszeniem pobytu należy dokonać zgłoszenia węgierskiego miejsca zamieszkania.

W tym celu nalezy przedstawić jeden z poniższych dokumentów:

- umowa wynajmu mieszkania,

- dokument potwierdzający darmowe użyczenie mieszkania,

- nie starszy niż 30 dni wyciąg z ksiąg wieczystych potwierdzający prawo własności nieruchomości,

- inny dokument potwierdzający miejsce zamieszkania,

Pobyt stały - po 3-letnim legalnym nieprzerwanym pobycie na Węgrzech.

Wniosek o kartę stałego pobytu należy złożyć w regionalnym oddziale Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (OIF) właściwym dla miejsca pobytu na Węgrzech. Więcej informacji na stronie: http://oif.gov.hu/index.php?lang=hu

Potrzebne dokumenty:

  1. Wniosek
  2. Ważny paszport lub dowód osobisty
  3. Dokument/y potwierdzające nieprzerwany pobyt od 3 lat

Urząd może zażądać dodatkowych dokumentów.

Na rozpatrzenie wniosku o wydanie karty stałego pobytu urząd ma 70 dni.

Oplata urzędowa: 1500,- HUF.

Karta stałego pobytu wystawiana dla obywateli UE/EOG jest bezterminowa i jest ważna tylko
z ważnym paszportem lub dowodem osobistym.

KARTA ADRESOWA (Lakcímet igazoló hatósági Igazolvány)

Wraz z procedurą rejestracji pobytu dokonuje się zameldowania w pierwszym miejscu zamieszkania na Węgrzech.

Karta adresowa wydawana jest (przesyłana pocztą) po pierwszym zgłoszeniu pobytu w regionalnym oddziale Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (OIF) właściwym dla miejsca pobytu na Węgrzech.

http://oif.gov.hu/index.php?lang=hu

Posiadacz karty adresowej, chcąc zmienić miejsce zamieszkania - zameldowania - dokonuje tego
w powiatowym (w przypadku Budapesztu dzielnicowym) urzędzie Kormányhivatal/Kormányablak.

http://kormanyablak.hu/hu/feladatkorok/6/OKMIR00001

NUMER PODATKOWY (ADÓAZONOSÍTÓ JEL):

Wniosek o nadanie nr podatkowego należy złożyć na formularzu 'T34 Nemzeti Adó és Vámhivatal (NAV) – Narodowego Urzędu Podatków i Ceł.

Formularz można pobrać na https://nav.gov.hu/nav/letoltesek_egyeb/adatlap

Wniosek o nadanie numeru podatkowego/wydanie karty można złożyć w biurach NAV-u (http://nav.gov.hu/nav/ugyfelszolg), przedstawiając jednocześnie ważny paszport oraz kartę adresową i kartę rezydenta na Węgrzech.

W przypadku braku karty adresowej uzyskanie numeru podatkowego jest możliwe w

NAV Kiemelt Adózók Igazgatósága, 1077 Budapest, Dob utca 75-81.

Telefon: (+36 1) 461 3300

email: kavig@nav.gov.hu

Fax: (+36 1) 461 3311

Adres do korespondencji: 1410 Budapest, Pf.: 138.

Telefoniczna lina informacyjna: 1819

Wydanie karty po raz pierwszy (jak również w przypadku zmiany danych, uszkodzenia karty z winy wystawcy, kradzieży) jest bezpłatne.

Koszt ponownego wystawienia karty: 3000,- HUF.

Numer podatkowy może też wyrobić pracodawca, ale jest on wymagany przed rozpoczęciem pracy.

 

NUMER UBEZPIECZENIOWY (TAJ = Társadalombiztositási Azonositó Jel)

TAJ wyrabia pracodawca w momencie zatrudnienia pracownika.

Wniosek o wydanie numeru ubezpieczenia (również dla dziecka) należy złożyć w wojewódzkim lub stołecznym urzędzie państwowym (Kormányhivatal/Kormányablak) właściwym dla miejsca zamieszkania lub siedziby pracodawcy.

Wykaz urzędów: http://kormanyablak.hu/hu

Formularz można pobrać na http://www.neak.gov.hu/nyomtatvanytar/temp_sc_521873.html

Wymagane dokumenty:

- wypełniony formularz

- dokument potwierdzający tożsamość (paszport lub dowód osobisty)

- karta pobytu

- karta adresowa, potwierdzenie zameldowania

- zaświadczenie pracodawcy potwierdzające objęcie ubezpieczeniem

Organ odpowiedzialny: Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő 

Więcej informacji na stronie:

http://www.neak.gov.hu/felso_menu/lakossagnak/ellatas_magyarorszagon/jogosultsag_az_ellatasra/ellatasra_jogosultsag_igazolasa/taj_kartya

WĘGIERSKI ODPOWIEDNIK PESEL (SZEMÉLYI AZONOSÍTÓ)

SZEMÉLYI AZONOSÍTÓ otrzymują osoby, które dokonały rejestracji w Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (OIF) właściwym dla miejsca pobytu na Węgrzech http://oif.gov.hu/index.php?lang=hu

 

PRAWO JAZDY

Przy stałym pobycie na Węgrzech prawo jazdy wydane w Polsce należy wymienić na węgierskie.  Posiadacz zagranicznego prawa jazdy może się nim posługiwać maksymalnie do roku czasu. W sprawie wymiany zagranicznego prawa jazdy na węgierskie należy się zgłosić do powiatowego (w przypadku Budapesztu do dzielnicowego) urzędu, właściwego dla miejsca zamieszkania  posiadacza dokumentu (https://kormanyablak.hu/hu/okmanyirodak)

Informacje o wymianie prawa jazdy: http://kormanyablak.hu/hu/feladatkorok/75/OKMIR00061

 

PRZEREJESTROWANIE SAMOCHODU

Rejestracji samochodu należy dokonać w ciągu 60 dni po przybyciu (osiedleniu się na czas dłuższy).

Wymagane są dokumenty w oryginale.

Proces jest złożony i obejmuje następujące etapy:

  1. Proces „legalizacji” (honosítás) pojazdu – Stacje badań Wojewódzkich Urzędów ds. Transportu (Nemzeti Közlekedési Hatóság). Wykaz stacji: https://honositsunkautot.hu/honositas-nkh-vizsgakozpontok
  2. Weryfikacja autentyczności (eredetiség vizsgálat).
  3. Podatek rejestracyjny (regisztrációs adó) i podatek od nabycia własności (vagyonszerzési illeték) określa je Narodowy Urząd Podatków i Ceł (NAV).

https://nav.gov.hu/nav/ado/regisztracios_ado/7016_2017_felhivas.html

  1. Ubezpieczenie OC samochodu na podstawie nr podwozia.

Po wykonaniu ww. czynności można dokonać rejestracji w Kormányablak.

Więcej informacji o sprawie: https://kormanyablak.hu/hu/feladatkorok/75/OKMIR00067

Informacje dotyczące rejestrowania samochodu można też sprawdzić na stronie:

http://www.police.hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/kozlekedesrendeszet/kulfoldi-rendszamu-jarmuvek

 

ZŁOMOWANIE SAMOCHODU

Złomowanie samochodu możliwe jest tylko w uprawnionej stacji demontażu (regisztrált autóbontó), która wyda świadectwo złomowania (bontási átvételi igazolás). Świadectwo jest warunkiem np. wycofania pojazdu z eksploatacji. Świadectwo jest dokumentem uznawanym w państwach UE – określa to Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2000/53/WE z dnia 18 września 2000 r.
w sprawie pojazdów wycofanych z eksploatacji

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32000L0053&from=PL

Formalności związane ze złomowaniem/kasacją pojazdu – kategorie pojazdów M1 (samochód osobowy), N1 (mały samochód dostawczy – do 3,5 t) oraz pojazdy trójkołowe nie należące do kategorii trójkołowych pojazdów motorowych – załatwia właściciel pojazdu lub osoba, którą upoważni. Generalnie wymagane są następujące dokumenty:

- dowód rejestracyjny;

- karta pojazdu;

- tablice rejestracyjne;

- inne posiadane dokumentu pojazdu.

Przed dostarczeniem wraku samochodu należy ustalić z zakładem demontażu warunki, termin,  wymagane dokumenty itp.

Należy się sprawdzić, czy dana firma posiada uprawnienia nadane przez Nemzeti Közlekedési Hatóság do wystawienia świadectwa złomowania akceptowanego w Polsce/UE. Świadectwo jest wydawane
w języku węgierskim.

Zakład przetwarzania złomu można wyszukać np. przez internet wpisując np.: regisztrált autóbontó, bontási átvételi igazolás, roncsautó átvétel.

 

ZAŁOŻENIE (JEDNOOSOBOWEJ) DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Tzw. jednoosobową działalność gospodarczą może również założyć osoba fizyczna, obywatel państwa członkowskiego UE.

Rejestracji rozpoczęcia działalności można dokonać osobiście (lub przez pełnomocnika)
w powiatowym (w przypadku Budapesztu - dzielnicowym) urzędzie okmányiroda/kormányablak.

Rejestracji można dokonać również drogą elektroniczną - należy posiadać rejestrację „Ügyfélkapu”, rejestrację telefonicznej identyfikacji usług lub węgierski e-dowód.

W czasie rejestracji należy podać:

- dane osobowe (nazwisko i imię, nazwisko i imię rodowe, nazwisko i imię rodowe matki, miejsce i datę urodzenia, obywatelstwo),

- 10-cyfrowy nr identyfikacji podatkowej (węgierski NIP),

- dane adresowe prowadzonej działalności (siedziba, zakład),

- działalność: działalność podstawowa, ewentualnie inne,

- dane podatkowe (wybór formy podatkowej),

- oświadczenia potrzebne do rozpoczęcia działalności,

Termin: w przypadku prawidłowo wypełnionego formularza system organu prowadzącego ewidencję  wprowadzi do ewidencji działalność - automatycznie numer podatkowy dla rejestrowanej działalności oraz numer statystyczny - i przekaże powiadomienie osobie dokonującej rejestracji.

Przed rozpoczęciem rejestracji/działalności należy sprawdzić, czy do prowadzenia działalności potrzebne jest osobne pozwolenie lub obowiązek wpisu do specjalnej ewidencji:

https://www.ksh.hu/ovtj_menu;

http://engedelykoteles.mkik.hu/

Rejestracja jest bezpłatna. Działalność można rozpocząć w dniu wpisu do ewidencji.

Osoba fizyczna jednocześnie może być zarejestrowana tylko jeden raz.

Jednoosobowym przedsiębiorcą indywidualnym nie może być:

  • rolnik,
  • weterynarz,
  • adwokat,
  • notariusz,
  • rzecznik patentowy
  • komornik sądowy,
  • osoba małoletnia lub ubezwłasnowolniona,
  • osoba skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo na karę pozbawienia wolności powyżej 1 roku,
  • członek jednoosobowego przedsiębiorstwa lub członek posiadający nieograniczoną odpowiedzialność w spółce handlowej.

 

NOSTRYFIKACJA DYPLOMÓW

O nostryfikację dyplomu ukończenia kształcenia w placówkach szkolnictwa wyższego poza granicami Węgier  można się ubiegać w Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központ (MEIK). Nie ma obowiązku nostryfikacji dyplomu niższego stopnia przy ubieganiu się o przyjęcie na studia mające zapewnić wykształcenie wyższego stopnia, chyba, że uczelnia ma inne wymogi. Informacje na temat procedury ubiegania się na studia wyższe znajdują się na stronie:

https://www.oktatas.hu/felsooktatas/felveteli

Nostryfikacji stopnia naukowego dokonują uczelnie i Węgierska Akademia Nauk (Magyar Tudományos Akadémia).

 

WYKONYWANIE TZW. ZAWODÓW REGULOWANYCH

Informacje na temat uznania kwalifikacji zawodów regulowanych na Węgrzech, lista zawodów regulowanych:

https://www.oktatas.hu/kepesitesek_elismertetese/english/recognition_of_foreign_qualifications

Nostryfikacja dyplomu na podstawie prawa unijnego w przypadku zawodów regulowanych:

Wniosek

- złożenie wniosku osobiście: biuro obsługi interesantów Urzędu ds. Edukacji (Oktatási Hivatal ügyfélszolgálata),

Adres: 1122 Budapest, Maros utca 19-21.

Godziny przyjęć: od poniedziałku do czwartku: 8.00-12.00 i  13.00-16.00; w piątek 8.00-13.30.

- Wysłanie wniosku pocztą (listem poleconym) na adres:

Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központ, 1363 Budapest, Pf. 112.

- Korzystając z węgierskiego profilu zaufanego (Ügyfélkapu),

Wymagane dokumenty:

- Wniosek (można pobrać na

https://oktatas.hu/pub_bin/dload/meik/docs/EUkozjog_kep_elism_krlm.doc

- uwierzytelniona kopia oryginalnego dyplomu oraz jej jedna fotokopia,

- uwierzytelniona kopia indeksu, spisu przedmiotów, transkrypcji akademickiej itp., oraz jej fotokopia,

- uwierzytelniona kopia uznania dyplomu przez któreś z państw członkowskich w przypadku dyplomu spoza UE, oraz uwierzytelniona kopia zaświadczenia o posiadaniu 3-letniego doświadczenia w tym państwie,

- uwierzytelnione tłumaczenia ww. dokumentów. W przypadku dokumentów sporządzonych
w j. angielskim, czeskim, francuskim, niemieckim, rosyjskim, rumuńskim i słowackim dokumenty
nie muszą być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego, tylko np. przez wnioskodawcę.

- życiorys zawodowy w 2 egzemplarzach,

- potwierdzenie uiszczenia opłaty,

- kopia dokumentu potwierdzającego dane osobowe i obywatelstwo (paszport, dowód osobisty),

Wysokość opłaty 60 000,- HUF (mogą natomiast wystąpić dodatkowe koszy np. ekspertyz, itp.).

Termin realizacji: 75 dni.

Więcej informacji: https://www.oktatas.hu/kepesitesek_elismertetese/meik/meik_elerhetoseg

EMERYTURA

Informacje na temat ubezpieczenia emerytalnego i emerytur na Węgrzech:

https://nyugdijbiztositas.tcs.allamkincstar.gov.hu/hu/

 

ZAREJESTROWANIE ZAGRANICZNEGO WYROKU O ROZWODZIE W POLSKIM URZĘDZIE STANU CYWILNEGO

 

Zgodnie z art. 108 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2016 r. poz. 2064, z późn. zm.), jeżeli orzeczenie sądu państwa obcego lub rozstrzygnięcie innego organu państwa obcego podlega uznaniu na podstawie przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego, wiążących Rzeczpospolitą Polską wielostronnych i dwustronnych umów międzynarodowych lub prawa Unii Europejskiej, kierownik urzędu stanu cywilnego dołącza wzmiankę dodatkową do aktu stanu cywilnego lub zamieszcza przypisek przy tym akcie.

 

Na podstawie art. 1145 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U.
z 2018 r. poz. 1360, z późn. zm.), w brzmieniu obowiązującym
od dnia 1 lipca 2009 r., orzeczenia sądów państw obcych wydane w sprawach cywilnych podlegają uznaniu z mocy prawa, chyba że orzeczenie nie podlega uznaniu, gdy np. nie jest prawomocne w państwie, w którym  zostało wydane.  Natomiast orzeczenia rozwodowe wydane przez sądy państw członkowskich UE od dnia 1 maja 2004 roku są bezpośrednio uznawane na mocy przepisów rozporządzenia Rady (WE) nr 2201/2003 z dnia 27 listopada 2003 r. dotyczącego jurysdykcji oraz uznawania i wykonywania orzeczeń w sprawach małżeńskich oraz w sprawach dotyczących odpowiedzialności rodzicielskiej, uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1347/2000.

 

Pozostałe orzeczenia rozwodowe (wydane przez sądy państw członkowskich UE przed 1 maja 2004 roku lub przez sądy pozostałych państw przed 1 lipca 2009 roku) podlegają uznaniu na terytorium RP w drodze postępowania sądowego.

 

W myśl ustawy z dnia 25 czerwca 2015 r. Prawo konsularne (Dz.U. z 2017 r. poz. 1545, z późn. zm.), konsul nie może pośredniczyć w procedurze wpisania wzmianki dodatkowej o orzeczeniu sądu lub innego organu państwa obcego, w tym orzeczeń rozwodowych. W tych sprawach zainteresowane osoby powinny kontaktować się bezpośrednio z właściwym urzędem stanu cywilnego.

Natomiast, w przypadku konieczności uznania orzeczeń rozwodowych wydanych odpowiednio przed powyższymi datami, zainteresowane osoby powinny kontaktować się bezpośrednio z właściwym sądem okręgowym w Polsce.

 

Możliwym wyjątkiem od powyższej zasady jest sytuacja, gdy osoba zainteresowana wnioskuje
za pośrednictwem konsula o dokonanie transkrypcji zagranicznego aktu małżeństwa, które w chwili złożenia wniosku jest już rozwiązane przez rozwód, a orzeczenie zostało wydane odpowiednio po
1 maja 2004 r. (państwa UE) bądź po 1 lipca 2009 r. (pozostałe państwa) i jednocześnie wnioskuje
o naniesienie wzmianki dodatkowej o rozwodzie w transkrybowanym akcie małżeństwa. W takiej sytuacji osoba zainteresowana składając do konsula wniosek o transkrypcję może jednocześnie złożyć wniosek o naniesienie wzmianki dodatkowej o rozwodzie (wraz z niezbędnymi dokumentami).
Ta czynność konsularna podlega wtedy opłacie konsularnej zgodnie z Taryfą Opłat Konsularnych (poz. 7.06), podobnie jak dodatkowe sporządzenie i poświadczenie lub sprawdzenie i poświadczenie tłumaczenia.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rejestracja wyroku rozwodu w Urzędzie Stanu Cywilnego

 

Należy złożyć:

- dokument tożsamości;

- wniosek o uznanie zagranicznego wyroku rozwodowego;

- oryginał prawomocnego wyroku rozwodowego sądu wraz z urzędowym tłumaczeniem na j. polski (eredti jogerős bírósági végzés a házasság felbontásáról hiteles fordítással együtt - Járási Bíroság, Törvényszék ad ki ) orzeczonego w państwie należącym do UE po 01.05.2004 r.;

- oryginał świadectwa BRUKSELA 2/A wraz z urzędowym tłumaczeniem na j. polski sporządzony przez właściwy sąd zagraniczny, określony w art. 39 Rozporządzenia Rady Nr 2201/2003;

(a 2201/2003 EK tanácsi rendelet 39. cikkben említett- Brüsszel  2/A igazolás, hitelesített fordítással együtt. Az igazolást a házasságot felbontó bíroság ad ki).

 

lub

- oryginał prawomocnego wyroku rozwodowego orzeczonego po 01.07.2009 r. w państwie nie należącym do Unii Europejskiej, wraz z urzędowym tłumaczeniem  na j. polski;

 

Uznanie wyroku rozwodowego w sądzie polskim:

Wniosek o uznanie wyroku  rozwodowego wydanego przez sąd państwa członkowskiego UE przed
1 maja 2004 r. lub przez sądy pozostałych państw wydane przed 1 lipca 2009 r. należy składać do Sądu Okręgowego właściwego dla obecnego lub ostatniego miejsca zamieszkania w Polsce.

W przypadku, gdy obie strony zamieszkują za granicą właściwy jest zawsze Sąd Okręgowy
w Warszawie, VI Wydział Rodzinny Odwoławczy, Aleja Solidarności 127, 00-951 Warszawa  

 

W polskim sądzie należy złożyć:

- wniosek w 4 egzemplarzach

- oryginał prawomocnego wyroku rozwodowego wraz z urzędowym tłumaczeniem na j. polski

- odpis aktu małżeństwa z urzędu stanu cywilnego w Polsce (jeśli było zarejestrowane)

 

SZKOŁY W JĘZYKU POLSKIM

Szkoła Polska im. Sándora Petőfiego przy Ambasadzie RP w Budapeszcie

1025 Budapest, Törökvész út 15., tel./fax: (+36 1) 326 8306; tel.: (+36) 70 701 3847,

e-mail: budapeszt@szkolapolska.hu

Szkoła realizuje polski program edukacyjny i jest jedyną polską placówką oświatową na Węgrzech.

 

Ogólnokrajowa Szkoła Polska na Węgrzech

1102 Budapest, Állomás u. 10, tel. (+36 1) 261 2748;

e-mail: szkolpol@polonia.hu http://szkolpol.hu/pl/startpl/

Szkoła wpisana jest w węgierski system oświaty i podlega nadzorowi Ministerstwa Zasobów Ludzkich Węgier. W szkole tej prowadzone są zajęcia z zakresu języka polskiego oraz wiedzy o kraju i kulturze polskiej.

Spotkania przedszkolaków w jęz. polskim

Polska Parafia Personalna (1103 Budapeszt, Óhegy u. 11.), w soboty od godz. 10.00 do 13.00.

Spotkania dla dzieci w wieku o 3 lat do 6 lat

Polskie Stowarzyszenie Kulturalne im. gen. J. Bem (1051 Budapest, Nádor u. 34. II. 1.) w soboty
w godzinach 10.00 - 13.00.

Spotkania młodych mam z najmłodszymi dziećmi

Polskie Stowarzyszenie Kulturalne im. gen. J. Bem (1051 Budapest, Nádor u. 34. II. 1.) w piątki od godz. 10.30.

 

POSŁUGA DUSZPASTERSKA W JĘZYKU POLSKIM (obrządek rzymsko - katolicki)

Polska Parafia Personalna w Budapeszcie

1103 Budapeszt, Óhegy u. 11.

http://www.parafiabudapeszt.republika.pl/index.html

Msze św. w języku polskim: niedziele i święta o godz. 10.30 i 18.00 oraz w każdy piątek o 17.00. Każdego 13-tego dnia miesiąca nabożeństwo fatimskie.

Nauczanie religii, przygotowanie do pierwszej komunii, bierzmowania, nauki przedmałżeńskie w jęz. polskim.

 

NAJWAŻNIEJSZE POLSKIE/POLONIJNE ORGANIZACHE NA WĘGRZECH

Polskie Stowarzyszenie Kulturalne im. gen. J. Bema (ma trzy oddziały terenowe) http://www.bem.hu/

Stowarzyszenie Katolików Polskich na Węgrzech p.w. Św. Wojciecha (ma dwa oddziały terenowe)

https://www.dombudapeszt.com/

Polonia Nova https://pl-pl.facebook.com/polonianova/

Stowarzyszenie Grupa Rekonstrukcji Historycznych Legion Wysockiego na Węgrzech https://hu-hu.facebook.com/wysockilegio/

Ogólnokrajowy Samorząd Polski www.polonia.hu

KULTURA POLONIJNA:

  • Zespół Pieśni i Tańca Ludowego „Polonez", 1184 Budapest, Üllői út 400., info@polonez.hu

https://pl-pl.facebook.com/bpolonez/

MEDIA POLONIJNE:

 

 

{"register":{"columns":[]}}