Legalizacja
Legalizacja dokumentu urzędowego to poświadczenie, że dokument pochodzi z właściwego urzędu — legalizując dokument, konsul potwierdza autentyczność podpisu i pieczęci urzędnika zagranicznego. Dzięki temu możesz posłużyć się zagranicznym dokumentem urzędowym w Polsce.
Legalizacja dotyczy państw, które nie są stronami Konwencji Haskiej znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych z dnia 5 października 1961 roku (Dz.U. z 2005 r. poz. 938).
Konsul RP w Abu Zabi legalizuje wyłącznie oryginały i odpisy dokumentów wydane przez urzędy Zjednoczonych Emiratów Arabskich opatrzone naklejką oraz pieczęcią legalizacyjną emirackiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych (MOFA).
Aby umówić wizytę w konsulacie dotyczącą legalizacji wybierz na stronie e-konsulat wizytę w sprawie prawnej.
Legalizacja dokumentów kosztuje 130 AED.
Legalizacja dokumentów jednostronicowych, w szczególności świadectw szkolnych oraz aktów stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa itp.), realizowana jest niezwłocznie w dniu złożenia wniosku w Ambasadzie. W przypadku dokumentów wielostronicowych, ze względu na konieczność szczegółowej weryfikacji, termin dokonania legalizacji ustalany jest indywidualnie i może wymagać dłuższego czasu realizacji. Wnioskodawcy są każdorazowo informowani o przewidywanym terminie odbioru dokumentów.
Jeśli zagraniczny urząd wymaga legalizacji polskiego dokumentu, zapoznaj się z informacjami zamieszczonymi na stronie polskiego MSZ.
Podstawa prawna
Konwencja znosząca wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzona w Hadze dnia 5 października 1961 roku
Ustawa z dnia 25 czerwca 2015 r. Prawo konsularne
Ustawa z dnia 17 listopada 1964 roku Kodeks postępowania cywilnego