W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Komunikat dotyczący weryfikacji wniosków

03.12.2021

Szanowni Państwo, w związku z pytaniami kierowanymi do Centrum Projektów Polska Cyfrowa przez część gmin dokonujących weryfikacji wniosków o dofinansowanie w Konkursie Grantowym „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”, zalecamy poniżej sposób postępowania.

Granty PPGR

W przypadku, gdy na etapie zbierania oświadczeń Gmina nie otrzymała od użytkownika końcowego dokumentów potwierdzających złożone oświadczenie, w pierwszej kolejności rekomendujemy weryfikację kryteriów dostępowych w oparciu o dostępne rejestry publiczne, stanowiące zasób własny Gminy, bądź innych podmiotów publicznych. Zgodnie z § 4 ust. 14 Regulaminu Konkursu Grantowego, „Grantobiorca zobowiązany jest do zweryfikowania oświadczeń złożonych przez opiekunów prawnych oraz osoby pełnoletnie składające oświadczenie we własnym imieniu, w zakresie ich poprawności. W szczególności, do zweryfikowania, czy składający oświadczenie jest uprawniony do ubiegania się o wsparcie. Grantobiorca w celu potwierdzenia poprawności danych w oświadczeniu może korzystać z informacji uzyskanych z KOWR oraz innych danych i rejestrów państwowych znajdujących się w jego zasobach, lub na podstawie dokumentów przedłożonych przez składającego oświadczenie.”. W ślad za tym prosimy mieć na uwadze, aby obowiązek weryfikacji danych nie spoczywał na osobach ubiegających się o wsparcie, a na Grantobiorcy.

Ponadto prosimy pamiętać, że zarówno CPPC jak i Gminy uprawnione są do przetwarzania danych osobowych w związku z aplikowaniem o ośrodki w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Proces weryfikacji poprawności wniosków o środki publiczne pochodzące z funduszy Unii Europejskiej jest przesłanką w pełni umożliwiającą Gminie wgląd w dane publiczne, dotyczące osób wskazanych w oświadczeniach – zainteresowanych uzyskaniem wsparcia. Gmina weryfikując otrzymane dane, realizuje istotny interes publiczny polegający na sprawdzeniu poprawności danych w zakresie wysokości wnioskowanych, a następnie wydatkowanych środków publicznych.

Jednocześnie, w opinii CPPC sprawdzenie danych wskazanych w oświadczeniach w oparciu o rejestry publiczne stanowiące zasób własny Gminy lub innych podmiotów publicznych nie koliduje z zapisami obowiązującego w Polsce prawa, w tym z zapisami w dokumentacji konkursowej oraz uwarunkowaniami RODO.

 

{"register":{"columns":[]}}