Odbudowa Jeleniej Góry po powodzi – rządowe wsparcie i kolejne etapy działań
Na zaproszenie władz Jeleniej Góry wojewoda dolnośląska Anna Żabska, pełnomocnik ds. odbudowy Robert Leszczyński oraz eksperci z Zespołu ds. odbudowy spotkali się w jeleniogórskim ratuszu na konferencji poświęconej bieżącemu stanowi prac przy odbudowie po powodzi.
Spotkanie było okazją do podsumowania dotychczasowych działań oraz omówienia procedur niezbędnych do skutecznego ubiegania się o rządowe środki. Jak podkreślono, do końca roku w ramach subwencji dla Jeleniej Góry wypłacono już blisko 17 mln zł. Łączna kwota wsparcia dla mieszkańców przekroczyła 32 mln zł – z czego ponad 12 mln zł przeznaczono na odbudowę mieszkań, a 30 mln zł na infrastrukturę, w tym drogi i placówki oświatowe.
– Część zadań ma już zapewnione finansowanie, a część jeszcze na nie oczekuje. Chciałam przy tej okazji bardzo podziękować panu prezydentowi – samorząd działa bardzo sprawnie i mamy świetny kontakt – mówiła wojewoda Anna Żabska.
Zespół ds. odbudowy przypomniał również samorządowcom o kluczowych zasadach składania wniosków o środki celowe. Wszystkie dokumenty należy wypełniać za pośrednictwem dedykowanej aplikacji – tylko poprawnie złożone wnioski trafiają następnie do ministerstwa.