W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Oddział Paszportowy i Spraw Cudzoziemców w Legnicy

Kierownik Oddziału:
Beata Mindur

 

Zadania realizowane w Oddziale:

1.    przyjmowanie wniosków paszportowych i wydawanie dokumentów paszportowych;
2.    przyjmowanie oświadczeń o utracie lub odnalezieniu dokumentu paszportowego;
3.    prowadzenie ewidencji paszportowej obejmującej wydane paszporty tymczasowe i tzw. „drugie” paszporty, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
4.    udzielanie informacji o danych paszportowych zgodnie z ustawą o dokumentach  paszportowych oraz ustawą o ochronie danych osobowych;
5.    nadanie numeru PESEL obywatelom polskim mieszkającym za granicą, gdy składają wniosek o paszport lub paszport tymczasowy i nie posiadają numeru PESEL;
6.    nadzór i obsługa Terenowego Punktu Paszportowego w Głogowie, w Lubinie oraz w Polkowicach;
7.    przyjmowanie wniosków na pobyt czasowy, pobyt stały, pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej - obsługa bezpośrednia;
8.    przyjmowanie wniosków o wydanie/wymianę karty pobytu- obsługa bezpośrednia;
9.    wszczynanie postępowań administracyjnych w sprawach wniosków wymienionych w punkcie 8 lub prowadzenie postępowań administracyjnych w celu usunięcia braków formalnych;
10.    prowadzenie postępowań w sprawach o udzielenie, zmianę lub cofnięcie zezwoleń na pobyt czasowy – ze względu na wykonywanie pracy i połączenie z rodziną cudzoziemca;
11.    generowanie i wydawanie kart pobytu;
12.    składanie do właściwego miejscowo komendanta oddziału Straży Granicznej lub Komendanta placówki Straży Granicznej wniosków o zobowiązanie cudzoziemca do powrotu;
13.    prowadzenie rejestrów spraw z zakresu wydawania zezwoleń na pobyt czasowy;
14.    przygotowywanie zaświadczeń, odpowiedzi na zapytania indywidualne oraz wnioski innych organów, służb i instytucji - w sprawach objętych merytoryczną działalnością Oddziału;
15.    prowadzenie rejestrów spraw objętych merytoryczną działalnością Oddziału;
16.    obsługa klienta w zakresie zadań objętych merytoryczną działalnością Oddziału.

{"register":{"columns":[]}}