Oddział Paszportowy i Spraw Cudzoziemców w Legnicy
Kierownik Oddziału:
Beata Mindur
Zadania realizowane w Oddziale:
1. przyjmowanie wniosków paszportowych i wydawanie dokumentów paszportowych;
2. przyjmowanie oświadczeń o utracie lub odnalezieniu dokumentu paszportowego;
3. prowadzenie ewidencji paszportowej obejmującej wydane paszporty tymczasowe i tzw. „drugie” paszporty, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
4. udzielanie informacji o danych paszportowych zgodnie z ustawą o dokumentach paszportowych oraz ustawą o ochronie danych osobowych;
5. nadanie numeru PESEL obywatelom polskim mieszkającym za granicą, gdy składają wniosek o paszport lub paszport tymczasowy i nie posiadają numeru PESEL;
6. nadzór i obsługa Terenowego Punktu Paszportowego w Głogowie, w Lubinie oraz w Polkowicach;
7. przyjmowanie wniosków na pobyt czasowy, pobyt stały, pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej - obsługa bezpośrednia;
8. przyjmowanie wniosków o wydanie/wymianę karty pobytu- obsługa bezpośrednia;
9. wszczynanie postępowań administracyjnych w sprawach wniosków wymienionych w punkcie 8 lub prowadzenie postępowań administracyjnych w celu usunięcia braków formalnych;
10. prowadzenie postępowań w sprawach o udzielenie, zmianę lub cofnięcie zezwoleń na pobyt czasowy – ze względu na wykonywanie pracy i połączenie z rodziną cudzoziemca;
11. generowanie i wydawanie kart pobytu;
12. składanie do właściwego miejscowo komendanta oddziału Straży Granicznej lub Komendanta placówki Straży Granicznej wniosków o zobowiązanie cudzoziemca do powrotu;
13. prowadzenie rejestrów spraw z zakresu wydawania zezwoleń na pobyt czasowy;
14. przygotowywanie zaświadczeń, odpowiedzi na zapytania indywidualne oraz wnioski innych organów, służb i instytucji - w sprawach objętych merytoryczną działalnością Oddziału;
15. prowadzenie rejestrów spraw objętych merytoryczną działalnością Oddziału;
16. obsługa klienta w zakresie zadań objętych merytoryczną działalnością Oddziału.