W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Oddział Programów Rozwoju Społecznego

Kierownik Oddziału:

Elżbieta Gawryjołek

tel.: 71 340 69 87
e-mail: e.gawryjolek@duw.pl

Zadania Oddziału Programów Rozwoju Społecznego:

  1. realizowanie zadań związanych z przekazywaniem wsparcia finansowego na dofinansowanie zadań w ramach programów rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, w tym:
  • obsługa pracy zespołu oceniającego wnioski o dofinansowanie,
  • przygotowanie oraz zawieranie umów i aneksów o dofinansowanie,
  • weryfikacja wniosków o płatność,
  • realizacja spraw związanych z wnioskowaniem o środki,
  • zatwierdzanie rozliczeń dofinansowania w zakresie rzeczowym i finansowym udzielonego na podstawie umów,
  • kontrola wykorzystania dofinansowania oraz kontrola trwałości,
  • monitorowanie ciągłości realizacji zadań finansowanych z programu,
  • monitorowanie danych dotyczących dofinansowanych instytucji opieki,
  • sporządzanie sprawozdań,
  • realizacja wytycznych przygotowanych przez Ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego,
  • realizacja innych zadań zleconych przez Ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego, związanych z wdrażaniem i realizacją programów;
  1. realizowanie zadań związanych z przekazywaniem wsparcia finansowego na dofinansowanie zadań w ramach programów finansowanych z Funduszu Solidarnościowego tj. Program Centra opiekuńczo – mieszkalne, Program Asystent Osobisty Osoby z Niepełnosprawnością, Program Opieka Wytchnieniowa:
  •  wykonywanie zadań związanych z realizacją przez jednostki samorządu terytorialnego resortowych programów wsparcia osób niepełnosprawnych wynikających z ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym, w zakresie zadań z obszaru zabezpieczenia społecznego, w tym działania kontrolne;
  • kontrola prawidłowości wykorzystania dotacji udzielanych jednostkom samorządu terytorialnego i innym podmiotom, w zakresie zadań należących do merytorycznej właściwości Oddziału;
  1. obsługa zadań realizowanych w ramach Programu integracji społecznej i obywatelskiej Romów w Polsce w latach 2021 – 2030;

  2. współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego oraz NGO realizującymi zadania w ramach Programu integracji społecznej i obywatelskiej Romów w Polsce w latach 2021 – 2030;

  3. organizacja cyklicznych spotkań z przedstawicielami różnych agend, jednostek samorządu terytorialnego, szkół, ośrodków pomocy społecznej, centrów, instytucji kultury itp., na terenie, których zamieszkują Romowie oraz lokalnych NGO;

  4. organizacja cyklicznych spotkań szkoleniowych dla Asystentów Edukacji Romskiej oraz nauczycieli wspomagających;

  5. współpraca z Pełnomocnikiem ds. mniejszości narodowych i etnicznych;

  6. prowadzenie monitoringu zadań realizowanych w ramach Programu integracji społecznej i obywatelskiej Romów w Polsce w latach 2021 – 2030;

  7. przygotowanie sprawozdań, informacji, raportów z realizacji zadań objętych Programem;

  8. analiza przedłożonej przez Dolnośląskiego Kuratora Oświaty dokumentacji z wykonania Modułu 1. i 2. Rządowego programu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży „Przyjazna szkoła” w latach 2025-2027;

  9. kontrola realizacji przez Dolnośląskiego Kuratora Oświaty Modułu 1. i 2. Rządowego programu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży „Przyjazna szkoła” w latach 2025-2027.

{"register":{"columns":[]}}