Opieka wytchnieniowa dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025
Informacje ogólne
Wsparcie w ramach programu mogą otrzymać członkowie rodzin lub opiekunowie sprawujący bezpośrednią opiekę nad:
- dziećmi od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności lub
- osobami niepełnosprawnymi posiadającymi: orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44, z późn. zm.),
uzyskując doraźną, czasową pomoc w formie usługi opieki wytchnieniowej, tj. odciążenie od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki nad osobą z niepełnosprawnością przez zapewnienie czasowego zastępstwa w tym zakresie.
Jest to realna pomoc, dzięki której mieszkańcy i mieszkanki Dolnego Śląska zaangażowani na co dzień w sprawowanie opieki nad osobą z niepełnosprawnością, dysponować będą czasem, który mogą przeznaczyć na odpoczynek, regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw życiowych.
Zasady programu wraz z załącznikami znajdują się w materiałach poniżej.
Zapewnienie wsparcia w zakresie usług opieki wytchnieniowej wpisuje się w główny cel państwowego funduszu celowego pn. Fundusz Solidarnościowy, powstałego z dniem 1 stycznia 2019 r. na podstawie ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1848).
Realizacja w województwie dolnośląskim
95 jednostek samorządu terytorialnego województwa dolnośląskiego realizuje program w edycji 2025 roku. Wysokość środków Funduszu Solidarnościowego przyznanych realizatorom wynosi łącznie 12 725 617,88 złotych.
Lista podmiotów realizujących program jest dostępna w załączniku.
Informacje o programie otrzymasz w Wydziale Rozwoju i Współpracy Terytorialnej, Oddziale Programów Rozwoju Społecznego w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim pod numerami telefonu: (71) 340-67-28; (71) 340-67-59; (71) 340-67-91.
Materiały
Opieka Wytchnieniowa dla JST edycja 2025 lista podmiotówOpieka_Wytchnieniowa_dla_JST_edycja_2025_lista_podmiotów.pdf 0.20MB Program
program-ow-jst-2025.pdf 0.31MB 1. wniosek gminy powiatu
ZALACZNIK-NR-1-DO-PROGRAMU-OW-JST-2025_wniosek_gminy_powiatu.xls 0.13MB 2. informacja wojewody
ZALACZNIK-NR-2-DO-PROGRAMU-OW-JST-2025__informacja_wojewody.XLSX 0.01MB 3. lista rekomendowanych wniosków
ZALACZNIK-NR-3-DO-PROGRAMU-OW-JST-2025__lista_rekomendowanych_wniosków.XLSX 0.03MB 4. sprawozdanie gminy powiatu
ZALACZNIK-NR-4-DO-PROGRAMU-OW-JST-2025__sprawozdanie_gminy_powiatu.XLSX 0.02MB 5. sprawozdanie wojewody
ZALACZNIK-NR-5-DO-PROGRAMU-OW-JST-2025__sprawozdanie_wojewody.XLSX 0.02MB 6. oświadczenie o przyjęciu środków
Zalacznik-nr-6-do-Programu-OW-JST-2025_oswiadczenie_o_przyjeciu_srodkow.docx 0.02MB 7. karta zgłoszenia
Zalacznik-nr-7-do-Programu-OW-JST-2025_karta_zgłoszenia.DOCX 0.04MB 8. karta realizacji usług
Zalacznik-nr-8-do-Programu-OW-JST-2025_karta_realizacji_usług.DOCX 0.02MB 9. karta oceny wniosku
Zalacznik-nr-9-do-Programu-OW-JST-2025_karta_oceny_wniosku.DOCX 0.03MB 10. instrukcja obsługi Generatora
Zalacznik-nr-10-do-Programu-OW-JST-2025-instrukcja-obslugi-generatora.docx 1.11MB 11. klauzula RODO
Zalacznik-nr-11-do-Programu-OW-JST-2025_klauzula_RODO.DOCX 0.02MB 12. umowa Minister-Wojewoda
Zalacznik-nr-12-do-Programu-OW-JST-2025_umowa_Minister-Wojewoda.DOCX 0.04MB 13. umowa Wojewoda-Gmina
Zalacznik-nr-13-do-Programu-OW-JST-2025_umowa_Wojewoda-Gmina.DOCX 0.05MB 14. upoważnienie do podejmowania czynności w Generatorze
Załącznik-nr-14-do-Programu-OW-JST-2025_upowaznienie_do_podejmowania_czynności_w_Generatorze.docx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 06.03.2025 13:52 Marcin Janoszka
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Agata Augustyn/Agata Augustyn
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Opieka wytchnieniowa dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025 | 1.0 | 06.03.2025 13:52 Marcin Janoszka |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP