W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozpoczynają się prace nad strategią turystyczną Dolnego Śląska

Rozpoczynają się prace nad strategią turystyczną Dolnego Śląska
Dolny Śląsk to jeden z najatrakcyjniejszych regionów turystycznych w Polsce, przyciągający rocznie ponad 4,2 mln turystów. Wyjątkowe walory krajobrazowe, bogata historia oraz rozbudowana infrastruktura sprawiają, że turystyka odgrywa kluczową rolę w rozwoju gospodarczym województwa.
Doskonała komunikacja drogowa, rosnąca liczba połączeń lotniczych oraz rozbudowa infrastruktury kolejowej stanowią istotne udogodnienia, które ułatwiają podróżowanie i odkrywanie niezwykłych zakątków Dolnego Śląska. Warto podkreślić, że nasz region posiada około 25% wszystkich zabytków Polski, co czyni go jednym z ciekawszych w skali Europy, również ze względu na uwarunkowania przyrodnicze oraz topografię.
O kierunkach rozwoju turystyki na Dolnym Śląsku dyskutowano dziś podczas spotkania wojewody dolnośląskiej Anna Żabska z Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Piotr Borys, przedsiębiorcami turystycznymi z Ziemi Kłodzkiej oraz przedstawicielami Dolnośląska Organizacja Turystyczna i Polska Organizacja Turystyczna. Głównym tematem rozmów była skuteczna promocja regionu oraz rozwiązania wspierające branżę turystyczną, w tym odbudowa miejsc zniszczonych przez powódź.
Jednym z kluczowych punktów spotkania była także kwestia utworzenia Lokalnej Organizacji Turystycznej Ziemi Kłodzkiej, która w najbliższej przyszłości ma odegrać istotną rolę w koordynowaniu działań na rzecz rozwoju turystyki na tym obszarze.
Prace nad strategią turystyczną Dolnego Śląska to ważny krok w kierunku umocnienia pozycji regionu na turystycznej mapie Polski i Europy.
{"register":{"columns":[]}}