W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Spotkanie z Szefową Służby Cywilnej, Anitą Noskowską-Piątkowską we Wrocławiu

spotkanie z Szefową Służby Cywilnej

Pod hasłem „Wszystko, co chcesz wiedzieć o służbie cywilnej, ale boisz się zapytać” odbyło się spotkanie z Szefową Służby Cywilnej, Anitą Noskowską-Piątkowską, na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Rozmowa dotyczyła codziennej pracy w administracji publicznej, budowania kariery w sektorze publicznym oraz znaczenia profesjonalnej służby cywilnej jako filaru nowoczesnego państwa.

W trakcie spotkania padły pytania o wartości, niezależność i odpowiedzialność, a także o to, co naprawdę znaczy służyć obywatelom. Uczestnicy dowiedzieli się, jak zmienia się administracja – stając się coraz bardziej otwarta na młodych, innowacje i nowe kompetencje.

Wizyta Szefowej Służby Cywilnej, Anity Noskowskiej-Piątkowskiej, we Wrocławiu była nie tylko okazją do rozmów z wojewodą dolnośląską Anna Żabska, czy studentami, była to również okazja do spotkania i rozmowy z pracownikami służby cywilnej Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu.

Dolnośląski Urząd Wojewódzki to dziś ponad 1120 pracowników, z czego ponad 720 osób należy do korpusu służby cywilnej. To nie tylko główne biuro we Wrocławiu, lecz także delegatury w Jeleniej Górze, Legnicy i Wałbrzychu.

Szefową Służby Cywilnej najbardziej ucieszył fakt nowych zatrudnień, zwłaszcza młodych osób – poniżej 26. roku życia. W ciągu ostatniego roku zatrudnienie wzrosło o 8%, a liczba osób poniżej 26. roku życia zwiększyła się aż o 30%.

Minister zwróciła również uwagę na dostępność w zatrudnianiu osób z niepełnosprawnościami oraz na równowagę przy zachowaniu wyważonej średniej wieku, co pozwala utrzymać dobrą proporcję między doświadczeniem a nową energią.

To, co szczególnie zrobiło na Minister wrażenie, to odpowiedzialne zarządzanie, które przyczyniło się do zmniejszenia liczby nierozpatrzonych przez wiele lat spraw. Wpłynęło to także na satysfakcję z obsługi w urzędzie – wzrosła z 23,5% w 2019 r. do 60,5% w 2025 r., a liczba niezadowolonych spadła z 42% do 25%. To również efekt lepszej komunikacji, krótszych terminów i większej dostępności urzędników.

 

{"register":{"columns":[]}}