W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wydział Prawny, Nadzoru i Kontroli

Oddziały Wydziału Prawnego, Nadzoru i Kontroli

 

Dyrektor Wydziału
Joanna Trojan-Klęsk

Zastępca Dyrektora Wydziału
Damian Domusiewicz

Sekretariat Wydziału
tel.: 71 340 60 65
mail: pnk@duw.pl
pok.: 1174

 

Zadania Wydziału:

  • nadzór nad jednostkami samorządu terytorialnego;
  • obsługa prawna Wojewody, Dyrektora Generalnego Urzędu oraz wydziałów, w tym prowadzenie spraw sądowych;
  • opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego Wojewody i organów administracji niezespolonej;
  • redagowanie Dziennika Urzędowego Województwa Dolnośląskiego;
  • realizacja zadań Wojewody objętych działami administracji rządowej:
  • administracja publiczna w zakresie podziału administracyjnego państwa oraz nazw jednostek osadniczych i obiektów fizjograficznych,
  • sprawiedliwość w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej, o której mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1534); 
  • koordynacja i prowadzenie spraw z zakresu posiadanych przez Wojewodę kompetencji kontrolnych, z wyłączeniem kontroli prowadzonych w ramach realizacji zadań Wojewody objętych działami administracji rządowej: rozwój regionalny, wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne, w zakresie obsługi dotacji;
  • prowadzenie postępowań egzekucyjnych w zakresie egzekucji administracyjnej obowiązków o charakterze niepieniężnym;
  • prowadzenie spraw związanych z realizacją kontroli finansowych w zakresie przewidzianym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530, z późn. zm.) w jednostkach podległych Wojewodzie, w jednostkach samorządu terytorialnego województwa dolnośląskiego oraz w innych podmiotach wskazanych przez centralne organy administracji rządowej.

 

Usługi świadczone dla klientów

rejestracja i analiza oświadczeń majątkowych – piętro I / pok. 1168; tel. 71 340 64 19; tel. 71 340 64 35;

Redakcja Dziennika Urzędowego Województwa Dolnośląskiego – piętro I / pok. 1158; tel. 71 340 66 21.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
21.01.2025 09:19 Marcin Janoszka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Marcin Janoszka/Marcin Janoszka
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wydział Prawny, Nadzoru i Kontroli 16.0 03.09.2025 13:57 Tadeusz Daleczko
Wydział Prawny i Nadzoru 15.0 03.09.2025 13:28 Tadeusz Daleczko
Wydział Prawny, Nadzoru i Kontroli 14.0 25.06.2025 13:25 Mateusz Kuropka
Wydział Prawny, Nadzoru i Kontroli 13.0 25.06.2025 11:18 Mateusz Kuropka
Wydział Prawny Nadzoru i Kontroli 12.0 25.06.2025 11:06 Mateusz Kuropka
Wydział Prawny Nadzoru i Kontroli 11.0 25.06.2025 10:22 Kacper Krawczyk
Wydział Prawny i Nadzoru 10.0 24.06.2025 19:17 Kacper Krawczyk
Wydział Prawny Nadzoru i Kontroli 9.0 24.06.2025 19:14 Kacper Krawczyk
Wydział Prawny i Nadzoru 8.0 20.05.2025 19:45 Kacper Krawczyk
Wydział Prawny i Nadzoru 7.0 13.05.2025 11:47 Kacper Krawczyk
Wydział Prawny i Nadzoru 6.0 13.05.2025 10:25 Kacper Krawczyk
Wydział Prawny i Nadzoru 5.0 13.05.2025 10:24 Kacper Krawczyk
Wydział Prawny i Nadzoru 4.0 12.05.2025 13:39 Kacper Krawczyk
Wydział Prawny i Nadzoru 3.0 08.04.2025 18:06 Kacper Krawczyk
Wydział Prawny i Nadzoru 2.0 07.04.2025 12:29 Agnieszka Augustynowicz
Wydział Prawny i Nadzoru 1.0 21.01.2025 09:19 Marcin Janoszka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}