W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Statut

03.02.2025

STATUT GRANICZNEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W GDYNI

§ 1.

Graniczna Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Gdyni, zwana dalej „Graniczną Stacją”, działa na podstawie niniejszego statutu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności:
1) ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
2) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
3) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
4) innych przepisów obowiązujących podmioty lecznicze niebędące przedsiębiorcami działające w formie jednostki budżetowej.

§ 2.

1. Graniczna Stacja jest jednostką budżetową będącą podmiotem leczniczym w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, finansowanym z budżetu państwa.
2. Uprawnienia podmiotu tworzącego w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej w stosunku do Granicznej Stacji posiada Główny Inspektor Sanitarny.

§ 3.

1. Siedzibą Granicznej Stacji jest Gdynia.
2. Graniczna Stacja działa na obszarze właściwości Państwowego Granicznego Inspektora Sanitarnego w Gdyni.

§ 4.

Państwowy Graniczny Inspektor Sanitarny w Gdyni:
1) wykonuje zadania Państwowej Inspekcji Sanitarnej jako organ rządowej administracji niezespolonej;
2) wykonuje zadania przy pomocy Granicznej Stacji;
3) jako dyrektor Granicznej Stacji:
a) kieruje działalnością Granicznej Stacji,
b) jest kierownikiem zakładu pracy w rozumieniu przepisów prawa pracy,
c) jest kierownikiem jednostki budżetowej – dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.

§ 5.

Graniczna Stacja jest jednostką organizacyjną zapewniającą realizację ustawowych celów i zadań Państwowego Granicznego Inspektora Sanitarnego w Gdyni, na obszarze jego działania, obejmujących:
1) realizację zadań z zakresu zdrowia publicznego, w szczególności przez sprawowanie nadzoru nad warunkami:
a) higieny środowiska,
b) higieny pracy w zakładach pracy,
c) higieny procesów nauczania i wychowania,
d) higieny wypoczynku i rekreacji,
e) zdrowotnymi żywności, żywienia i produktów kosmetycznych,
f) higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne
– w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych;
2) organizowanie, prowadzenie, koordynowanie i nadzorowanie działalności oświatowozdrowotnej w celu kształtowania odpowiednich postaw i zachowań zdrowotnych.

§ 6.

1. W skład Granicznej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru Sanitarnego;
2) Oddział Ekonomiczny i Administracyjny;
3) Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
4) Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Systemu Jakości;
5) Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Obsługi Prawnej;
6) Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy, Ochrony Przeciwpożarowej i Obrony Cywilnej.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną, zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy oraz sposób działania Granicznej Stacji określa regulamin organizacyjny, ustalony przez dyrektora Granicznej Stacji.

Materiały

Statut - Zarządzenie nr 5/25 GIS z dnia 03-02-2025
statut-zarzadzenie-nr-5-25-gis-z-dnia-03-02-2025.pdf 0.08MB
{"register":{"columns":[]}}