Departament Skarg i Wniosków
Realizuje zadania związane z rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji oraz związane z prowadzeniem centralnego rejestrów osób posiadających uprawnienia budowlane i ukaranych z tytułu odpowiedzialności zawodowej w budownictwie.
Dyrektor: Tomasz Osiecki
Zastępczyni dyrektora: Agnieszka Talarowska
Zadania departamentu
- Opracowywanie projektów odpowiedzi na skargi, wnioski i petycje.
- Przekazywanie skarg, wniosków i petycji do załatwienia organom właściwym lub wskazywanie skarżącym organów właściwych do załatwienia skargi.
- Prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz ewidencji petycji.
- Monitorowanie poprawności i kompletności danych gromadzonych w centralnym rejestrze osób posiadających uprawnienia budowlane oraz ukaranych z tytułu odpowiedzialności zawodowej w budownictwie, w tym przekazywanych przez izby samorządu zawodowego architektów i inżynierów budownictwa w systemie e-CRUB, zatwierdzanie wpisów.
- Udostępnianie na stronie internetowej GUNB, w wyszukiwarce publicznej e-CRUB, danych z centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane.
- Współpraca z izbami samorządu zawodowego z zakresu prowadzenia centralnych rejestrów i obsługi systemu e-CRUB.
- Udostępnianie danych z rejestru uprawnionych i ukaranych na pisemne wnioski.
- Wydawanie duplikatów decyzji GINB o wpisie do centralnego rejestru, zaświadczeń o wpisie do centralnego rejestru, udzielanie odpowiedzi na zapytania z zakresu rejestru uprawnionych i ukaranych.
Kontakt
Departament Skarg i Wniosków
ul. Krucza 38/42, 00-926 Warszawa
telefon: +48 22 661 93 03
e-mail: dsw@gunb.gov.pl
Zdjęcia (2)
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 05.09.2025 10:20 Katarzyna Lipińska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Aleksandra Marchlewska-Dudek
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Departament Skarg i Wniosków | 1.0 | 05.09.2025 10:20 Katarzyna Lipińska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP