Skargi i wnioski
Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego rozpatruje skargi i wnioski, które dotyczą działalności wojewódzkich inspektorów nadzoru budowlanego (WINB) oraz wojewodów, działających w sprawach z zakresu administracji architektoniczno – budowlanej.
Skargi na działania
- powiatowych inspektorów nadzoru budowlanego (PINB) rozpatrują wojewódzcy inspektorzy nadzoru budowlanego
- powiatowych organów administracji architektoniczno-budowlanej (starostę lub prezydenta miasta) rozpatrują wojewodowie
Skargę lub wniosek do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego możesz
- przesłać pocztą tradycyjną na adres:
Główny Urząd Nadzoru Budowlanego
ul. Krucza 38/42
00-926 Warszawa
- przesłać pocztą elektroniczną na adres: skargi.wnioski@gunb.gov.pl
- przesłać faksem pod numer +48 22 661 81 42
- przesłać na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w ustawie z 18 listopada 2020 r. o doręczaniach elektronicznych, tj. na adres:
AE:PL-30297-87439-ABJTG-25 - złożyć za pośrednictwem platformy e-PUAP
- /GUNB/SkrytkaESP (z poświadczeniem odbioru) - Formularz ogólny Skrzynki ePUAP - doręczyć osobiście do Kancelarii Ogólnej Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego przy ul. Kruczej 38/42 w Warszawie, od wtorku do piątku w godzinach od 8.15 do 16.15, a w poniedziałki w godzinach od 8.00 do 18.00 (od 8.00 do 8.15 i po godzinie 16.15 w pokoju przyjęć interesantów, na parterze budynku GUNB),
- złożyć ustnie do protokołu – w pokoju przyjęć interesantów, który znajduje się na parterze budynku GUNB przy ul. Kruczej 38/42 w Warszawie, od wtorku do piątku w godzinach od 8.15 do 16.15, a w poniedziałki w godzinach od 8.00 do 18.00.
Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, ustalone godziny przyjmowania skarg (złożonych osobiście i do protokołu) obowiązują odpowiednio w pierwszym dniu po dniu wolnym.
Osoby z niepełnosprawnością ruchową (poruszające się na wózkach inwalidzkich) mają zapewniony dostęp do Kancelarii Ogólnej oraz pokoju przyjęć interesantów w budynku Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego.
W sprawie skargi lub wniosku możesz spotkać się również z Kierownictwem naszego Urzędu, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu wizyty pod numerem +48 22 661 93 03.
Osoby niesłyszące lub niedosłyszące mają możliwość skorzystania z systemu pętli indukcyjnej zainstalowanej w Kancelarii Ogólnej GUNB.
Zapewniamy też pomoc tłumacza języka migowego on-line (za pośrednictwem aplikacji dostępnej z poziomu przeglądarki internetowej w siedzibie Urzędu oraz poza GUNB przez stronę internetową GUNB).
Ważne informacje
- skarg i wniosków nie można składać telefonicznie
- skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko oraz adres wnoszącego; brak tych danych spowoduje, że pozostawimy skargę lub wniosek bez rozpoznania
O tym, jak załatwiliśmy twoją skargę lub wniosek, poinformujemy cię pismem. Jeśli skarga lub wniosek będą dotyczyły sprawy, do której załatwienia, zgodnie z prawem, właściwy jest inny organ administracji publicznej, niezwłocznie (nie później niż w terminie 7 dni od daty wpływu skargi lub wniosku do GUNB) przekażemy skargę (wniosek) do właściwego organu (pisemnie poinformujemy o przekazaniu). Możemy też – tylko w przypadku skargi - udzielić informacji na temat organów właściwych do załatwienia sprawy – taką informację również przekażemy w formie pisma, nie później niż w terminie 7 dni od daty wpływu skargi.
Podstawa prawna
dział VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)
- Pierwsza publikacja:
- 04.09.2025 15:40 Małgorzata Raczyńska-Szwejk
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Anna Krzemińska
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Skargi i wnioski | 1.0 | 04.09.2025 15:40 Małgorzata Raczyńska-Szwejk |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP