W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego rozpatruje skargi i wnioski, które dotyczą działalności wojewódzkich inspektorów nadzoru budowlanego (WINB) oraz wojewodów, działających w sprawach z zakresu administracji architektoniczno – budowlanej.

Skargi na działania

Skargę lub wniosek do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego możesz

  • przesłać pocztą tradycyjną na adres:

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego

ul. Krucza 38/42

00-926 Warszawa

  • przesłać pocztą elektroniczną na adres: skargi.wnioski@gunb.gov.pl
  • przesłać faksem pod numer +48 22 661 81 42
  • przesłać na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w ustawie z 18 listopada 2020 r.  o doręczaniach elektronicznych, tj. na adres:
    ikona edoręczeń AE:PL-30297-87439-ABJTG-25
  • złożyć za pośrednictwem platformy e-PUAP
    logo ePUAP - /GUNB/SkrytkaESP (z poświadczeniem odbioru) - Formularz ogólny Skrzynki ePUAP
  • doręczyć osobiście do Kancelarii Ogólnej Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego przy ul. Kruczej 38/42 w Warszawie, od wtorku do piątku w godzinach od 8.15 do 16.15, a w poniedziałki w godzinach od 8.00 do 18.00 (od 8.00 do 8.15 i po godzinie 16.15 w pokoju przyjęć interesantów, na parterze budynku GUNB),
  • złożyć ustnie do protokołu – w pokoju przyjęć interesantów, który znajduje się na parterze budynku GUNB przy ul. Kruczej 38/42 w Warszawie, od wtorku do piątku w godzinach od 8.15 do 16.15, a w poniedziałki w godzinach od 8.00 do 18.00.

Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, ustalone godziny przyjmowania skarg (złożonych osobiście i do protokołu) obowiązują odpowiednio w pierwszym dniu po dniu wolnym.

Osoby z niepełnosprawnością ruchową (poruszające się na wózkach inwalidzkich) mają zapewniony dostęp do Kancelarii Ogólnej oraz pokoju przyjęć interesantów w budynku Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego.

W sprawie skargi lub wniosku możesz spotkać się również z Kierownictwem naszego Urzędu, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu wizyty pod numerem +48 22 661 93 03.

Osoby niesłyszące lub niedosłyszące mają możliwość skorzystania z systemu pętli indukcyjnej zainstalowanej w Kancelarii Ogólnej GUNB.

Zapewniamy też pomoc tłumacza języka migowego on-line (za pośrednictwem aplikacji dostępnej z poziomu przeglądarki internetowej w siedzibie Urzędu oraz poza GUNB przez stronę internetową GUNB).

Ważne informacje

  • skarg i wniosków nie można składać telefonicznie
  • skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko oraz adres wnoszącego; brak tych danych spowoduje, że pozostawimy skargę lub wniosek bez rozpoznania

O tym, jak załatwiliśmy twoją skargę lub wniosek, poinformujemy cię pismem. Jeśli skarga lub wniosek będą dotyczyły sprawy, do której załatwienia, zgodnie z prawem, właściwy jest inny organ administracji publicznej, niezwłocznie (nie później niż w terminie 7 dni od daty wpływu skargi lub wniosku do GUNB) przekażemy skargę (wniosek) do właściwego organu (pisemnie poinformujemy o przekazaniu). Możemy też – tylko w przypadku skargi - udzielić informacji na temat organów właściwych do załatwienia sprawy – taką informację również przekażemy w formie pisma, nie później niż w terminie 7 dni od daty wpływu skargi. 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
04.09.2025 15:40 Małgorzata Raczyńska-Szwejk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Krzemińska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 1.0 04.09.2025 15:40 Małgorzata Raczyńska-Szwejk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}