W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kick-off projektu EKOB

10.02.2022

„Dwie osoby pracujące przy laptopie, jedna wskazuje ekran długopisem, na stole wizytówki i szklanka wody.”

10 lutego br. odbył się kick-off projektu EKOB - Elektronicznej Książki Obiektu Budowlanego. W spotkaniu z wykonawcą systemu IT wzięli udział przedstawiciele Departamentu Usług Cyfrowych, Departamentu Inspekcji i Kontroli oraz Biura Organizacyjnego GUNB. Podczas spotkania omówiono:

  • metodykę pracy projektowej i wytwarzania oprogramowania,
  • zespoły robocze po stronie wykonawcy oraz GUNB,
  • komunikację w projekcie,
  • harmonogram.

Zgonie ze wstępnymi założeniami wersja webowa systemu i makieta wersji mobilnej zostaną przekazane do testów w GUNB już 30 maja br.

EKOB będzie aplikacją, w której każdy właściciel lub zarządca będzie dokonywał wpisów w następującym zakresie:

  • informacje o obiekcie budowlanym,
  • informacje o właścicielach i zarządcach obiektu budowlanego,
  • informacje o przeprowadzanych kontrolach,
  • ekspertyzy i opinii techniczne dotyczące obiektu budowlanego,
  • roboty budowlane związane z obiektem budowlanym po oddaniu do użytkowania,
  • katastrofy budowlane,
  • decyzje, postanowienia, zaświadczenia i inne dokumenty wydane przez organy administracji publicznej, dotyczących obiektu budowlanego.

System EKOB zostanie udostępniony obywatelom z początkiem 2023 r. i jest projektem, który docelowo ma być realizowany w 100 % cyfrowo. Do 2027 r. będzie możliwość prowadzenia dokumentu w formie papierowej i elektronicznej, ale od  2027 r. stosowanie wersji elektronicznej będzie obowiązkowe.

{"register":{"columns":[]}}