W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

XXX Konferencja Polskiego Towarzystwa Informacji Przestrzennej

10.11.2021

Schemat sieciowy z ikonami osób i centralnym węzłem, w tle dwie osoby pracujące przy laptopach.

W dniach 9 - 10 listopada 2021 r. odbywała się XXX Konferencja Polskiego Towarzystwa Informacji Przestrzennej. Tematem przewodnim tegorocznej edycji była: "Interdyscyplinarna rola Geoinformacji."

Zaproszenia do udziału w konferencji otrzymali przedstawicieli świata nauki, administracji publicznej, szkolnictwa, produkcji i usług, twórców i użytkowników informacji geoprzestrzennej. Główny Urząd Nadzoru Budowlanego reprezentowała Dorota Cabańska, p.o. Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

Tematyka wydarzenia obejmowała następujące zagadnienia:

●    Nauczanie geomatyki w czasach pandemii

●    Interdyscyplinarne zastosowania geoinformacji

●    Tendencje rozwojowe geoinformatyki

●    Geoinformacja w rejestrach publicznych, otwarte zbiory danych

●    Infrastruktury geoinformacyjne w kraju i zagranicą

●    Upowszechnianie wiedzy i umiejętności w zakresie niezbędnym dla szerokiego korzystania z geoinformacji

●    Rozwój młodej kadry (sesje młodych geomatyków). 

W pierwszym dniu spotkania, w panelu dyskusyjnym: Geoinformacja w kontekście reformy systemu planowania przestrzennego – możliwości, potrzeby i oczekiwania, Dorota Cabańska zaprezentowała doświadczenia GUNB w zakresie cyfryzacji omawiając temat: "Cyfryzacja procesu budowlanego w Polsce."

Konferencja PTIP odbyła się w trybie zdalnym, a jej Patronem Honorowym było Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Konferencje Polskiego Towarzystwa Informacji Przestrzennej służą wymianie poglądów, doświadczeń i opinii środowisk i ośrodków zainteresowanych tworzeniem i stosowaniem informacji geoprzestrzennej w różnych dziedzinach wiedzy, gospodarki, administracji publicznej i edukacji  z uwzględnieniem potrzeb zarówno o charakterze społecznym, jak też osobistym.

{"register":{"columns":[]}}