W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

O rozwoju offshore i elektromobilności podczas konferencji Impact’21

12.05.2021

Morska energetyka wiatrowa oraz rozwój niskoemisyjnego transportu to główne tematy rozmów podczas konferencji Impact’21, która odbyła się 12 maja br. Uczestniczyli w niej minister klimatu i środowiska Michał Kurtyka i wiceminister Ireneusz Zyska.

impact'21

Minister klimatu i środowiska Michał Kurtyka podczas panelu „Jak kształtować rynek, aby inwestycje w offshore były opłacalne i stabilne, a cena energii konkurencyjna?” podkreślił, że Polska rozważa rozwój morskich farm wiatrowych o łącznej mocy na poziomie 11 GW do 2040 r.

We wrześniu ubiegłego roku w Szczecinie podpisaliśmy Deklarację Bałtycka na rzecz Morskiej Energetyki Wiatrowej. Jej sygnatariuszami było osiem państw bałtyckich oraz Komisja Europejska. Nadchodzi czas, by przejść do konkretnych działań

– powiedział minister Kurtyka.

W kierunku niskoemisyjnego transportu

Z kolei pełnomocnik rządu ds. OZE Ireneusz Zyska w panelu „Jak zorganizować transport po pandemii? Jak praktycznie "napędzać" nowy transport?” wskazał, że zgodnie z Krajowym Planem Odbudowy, modernizacja systemu transportowego po pandemii musi mieć także wymiar ekologiczny.

Krajowy Plan Odbudowy podkreśla, że odbudowa systemu transportowego po pandemii musi mieć wymiar ekologiczny i zakłada wsparcie na zakup 1200 autobusów elektrycznych i wodorowych w polskich miastach

– zaznaczył.

Jak dodał, w resorcie klimatu i środowiska finalizowane są prace nad uruchomieniem programów wsparcia na zakup pojazdów elektrycznych oraz budowę infrastruktury ładowania pojazdów oraz tankowania ich wodorem czy nowelizacja ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.

Zależy nam, aby zaproponowane rozwiązania w nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych dały samorządom oraz obywatelom konkretne instrumenty do budowania niskoemisyjnego transportu

– podsumował.

{"register":{"columns":[]}}