W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Skargi i wnioski

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Ministerstwie Klimatu i Środowiska odbywa się według przepisów:

Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:

  • listownie na adres:
    Ministerstwo Klimatu i Środowiska
    ul. Wawelska 52/54
    00-922 Warszawa
  • osobiście w Kancelarii Głównej Ministerstwa Klimatu i Środowiska przy ul. Wawelskiej 52/54, w poniedziałki od 9:00 do 18:00 i od wtorku do piątku, w godzinach 8:00:15:00 drogą elektroniczną na adres e-mail: info@klimat.gov.pl
  • za pośrednictwem ePUAP: /mos/SkrytkaESP
  • za pośrednictwem eDoręczeń: AE:PL-76338-88700-JTFJE-30

Skargę lub wniosek należy uzupełnić o: imię, nazwisko (nazwę) oraz adres nadawcy (w przypadku korespondencji przesyłanej pocztą elektroniczną również adres e-mail).

Zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Skargi i wnioski wpływające do Ministerstwa Klimatu i Środowiska ewidencjonuje się w centralnym rejestrze skarg i wniosków, prowadzonym przez Biuro Kontroli i Audytu, które ustala właściwą komórkę Ministerstwa lub instytucję, celem przekazania sprawy do rozpatrzenia.

Przedmiotem skargi - zgodnie z art. 227 Kpa - może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku - zgodnie z art. 241 Kpa - mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Członkowie kierownictwa MKiŚ przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godzinach od 15:00 do 17:00.

Osoby zainteresowane rozmową z członkiem kierownictwa MKiŚ proszone są o uprzednie pisemne zgłoszenie takiego wniosku na adres Biura Kontroli i Audytu (bka@klimat.gov.pl) ze szczegółowo określonym tematem rozmowy.

O wyznaczeniu terminu spotkania z członkiem kierownictwa MKiŚ zainteresowani będą powiadamiani pisemnie.

Interesanci Ministerstwa Klimatu i Środowiska w Warszawie mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika podczas załatwiania spraw w urzędzie.

 

Materiały

Tabela ws przyjęć interesantów w komórkach organizacyjnych MKiŚ
Tabela​_w​_sprawie​_przyjec​_interesnatow​_w​_komorkach​_organizacyjnych​_MKiS.xlsx 0.01MB
Skargi,wnioski - klauzula informacyjna
Klazula​_ODO​_skargi.docx 0.13MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
01.10.2025 10:08 Robert Sawicki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Andrzej Zbylut
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 4.0 02.10.2025 14:22 Alicja Nowakowska-Moryc
Skargi i wnioski 3.0 02.10.2025 10:12 Alicja Nowakowska-Moryc
Skargi i wnioski 2.0 02.10.2025 09:14 Alicja Nowakowska-Moryc
Skargi i wnioski 1.0 01.10.2025 10:08 Robert Sawicki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}