Informacja dla osób z niepełnosprawnościami
Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących
Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem osoby niesłyszące lub słabosłyszące mogą:
- Załatwić sprawę przy pomocy osoby przybranej w Komendzie Miejskiej PSP w Katowicach, ul. Wojewódzka 11, 40-026 Katowice. Komenda Miejska PSP w Katowicach przyjmuje interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:00.
- Wysłać pismo na adres: Komenda Miejska PSP w Katowicach, ul. Wojewódzka 11, 40-026 Katowice.
- Zadzwonić przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: +48 47 851 00 00
- Wysłać e-mail na adres: sekretariat@strazpozarna.katowice.pl
- Wysłać pismo faksem na nr +48 47 851 00 08
- Napisać pismo elektronicznie za pomocą platformy ePUAP: /PSPKatowice/SkrytkaESP;
- Napisać pismo elektronicznie za pomocą platformy eDoręczenia: AE:PL-78715-42588-TBIHV-16
Wybierając formę komunikacji wymienioną w punkcie 1-7 należy podać następujące informacje:
- imię i nazwisko osoby uprawnionej,
- adres korespondencyjny wraz z kodem pocztowym,
- sposób komunikowania się z osobą uprawnioną – wskazanie adresu e-mail, numeru telefonu, numer faksu,
- przedmiot rozmowy
Informacja dla osób z niepełnosprawnością narządów ruchu i osób starszych
-
Budynek Komendy Miejskiej PSP zlokalizowany w Katowicach przy ulicy Wojewódzkiej 11 nie posiada wejścia umożliwiającego dostęp osobom niepełnosprawnym z poziomu terenu, w związku z powyższym została wyznaczona osoba, która umożliwi osobie niepełnosprawnej dostanie się do wskazanych pomieszczeń.
-
Bezpośrednio przy wskazanym wejściu jest hol dla interesantów, umożliwiający obsługę osób z niepełnosprawnościami.
- Osoby z niepełnosprawnością narządów ruchu i osoby starsze przyjmowane w Komendzie Miejskiej PSP w Katowicach przy ul. Wojewódzkiej 11 w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.
Informacja dla osób niewidzących lub słabowidzących
Aby skutecznie załatwić sprawę w naszym urzędzie osoby niewidzące lub słabowidzące mogą złożyć dokumenty, za pośrednictwem osób trzecich, w kancelarii Komendy Miejskiej PSP w Katowicach przy ul. Wojewódzkiej 11, na parterze przy wejściu głównym lub przesłać dokumenty na adres e-mail sekretariat@strazpozarna.katowice.pl lub elektronicznie za pomocą platformy ePUAP- adres strony internetowej epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/PSPKatowice
- Osoby niewidzące lub słabowidzące mogą umówić się na wizytę telefonicznie pod numerem tel. +48 47 851 00 00 lub osobiście w holu Komendy Miejskiej PSP w Katowicach przy ul. Wojewódzkiej 11, na parterze przy wejściu głównym.
- Osoby niewidzące lub słabowidzące mogą spotkać się osobiście w pomieszczeniu przeznaczonym do obsługi interesantów w Komendy Miejskiej PSP w Katowicach przy ul. Wojewódzkiej 11, 40-026 Katowice, bezpośrednio przy wskazanym wejściu. Komenda Miejska PSP w Katowicach przyjmuje interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.
KM PSP w Katowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych.
Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
- W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
- Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
- Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
- Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:
- zmiana wielkości czcionki
- zmiana kontrastu
- oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach
Ułatwienia dostępu – Pomoc
Zmiana rozmiaru strony:
Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
Firefox, Chrome, Internet Explorer:
[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
Opera:
[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok
W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje: „Klawisze dostępności”, „Wersja tekstowa” i „Wersja kontrastowa”.
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Kto może złożyć wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności
Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach lub ich elementów może:
- złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, które mają być dostępne cyfrowo,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępność w zakresie określonym we wniosku, zobowiązany jest zawiadomić wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności oraz zaproponować dostęp alternatywny.
Złożenie wniosku
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:
- wypełnić i wysłać na adres:
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach
ul. Wojewódzka 11
40-026 Katowice
- przynieść wniosek do sekretariatu w godzinach od 7:30 do 15:30,
- wysłać drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej na sekretariat@strazpozarna.katowice.pl
- korzystając z elektronicznej platformy usług publicznych ePUAP: /PSPKatowice/SkrytkaESP
Tryb odwoławczy
W przypadku, gdy Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach nie zapewniła wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku, albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności albo w przypadku odmowy przez wnioskodawcę skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu,
wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni od dnia upłynięcia terminu wskazanego w pkt. 1 i 2 oraz 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO, proszę o zapoznanie się z KLAUZULĄ INFORMACYJNĄ.
Materiały
Żądanie_zapewnienia_dostępności_cyfrowejŻądanie_zapewnienia_dostępności_cyfrowej.docx 0.02MB Wniosek_o_zapewnienie_dostępności
Wniosek_o_zapewnienie_dostępności.docx 0.02MB Tekst odczytywalny maszynowo
Tekst_odczytywalny_maszynowo.docx 0.02MB Tekst łatwy do czytania Easy To Read - ETR
Tekst_łatwy_do_czytania_Easy_To_Read_-_ETR.pdf 0.23MB
Wideo
- Pierwsza publikacja:
- 28.09.2021 12:20 mł.asp. Sebastian Lis
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Marcin Dulik
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami | 6.0 | 28.03.2025 12:52 asp. Sebastian Lis |
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami | 5.0 | 28.03.2025 12:51 asp. Sebastian Lis |
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami | 4.0 | 28.03.2025 11:33 asp. Sebastian Lis |
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami | 3.0 | 10.12.2021 09:46 kpt. Adam Kryla |
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami | 2.0 | 09.12.2021 14:50 kpt. Adam Kryla |
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami | 1.0 | 28.09.2021 12:20 mł.asp. Sebastian Lis |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP