W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Informacja dla osób z niepełnosprawnościami

Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących

Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem osoby niesłyszące lub słabosłyszące mogą:

  1. Załatwić sprawę przy pomocy osoby przybranej w Komendzie Miejskiej PSP w Katowicach, ul. Wojewódzka 11, 40-026 Katowice. Komenda Miejska PSP w Katowicach przyjmuje interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:00.
  2. Wysłać pismo na adres: Komenda Miejska PSP w Katowicach, ul. Wojewódzka 11, 40-026 Katowice.
  3. Zadzwonić przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: +48 47 851 00 00
  4. Wysłać e-mail na adres: sekretariat@strazpozarna.katowice.pl
  5. Wysłać pismo faksem na nr +48 47 851 00 08
  6. Napisać pismo elektronicznie za pomocą platformy ePUAP:  /PSPKatowice/SkrytkaESP;
  7. Napisać pismo elektronicznie za pomocą platformy eDoręczenia: AE:PL-78715-42588-TBIHV-16 

 

Wybierając formę komunikacji wymienioną w punkcie 1-7 należy podać następujące informacje:

  • imię i nazwisko osoby uprawnionej,
  • adres korespondencyjny wraz z kodem pocztowym,
  • sposób komunikowania się z osobą uprawnioną – wskazanie adresu e-mail, numeru telefonu, numer faksu,
  • przedmiot rozmowy

Informacja dla osób z niepełnosprawnością narządów ruchu i osób starszych

  • Budynek Komendy Miejskiej PSP zlokalizowany w Katowicach przy ulicy Wojewódzkiej 11 nie posiada wejścia umożliwiającego dostęp osobom niepełnosprawnym z poziomu terenu, w związku z powyższym została wyznaczona osoba, która umożliwi osobie niepełnosprawnej dostanie się do wskazanych pomieszczeń.

  • Bezpośrednio przy wskazanym wejściu jest hol dla interesantów, umożliwiający obsługę osób z niepełnosprawnościami.

  • Osoby z niepełnosprawnością narządów ruchu i osoby starsze przyjmowane  w Komendzie Miejskiej PSP w Katowicach przy ul. Wojewódzkiej 11 w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.

Informacja dla osób niewidzących lub słabowidzących

Aby skutecznie załatwić sprawę w naszym urzędzie osoby niewidzące lub słabowidzące mogą złożyć dokumenty, za pośrednictwem osób trzecich, w kancelarii Komendy Miejskiej PSP w  Katowicach przy ul. Wojewódzkiej 11, na parterze przy wejściu głównym lub przesłać dokumenty na adres e-mail sekretariat@strazpozarna.katowice.pl lub elektronicznie za pomocą platformy ePUAP- adres strony internetowej epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/PSPKatowice

  • Osoby niewidzące lub słabowidzące mogą umówić się na wizytę telefonicznie pod numerem tel.   +48 47 851 00 00 lub osobiście w holu Komendy Miejskiej PSP w  Katowicach przy ul. Wojewódzkiej 11, na parterze przy wejściu głównym.
  • Osoby niewidzące lub słabowidzące mogą spotkać się osobiście w pomieszczeniu przeznaczonym do obsługi interesantów w Komendy Miejskiej PSP w  Katowicach przy ul. Wojewódzkiej 11, 40-026 Katowice, bezpośrednio przy wskazanym wejściu. Komenda Miejska PSP w Katowicach przyjmuje interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.

KM PSP w Katowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych.

Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
  • Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i  porządkującej funkcji nagłówków.
  • W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB. 
  • Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie. 
  • Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
  • Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
  • Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:
  • zmiana wielkości czcionki
  • zmiana kontrastu
  • oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach
Ułatwienia dostępu – Pomoc
Zmiana rozmiaru strony:

Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:

Firefox, Chrome, Internet Explorer:

[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok

Opera:

[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok

W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje: „Klawisze dostępności”, „Wersja tekstowa” i „Wersja kontrastowa”.

 

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej

Kto może złożyć wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności

Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach lub ich elementów może:

  1. złożyć wniosek o zapewnienie dostępności,
  2. złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy;
  2. wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, które mają być dostępne cyfrowo,
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępności, jeżeli dotyczy.
     

Termin realizacji

Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.

Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

W przypadku, gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępność w zakresie określonym we wniosku,  zobowiązany jest zawiadomić wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności oraz zaproponować dostęp alternatywny.


Złożenie wniosku

Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej można:

  • wypełnić i wysłać na adres:

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach
ul. Wojewódzka 11
40-026 Katowice

Tryb odwoławczy

W przypadku, gdy Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach nie zapewniła wnioskodawcy dostępności:

  1. w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku, albo
  2. w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku, albo
  3. z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności albo w przypadku odmowy przez wnioskodawcę skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu,

wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach.

Termin na wniesienie skargi to 30 dni od dnia upłynięcia terminu wskazanego w pkt. 1 i 2 oraz 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2, art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE RODO, proszę o zapoznanie się z KLAUZULĄ INFORMACYJNĄ.

Materiały

Żądanie​_zapewnienia​_dostępności​_cyfrowej
Żądanie​_zapewnienia​_dostępności​_cyfrowej.docx 0.02MB
Wniosek​_o​_zapewnienie​_dostępności
Wniosek​_o​_zapewnienie​_dostępności.docx 0.02MB
Tekst odczytywalny maszynowo
Tekst​_odczytywalny​_maszynowo.docx 0.02MB
Tekst łatwy do czytania Easy To Read - ETR
Tekst​_łatwy​_do​_czytania​_Easy​_To​_Read​_-​_ETR.pdf 0.23MB

Wideo

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
28.09.2021 12:20 mł.asp. Sebastian Lis
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Marcin Dulik
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami 6.0 28.03.2025 12:52 asp. Sebastian Lis
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami 5.0 28.03.2025 12:51 asp. Sebastian Lis
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami 4.0 28.03.2025 11:33 asp. Sebastian Lis
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami 3.0 10.12.2021 09:46 kpt. Adam Kryla
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami 2.0 09.12.2021 14:50 kpt. Adam Kryla
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami 1.0 28.09.2021 12:20 mł.asp. Sebastian Lis

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}